2021-11-15, 17:28
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Aftonbladet skriver nu att både pappan och mamman greps på plats söndag kväll, tidigare har de väl bara skrivits pappan och en kvinna?

Ja. Riks gjorde ett inslag för några minuter sedan och där sa dom att man inte visste om det var mamman till barnen som var gripen.
Citera
2021-11-15, 17:28
Medlem
Varför inte gå på frun istället … fan oskyldiga barn
Citera
2021-11-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Den mörka killen som går först verkar vara på gott humör. Lite märkligt med tanke på vad som har hänt.

Det kan verka konstigt för folk som inte arbetar inom akutsjukvård eller andra yrken där man möter hemska händelser. Hade det varit barnen på bår hade det varit helt olämpligt däremot att le, men nu är det ju det vidriga aset till pappa som just kastat ut barnen från fönstret som ligger där, inte direkt nåt att gråta för?
Citera
2021-11-15, 17:29
Medlem
orkar inte läsa igenom allt dravel. Men aftonblaskan har skrivit att det är mannen som misstänks ha skadat barnen och även sig själv. Min fråga jag ställer mig; vad gjorde mamman? Hejade på? Man har senare valt att skriva att en person vårdats på sjukhus (men initialt skrev man att det var en man i 45-årsåldern som hittats skadad i lght). Jag tänkte att det kanske var mamman som var påslagen först och barnen skulle skydda henne, men så verkar ju inte fallet..
Citera
2021-11-15, 17:35
Medlem
Så synd att barn ska bli drabbade.
Skicka tillbaka pappan till sitt hemland och låt dom ta hand om honom där så slipper vi kasta massa skattepengar i sjön
Citera
2021-11-15, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Tänk att knivhugga sina egna barn och sedan kasta ut dom från 5:e våningen. Då har man fan misslyckas helt och hållet. Sjuk jävel

Han totalförstörde hela sin familj.
Det här är bland det sjukaste jag läst om på länge.

Blir nog livstids fängelse för pappan.

Varför är mamman gripen?
Citera
2021-11-15, 17:37
Medlem
flaskborstes avatar
Noterar att våra myndigheter och media börjat mörka denna händelse (som vanligt då det handlar om blattarnas brott i landet) Nu så har ingen kastat ut ungarna inte heller knivskurit dem utan barnen har "fallit" ned från en balkong och de vuxna är misstänkta för brott.. Thats all numera..

Vilka underbara skönskrivningar vår media ägnar sig åt så fort det gäller blattarnas brott..
Citera
2021-11-15, 17:37
Medlem
Inthemiddles avatar
Det diskuteras och spekuleras hejvilt här, så klart, för någon direkt fakta har allmänheten ännu inte fått. Men, vad är det för jävla fokus ??!

Det spelar ingen roll vilken färg på huden de inblandade har eller vilket land de är födda i. Det spelar ingen roll om de är kristna, muslimer, hinduer eller ateister. Det spelar ingen roll om barnen kastades ut från balkongen eller genom ett fönster eller hur många andra som faller offer i Sverige för att bli utslängda från balkonger varje år.
Det spelar ingen roll vilka medier som vinklar vad åt vilket håll eller vilka partier som styr landet och styrde när de flyttade hit, om det var krig eller inte i deras hemland osv..

Det enda som spelar roll är att två små barn har blivit utsatta för mycket grovt våld i sitt eget hem. Av sin egen far.
På platsen som skulle vara deras mest trygga och av personen som skulle vara deras trygga hamn, deras beskyddare.
Ett av dem har förlorat sitt liv och det andra kämpar för att behålla sitt.
DET spelar roll.

