2021-11-15, 09:40
Medlem
Alltid kul läsa snacket här inne när de kommer till Arsenal vs resten av världen.
Citera
2021-11-15, 10:15
Medlem
thebandit777s avatar
Gud vilket Arsenalhat i denna tråd.

Arsenal är på dekis, absolut - men skitsnacket når nya nivåer hela tiden. Ben White & Ödegaard har faktiskt varit bra värvningar - efter en hel rad misslyckade sådana.
FA-cupen ÄR en stor titel, inte att jämföra med PL & CL - men absolut heller inte jämförbar med Ligacupen.
Mycket är positivt just nu för Arsenal, inte minst de egna talangerna (Smith-Rowe uttagen i landslaget!), plus senaste tidens värvningar (Ramsdale har varit fantastisk).

Blir dock stentufft mot Liverpool i helgen, COYG!
Citera
2021-11-15, 12:24
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777

Arsenal är på dekis, absolut - men skitsnacket når nya nivåer hela tiden. Ben White & Ödegaard har faktiskt varit bra värvningar - efter en hel rad misslyckade sådana.
FA-cupen ÄR en stor titel, inte att jämföra med PL & CL - men absolut heller inte jämförbar med Ligacupen.
Mycket är positivt just nu för Arsenal, inte minst de egna talangerna (Smith-Rowe uttagen i landslaget!), plus senaste tidens värvningar (Ramsdale har varit fantastisk).

Efter en dålig start på säsongen så känns det ju som det nu finns vind i seglen igen. Personligen tycker jag det är kul. Trots att jag är MU-supporter så växte jag upp med ett Arsenal som var riktigt bra och spelade rolig fotboll, och bortsett från MU så ser jag gärna att Arsenal är med i mixen, så kul att det ser bättre ut.

Har Ödegaard varit skadad det senaste eller har han bara blivit petad efter ändringar i systemet? Vad jag vill minnas i de senaste matcherna har Arteta startat med ESR-Lokonga-Partey/Maitland-Niles-Saka och Auba/Laca framför. Ser ut lite mer som 4-4-2 på pappret? Tänker mest vad det innebär för Ödegaard i sånnafall, då han främst är #10?

Annars tycker jag värvningarna har sett bra ut hittills. Alltid tyckt det är smartare att värva 'underifrån' än att splasha enorma summor på 1-2 spelare.
Citera
2021-11-15, 13:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Upplever generellt Arsenal är ett ganska sympatiskt lag som främst Spurs och Chelsea-fans ogillar. Offensiv spelidé, lirare. Inte kända som ett grisgäng. Att de dessutom inte varit ett reellt hot för någon annan sista 5-6 åren, adderar till att ingen orkar bry sig särdeles. Lite som Spurs - trevligt gäng, bryr mig väldigt lite så länge de inte snor poäng av mitt lag eller närmar sig poängmässigt.

Det är inte Arsenal som är hatade i den här tråden. Arsenalhatet är by proxy, det är väl ganska uppenbart?

Arsenal har haft ett uppsving på sistone men det är upp till bevis i helgen när man möter ett klart bättre lag som varit i ganska bra form.

Det som talar för Arsenal är utöver deras egen form, är Liverpools skadeläge.

Firmino och Elliott borta.
Milner, Keita, CuJo, Gomez är kanske efter skador.
Mane och Henderson skadade på landslagsuppdrag, osäkra inför matchen.

Vad ger det för Liverpool-elva?

Alisson, TAA, Matip, VvD, Robbo, Fabinho, Ox (?), Thiago (?), Salah, Origi, Jota?

Någon av de osäkra kommer säkert kunna starta, men det mittfältet vill jag starta exakt noll gånger i år.
Citera
2021-11-15, 14:18
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Dean Smith tar över i Norwich. Vad tror vi om detta? 99% säker på att Norwich åker ur i år igen.

// PoK
Citera
2021-11-15, 14:21
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Thomas Tuchel did not request the signing of Saul Ñíguez. Chelsea did not include him in their sporting plans, and his arrival was just a favor for the player’s agents. Simeone does not have him in his plans too and he needs to be released when he returns from Chelsea to lighten the wage bill.

Tråkigt, tror han skulle kunna komma i form hos en ny klubb. Lämnar han England? Skulle United fans vilja ha honom?

// PoK
Citera
2021-11-15, 15:13
Medlem
Citat:

Nej .

Ben White och ödegard har ej varit bra .

De kostade 1 miljar ihop.de ska leverera matchens spelare varje match.

Lär dig fotboll istället.

De har mött bottenlag .
Vänta t på lördag när de får möta bättre spelare.
Citera
2021-11-15, 16:41
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej .

Ben White och ödegard har ej varit bra .

De kostade 1 miljar ihop.de ska leverera matchens spelare varje match.

Lär dig fotboll istället.

