2021-11-15, 14:14
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart det är uppenbart att det berodde på felaktigs tester eftersom han testades flertalet gånger på kort tid ibland positiv ibland negativ..
De andra länkarna var ju också inga solklara bevis för vad du felaktigt påstod.

Det är soklart jo. Om testerna var falska negativa så skulle inte personerna smittat andra vilket de gjorde.
Citera
2021-11-15, 14:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Fast eftersom det togs färre tester för annat än convid förra årets så inser ju vem som helst att det inte är tillförlitliga siffror de levererat för 2020.

Du vill att det ska vara så men så är det inte. Folk har lämnat prover trots covid, det görs regelbundet på sjukhus, vårdcentraler osv även om det varit lite bökigare med tidsbokningar och så.
Citera
2021-11-15, 14:24
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Är du säker på det?

Det har varit tillräckligt många såna här fall för att utesluta att det rör sig om felaktiga test. Det handlar om hundratals personer över hela världen som blivit testade på sjukhus. Ge dig för fan.
Citera
2021-11-15, 14:30
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Staten sparar? Är du xzxccxz? Fattar du inte hur många miljarder staten lägger ut av vpra skattepengar på att vaccinera människor som inte behöver vaccineras?
Staten har redan betällt typ 20 miljoner doser, så att använda dem kostar inget extra.
Citera
2021-11-15, 14:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Din rädsla för ett för de flesta helt ofarligt virus verkar ha gått från att vara helt oproportionerlig till att bli helt out of control! Är du medveten om att det finns tusentals andra smittsamma potentiellt farliga sjukdomar? När ska du börja gasta om dom?

Som jag skrivit tidigare till dig minst 100 gånger så smittar inte vare sig hjärt/kärlsjukdomar eller cancer. Nämn en enda luftburen smitta som idag orsakar motsvarande problem eller värre som Covid19 gör.
Citera
2021-11-15, 14:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Du är tamigfan sjuk i huvudet. Är det bättre att sjuka vaccinerade ränner runt i butiker än att friska ovaccinerade gör samma sak? Kan du svara på den frågan?

Grejen är ju den att vaccinerade med mycket stor sannolikhet inte är sjuka jämfört med ovaccinerade.

Din fråga är ungefär som säga om det är bättre att nyktra alkoholpåverkade förare är ute på vägarna, än om berusade nyktra personer är det. Logiken känns inte helt glasklar. Du tror inte vaccin skyddar det minsta trots att de bevisligen gör det, i alla fall några månader efteråt.
Citera
2021-11-15, 14:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
1939 ringde, de vill att du kommer tillbaka nu.
Sagt det förut, du framstår som helt galen.

Nej, det är inte nazism att hindra människor från att smitta ned andra människor.
Citera
2021-11-15, 14:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Du är galen på så många sätt. I över ett år har ni suttit och gnällt på dödstalen, ni har gråtrunkat över att regeringen inte har låst in oss som andra regeringar i Norden. Ni har skrikit er hesa om att få fler restriktioner, stänga skolor, stänga gym osv osv. Men nu går ni fan för långt, ni är spritt språngande galna.

Du tycker det är helt i sin ordning med 15 tusen döda, 70 tusen på sjukhus och överbelastad sjukvård med ständigt ökande vårdköer? Allt för att hålla samhället öppet? Jag tror inte vi har samma värderingar du och jag.
Citera
2021-11-15, 14:56
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Grejen är ju den att vaccinerade med mycket stor sannolikhet inte är sjuka jämfört med ovaccinerade.

Din fråga är ungefär som säga om det är bättre att nyktra alkoholpåverkade förare är ute på vägarna, än om berusade nyktra personer är det. Logiken känns inte helt glasklar. Du tror inte vaccin skyddar det minsta trots att de bevisligen gör det, i alla fall några månader efteråt.

Pga av mitt arbete fick jag vaccin redan i januari. Jag är även med i en studie gällande antikroppar. Jag hade antikroppar kvar för 2 v sedan ..
Citera
2021-11-15, 14:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
I allt du nämner är det experter som agerat. Inte personer utan utbildning i frågan som ” tänkt själv ” det var det jag opponerar mig mot . Att som FB Svenson tro att man har bättre koll än den samlade expertisen är dumheter eller narcissistisk läggning.

Det är extremt naivt att tro att alla "experter" agerar filantropiskt.

Tobaksindustrin visade ju hur effektivt lobbyverksamhet med forskningsbidrag mm fördröjde förståelsen för skadeverkningarna från tobak.

Det mesta vi diskuterar i den här gruppen kommer från olika forskningsrapporter så förstår inte var du får det ifrån att FB Svenson hittar på fakta?

Det länkas ju till referenser för olika "fakta" hela tiden. Det vi spekulerar om är ju de politiska turerna och agendor för olika organisationer/företag vilket är vad den här gruppen är till för.
Citera
2021-11-15, 15:02
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det är extremt naivt att tro att alla "experter" agerar filantropiskt.

Tobaksindustrin visade ju hur effektivt lobbyverksamhet med forskningsbidrag mm fördröjde förståelsen för skadeverkningarna från tobak.

Det mesta vi diskuterar i den här gruppen kommer från olika forskningsrapporter så förstår inte var du får det ifrån att FB Svenson hittar på fakta?

Det länkas ju till referenser för olika "fakta" hela tiden. Det vi spekulerar om är ju de politiska turerna och agendor för olika organisationer/företag vilket är vad den här gruppen är till för.

Hela diskussionen jag hade var att jag reagerade på att någon sa ” Det är bättre att tänka själv än att lyssna på vetenskapen och experter ” och experter är både de som tar fram läkemedel och de som arbetar på kontrollorgan/kontrollmyndigheter
Citera
2021-11-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Läs denna din jävla mupp..

Redan nu med bara mild belastning flyttas hjärtpatienter runt landet för att frigöra mer iva-personal.
Man tar in folk från andra privata anläggningar osv.

I Danmark strejkade väl sjuksköterskorna i flera månader tills de förbjöds strejka mer..

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0Grxz0/stor-oekning-i-corona-innleggelser

Det finns en närmast romantisk bild kring hur sjukvården ser ut i andra nordiska länder än Sverige här på Flashback. Fenomenet kring undermålig sjukvårdsapparat är i det närmaste ett internationellt fenomen.
Att Sverige lyckades så förhållandevis väl inom vården under tidigare vågor är ett helt otroligt styrkebesked. Det trodde jag inte var möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in