Citat:
Ursprungligen postat av
thebandit777
Gud vilket Arsenalhat i denna tråd.
Arsenal är på dekis, absolut - men skitsnacket når nya nivåer hela tiden. Ben White & Ödegaard har faktiskt varit bra värvningar - efter en hel rad misslyckade sådana.
FA-cupen ÄR en stor titel, inte att jämföra med PL & CL - men absolut heller inte jämförbar med Ligacupen.
Mycket är positivt just nu för Arsenal, inte minst de egna talangerna (Smith-Rowe uttagen i landslaget!), plus senaste tidens värvningar (Ramsdale har varit fantastisk).
Blir dock stentufft mot Liverpool i helgen, COYG!
Upplever generellt Arsenal är ett ganska sympatiskt lag som främst Spurs och Chelsea-fans ogillar. Offensiv spelidé, lirare. Inte kända som ett grisgäng. Att de dessutom inte varit ett reellt hot för någon annan sista 5-6 åren, adderar till att ingen orkar bry sig särdeles. Lite som Spurs - trevligt gäng, bryr mig väldigt lite så länge de inte snor poäng av mitt lag eller närmar sig poängmässigt.
Det är inte Arsenal som är hatade i den här tråden. Arsenalhatet är by proxy, det är väl ganska uppenbart?
Arsenal har haft ett uppsving på sistone men det är upp till bevis i helgen när man möter ett klart bättre lag som varit i ganska bra form.
Det som talar för Arsenal är utöver deras egen form, är Liverpools skadeläge.
Firmino och Elliott borta.
Milner, Keita, CuJo, Gomez är kanske efter skador.
Mane och Henderson skadade på landslagsuppdrag, osäkra inför matchen.
Vad ger det för Liverpool-elva?
Alisson, TAA, Matip, VvD, Robbo, Fabinho, Ox (?), Thiago (?), Salah, Origi, Jota?
Någon av de osäkra kommer säkert kunna starta, men det mittfältet vill jag starta exakt noll gånger i år.