2021-11-15, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du må nå bare nekte for å ha kalt han beiler.
Jeg har lest den artikkelen om de pengene som luktet mugg, men jeg ser ikke sammenhengen, annet enn at du prøver å blande inn andre ting for å vri deg unna.
At trussesaken ble henlagt, har vel mer med THs bekjentskapskrets å gjøre.
Hvis politiet hadde reist hjem til TH, så hadde de jo funnet to pistoler.
De ulovlige pistolene hadde han jo i mange år etter dette.
Og trolig mangler det en pistol. Det er funnet ammunisjon som ikke passer verken til Husquarna- eller S&W-pistolen/revolveren. TH på sin side påstår at noen andre må ha lagt patronene der.
Det er klart, sammenlagt med anmeldelsen mot TH fra 1994, så dannes det jo et bilde av en TH som gærn og ustabil. Ikke rart at at de stilte opp mannsterke med automatvåpen.
Trussel-saken fra 1994 ble henlagt, men når de så de ulovlige våpnene, så skjønte de nok at trusselen var reel. TH hadde nok truet svogeren i 1994.
Alt det vi ser kan tyde på at TH har et ønske om at våpnene skal være uregistrert, og vi kan jo tenke oss hva som kan være grunnen.
Jeg gidder ikke å svare deg Skaanseth. Det er åpenbart at du ønsker å skape forvirring.
Jeg ser saken annerledes, og det må du bare akseptere.
Citera
2021-11-15, 12:27
Medlem
Citat:
Men greia her, er at du prøver å vri deg unna ang det med at du er nærmere tilknyttet familien enn det du vil innrømme, men nok om det, vi trenger ingen innrømmelse, det er bare en konstatering fra min og flere andres side. Blir som med Floriss forsnakkelse, der hun sa at det var en gassovn av merket Aga på kjøkkenet, og at hun syntes at den var så fin, enda den aldri hadde blitt vist bilde av, eller oppgitt at merket var Aga.

Hvorfor er du så opptatt av om noen andre debattanter er tilknyttet familien Hagen? Er ikke dette mot regelverket her på Flashback?

Hvis det er tillatt, så tyder den syltynne argumentasjonen din på at du heller ikke har noe som helst grunnlag til å komme med slike påstander.
Citera
2021-11-15, 13:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg gidder ikke å svare deg Skaanseth. Det er åpenbart at du ønsker å skape forvirring.
Jeg ser saken annerledes, og det må du bare akseptere.

Jeg ser at du prøver å gjøre inntrykk av det ihvertfall.

Forvirring? Jeg syntes du skreiv at du var så kjapp i nøtta?
Senast redigerad av Skaanseth 2021-11-15 kl. 13:20.
Citera
2021-11-15, 13:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Trussel-saken fra 1994 ble henlagt, men når de så de ulovlige våpnene, så skjønte de nok at trusselen var reel. TH hadde nok truet svogeren i 1994.

Såvidt jeg har forstått er den henlagte trusselsaken blitt revurdert og
behandles nå som en del av drapsetterforskningen.

En kuriøs ting når det kommer til TH og våpen er at han etter forsvinningen
har begynt å føre opp AE sitt telefonnummer når han er satt opp på vaktlistene
i pistolklubben der han er medlem. Hvorfor i huleste gjør han dette?
Citera
2021-11-15, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Bra flaks da, med 12 søsken å ta av.
Her har du misforstått! Jeg visste ikke på det tidspunktet hvem eks-svogeren var, men vi visste at det var eks-svogeren som hadde hatt et intimt forhold til AEH.
Det jeg gav uttrykk for i sammenhengen, var hvem som hadde anmeldt et familiemedlem for trusler. Etter min mening var det logisk at det måtte være eks-svogeren, både pga hans natur, og fordi han var den som hadde opptrådt mest provoserende mot familien.
Grenseløs opptreden av eks-svogeren! Hakket over det han allerede hadde klart å prestere tidligere.
Utroskap er ikke så oppsiktsvekkende, det skjer til stadighet, men det er ikke like vanlig at det skjer innad i familien.
Citera
2021-11-15, 15:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Såvidt jeg har forstått er den henlagte trusselsaken blitt revurdert og
behandles nå som en del av drapsetterforskningen.

En kuriøs ting når det kommer til TH og våpen er at han etter forsvinningen
har begynt å føre opp AE sitt telefonnummer når han er satt opp på vaktlistene
i pistolklubben der han er medlem. Hvorfor i huleste gjør han dette?

Det er bra hvis dette stemmer. Både TH og andre prøver å dysse ned prat om hans temperament.
Det at han plutselig kan eksplodere og gjøre alvorlige ting. Trusselsaken viser jo noe annet.
Den pistolen Husquarna M40 har han nok hatt helt siden sin ungdom, og stammer fra andre verdenskrig.
Patronene er av type 9x19-Luger.
Den andre, en S&W, har han nok skaffet sånn etterhvert.
De to andre var plombert og ikke funksjonsdyktige, og er vel dermed lovlige å ha, og det er vel heller ikke noe krav til oppbevaring. Men alt tyder jo på at det finnes et tredje funksjonsdyktige våpen, i tillegg til hagla da.
Han er medlem av pistolklubb, og innfrir dermed kravet til å eie pistol, men likevel har han altså disse pistolene uregistrert og uten bæretillatelse.