Jag har svårt att tro att detta kom som en blixt från klar himmel. Att hemmet har varit stabilt och fungerande och att pappan plötsligt fick en knäpp och agerade såhär.
Jag tror att det förekommit våld i familjen tidigare, psykiskt och/eller fysiskt. Mot kanske främst kvinnan, vilket är det vanligaste, men också mot barnen.
Detta förekommer i ALLA samhällsklasser, i ALLA länder och genom ALLA tider.
I vissa kulturer må det vara mer tillåtande än andra. Men att slå sig för bröstet och säga att det här minsann inte är ett svenskt problem utan ett importerat, är att dumförklara dig själv och som att spotta på alla dessa kvinnor och barn som kämpar för att ta sig ur helvetet de lever i med sina etniskt svenska män.

Jag spekulerar också givetvis men min teori är att pappan av någon anledning ville skada kvinnan på det värsta sätt han kunde: att döda barnen.

Det var sent på kvällen. Barnen sov säkert. Kanske även mamman (om kvinnan i lägenheten nu var mamman). Hans plan var att döda barnen och sig själv och hon skulle behöva leva med att det hon sagt eller gjort mot mannen var så hemskt att hon "fick honom" att begå dessa vidriga brott. Och hon skulle aldrig kunna få en förklaring, en ursäkt eller någon sorts upprättelse för barnen då han som gärningsman också är död.

Civilkurage - DET spelar roll!
Kanske hade det varit bråk i familjen tidigare? I min teori så ja, mest sannolikt.
Kanske har någon granne sett eller hört något som kunnat tyda på en dysfunktionell familj?
På en osund uppväxtmiljö?
Troligen.
Har grannar ringt polisen eller gjort en orosanmälan till soc?
Tveksamt.

Att folk inte vågar ringa ett anonymt samtal i skydd av sin egen lägenhetsdörr och sina väggar är i mina ögon ynkligt och i flera fall en direkt orsak till flera av de mord som begåtts i hemmen.
De enda vittnena, grannarna, väljer att inte bry sig, höjer ljudet på teven och låter våldet fortgå.
Citera
2021-11-15, 17:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Han totalförstörde hela sin familj.
Det här är bland det sjukaste jag läst om på länge.

Blir nog livstids fängelse för pappan.

Varför är mamman gripen?
De måste såklart utreda vad som hänt, vem som gjort vad. Det kan ju var hon som huggit, han som kastat och att han nu "tar en kula" för henne. Jag tror inte det, men man vet aldrig. Ju yngre barnet är desto större är sannolikheten att mamman dödat det (generellt, vid barnamord).
Citera
2021-11-15, 17:39
Medlem
Sånt här sker hela tiden men våra myndigheter mörklägger
Citera
2021-11-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Noterar att våra myndigheter och media börjat mörka denna händelse (som vanligt då det handlar om blattarnas brott i landet) Nu så har ingen kastat ut ungarna inte heller knivskurit dem utan barnen har "fallit" ned från en balkong och de vuxna är misstänkta för brott.. Thats all numera..

Vilka underbara skönskrivningar vår media ägnar sig åt så fort det gäller blattarnas brott..

Varför ljuger du för?
https://www.expressen.se/nyheter/yngsta-barnet-har-avlidit-pappan-anhallen/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V9dMEd/grannar-i-hasselby-bestorta-over-dadet-blir-sa-illa-berord

Står klart och tydligt att pappan har slängt ut barnen...
Kämpa kämpa
Citera
2021-11-15, 17:41
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Just den biten brukar inte afrikaner bry sig så mycket om, de afrikaner jag känner/stött på har inga problem med att leva på frugan (vilket jag tycker är lite hedrande). Men, det kan ju vara så att frugan inte heller har jobb? Jag tror mer på kränkt manlig heder, men vi får se. I slutändan försöker säkert försvaret få det till psykisk sjukdom.

En random IQ test på en neger ger i stort sett alltid "mentalt handikappad" då de jämförs med vitas IQ
så de går oftast fria just på grund av sin bristande IQ (och EQ) så det är en lätt sak för försvarare att få folkslag med erkänt lågt IQ att få mildare straff..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in