De har mött bottenlag .
Vänta t på lördag när de får möta bättre spelare.

Alltså kan du bara växa upp någon gång, du är för fan reggad 08 så du borde vara vuxen nu.

Lägg till tre andra spelare så kommer du upp i summan du runkar åt.

Tavares, Ramsdale och Tomiyasu. Du skriver ''lär dig fotboll'' när du själv framställer dig som trådens största mupp. Och nej jag älskar inte Arsenal och har själv tjafsat med Generalen men du är ta mig tusan helt efterbliven. Har Arsenal mött bottenlag? Du gör narr utav att dom vinner mot ''dåligt'' motstånd, men man måste vinna mot sånt för att hålla sig uppe i toppen utav tabellen.

Vad har ditt lag värvat? Varane och Sancho kostade hur mycket? Den ena är skadad och den andra får inte spela, är inte det värre än vad Arsenal har gjort för samma pengar? Väx upp nu för i helvete rojjen.

// PoK
Citera
2021-11-15, 16:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Exakt. Av ngn anledning, så är det ca 90% med Arsenalhatare på detta forum. Men det gör det hela bara ännu goare när vi är tillbaka och vinner de stora titlarna igen, då kommer hybrisen bland alla småtroll här inne att bara bli helt total.

Jag tippade inför säsongen att Arsenal skulle knipa 4:e platsen, och det håller jag fast på.

WE ARE THE ARSENAL !!
Citera
2021-11-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Se du undviker att hålla dig till det jag skriver. Ni fick smisk utav Liverpool och City hade tränings match mot er,NI fick stryk utav Lecester . Arsenal fixade Leicester och Spurs. Och United vann mot Spurs. Så vem har sett bättre ut??

// PoK
Nej du undviker .

Wow.men du glömde att Arsenal fick smisk av City med

5-0?

Jag hävdar bara att Arsenal ej är ett topplag i Europa men de hävdar du?

Du är som din kompis.

Arsenal är ett legendarisk lag i Europa med 0 cl titlar och 2 pl titlar de sista 20 åren..
Citera
2021-11-15, 17:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Exakt. Av ngn anledning, så är det ca 90% med Arsenalhatare på detta forum.

De hatar inte Arsenal, de hatar dig. Well played?

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men det gör det hela bara ännu goare när vi är tillbaka och vinner de stora titlarna igen, då kommer hybrisen bland alla småtroll här inne att bara bli helt total.

Jag är osäker på om du vet vad hybris betyder. Det betyder: "ett uttryck för ett sinnestillstånd där en person har en starkt överdriven självuppfattning"

Hybris är alltså vad du ger uttryck för när du skriver "när vi är tillbaka och vinner de stora titlarna igen". Hybris är inte vad icke-Arsenal-fans kommer ha om Arsenal börjar vinna titlar igen.

Kan fortfarande inte avgöra om du 1. är en person som lever i svår delusion, som faktiskt tror att världen är sån som du uppfattar den eller 2. är världens mest envetna troll, som gjort det till sitt livs mål att få hela tråden att handla om aversion mot dig. Either way så är det en gnutta tragiskt.

Gällande matchen så hoppas jag Liverpool kan ställa upp en vettig elva och visa att man är 2 nummer större än Arsenal. Att man städar av Artetas boys som man gjort med United. Men tror det blir tufft, särskilt om man måste starta Ox och Thiago på mitten.

Helt hundra procent säker på att oavsett om Liverpool vinner med 5-0, 2-1, kryss eller en Arsenal-skräll så kommer din världsuppfattning till 100% vara djupt skild från alla andras.
Citera
2021-11-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
De hatar inte Arsenal, de hatar dig. Well played?

Jag är osäker på om du vet vad hybris betyder. Det betyder: "ett uttryck för ett sinnestillstånd där en person har en starkt överdriven självuppfattning"

Hybris är alltså vad du ger uttryck för när du skriver "när vi är tillbaka och vinner de stora titlarna igen". Hybris är inte vad icke-Arsenal-fans kommer ha om Arsenal börjar vinna titlar igen.

Kan fortfarande inte avgöra om du 1. är en person som lever i svår delusion, som faktiskt tror att världen är sån som du uppfattar den eller 2. är världens mest envetna troll, som gjort det till sitt livs mål att få hela tråden att handla om aversion mot dig. Either way så är det en gnutta tragiskt.

Gällande matchen så hoppas jag Liverpool kan ställa upp en vettig elva och visa att man är 2 nummer större än Arsenal. Att man städar av Artetas boys som man gjort med United. Men tror det blir tufft, särskilt om man måste starta Ox och Thiago på mitten.

Helt hundra procent säker på att oavsett om Liverpool vinner med 5-0, 2-1, kryss eller en Arsenal-skräll så kommer din världsuppfattning till 100% vara djupt skild från alla andras.
Väldigt bra sammanfattning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in