Ikke godt å si det med AEs telefonnummer. En eller annen syk ting er det ihvertfall.
Husker det ble nevnt her ved en tidligere anledning.
Kanskje er det for å skape et inntrykk av han savner kona sånn at han holder telefonnummeret ved like, eller noe. Ikke godt å si. Man skulle jo tro at politiet fremdeles har beslag i hennes telefon og nummer.
I det NRK-intervjuet så har han fremdeles på seg gifteringen. Skal vel se ut som at han savner henne. Men hunden, som var det kjæreste AE hadde, kvittet han seg med umiddelbart.
Citera
2021-11-15, 15:41
Medlem
Citat:
Her har du misforstått! Jeg visste ikke på det tidspunktet hvem eks-svogeren var, men vi visste at det var eks-svogeren som hadde hatt et intimt forhold til AEH.
Det jeg gav uttrykk for i sammenhengen, var hvem som hadde anmeldt et familiemedlem for trusler. Etter min mening var det logisk at det måtte være eks-svogeren, både pga hans natur, og fordi han var den som hadde opptrådt mest provoserende mot familien.
Grenseløs opptreden av eks-svogeren! Hakket over det han allerede hadde klart å prestere tidligere.
Utroskap er ikke så oppsiktsvekkende, det skjer til stadighet, men det er ikke like vanlig at det skjer innad i familien.
Var BSL og THs søster skilt før affæren med AEH? Eller svek han både sin egen kone og kameraten sin?
Citera
2021-11-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Var BSL og THs søster skilt før affæren med AEH? Eller svek han både sin egen kone og kameraten sin?

Hva sier du hvis du fikk vite at BSL gikk i mellom og fikk avverget at AE ble banket opp av TH? At det faktisk var noen som så hva som foregikk? Står i boken Lørenskogsaken, mellom linjene. Les den.

Dessuten vil jeg tro trusselanmeldelsen fra 1994 lå i politiets arkiver, noe de fant ut tidlig i saken Regner med at noe av det første politiet gjorde, var å gjennomgå eventuelle tidligere anmeldelser av TH. Det var en grunn for at de brøt opp isen på Langvannet januar 2019, som brukeren Skaanseth også nevner.

TH er en manipulator. En manipulator er i utgangspunktet svak og føler seg usikker når han ikke har kontroll og makt. Derfor manipulasjon. Dette vet politiet og bruker innsikten for alt den er verdt. Legg merke til at hver gang politiet har stresset TH ved hjelp av media, har « motparten» reagert, enten ved å sende krypterte mail eller TH har reagert ved å ville betale/ utlove dusør mm.Når han skulle avhøres av Kripos, var han pjusk...han tar i bruk alle manipulatoriske knep når han blir stresset.
Han kommer til å avsløre seg selv på grunn av dette. Blir en spennende januar og februar 2022 for TH.
Citera
2021-11-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

TH er en manipulator. En manipulator er i utgangspunktet svak og føler seg usikker når han ikke har kontroll og makt. Derfor manipulasjon. Dette vet politiet og bruker innsikten for alt den er verdt. Legg merke til at hver gang politiet har stresset TH ved hjelp av media, har « motparten» reagert, enten ved å sende krypterte mail eller TH har reagert ved å ville betale/ utlove dusør mm.Når han skulle avhøres av Kripos, var han pjusk...han tar i bruk alle manipulatoriske knep når han blir stresset.
Han kommer til å avsløre seg selv på grunn av dette. Blir en spennende januar og februar 2022 for TH.

Dersom TH har operert som motparten, så er det merkelig at han ikke ble avslørt under den hemmelige overvåkningen som ble gjort. Hvis han har fått andre til å være motpart, måtte han hver gang han ble stresset kontaktet disse for å si hva de skulle gjøre. Det burde være enkelt å avsløre under en hemmelig overvåkning.
Citera
2021-11-15, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jeg har forstått det slik at BSL og THs søster aldri var gift. Jeg vet ikke om BSL og THs søster fremdeles var sammen på tidspunktet for utroskapen, men jeg har funnet info om at de var sammen i 1979.

Det er forøvrig morsomt at AmunRa "har lest mellom linjene" i boken "Lørenskog Mysteriet", og funnet ut at BSL avverget at TH banket opp AEH.
Citera
2021-11-15, 17:41
Medlem
Citat:
Jeg har forstått det slik at BSL og THs søster aldri var gift. Jeg vet ikke om BSL og THs søster fremdeles var sammen på tidspunktet for utroskapen, men jeg har funnet info om at de var sammen i 1979.

Det er forøvrig morsomt at AmunRa "har lest mellom linjene" i boken "Lørenskog Mysteriet", og funnet ut at BSL avverget at TH banket opp AEH.

Også litt morsomt at du har «funnet» slik info, dette visste du vel fra før
Citera
2021-11-15, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Også litt morsomt at du har «funnet» slik info, dette visste du vel fra før
Nei
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto