2021-11-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Du kan inte bo i Stockholm. Hur kan du tro att polisen skulle rycka på " bråk och stök och höga rop
från lägenheten under mej " ? Dom skulle säja, Jaja okej vi tar en anmälan på den och skickar
någon så snart vi kan. Sen händer ingenting. Dom har annat för sej, lägenhetsbråk är
lågprioriterat.

Om du verkligen vill att dom skall rycka ut så får du ringa en gång till.
Andra gången frågar du om dom är på väg. Du får svar att det kan ta en tid.
Då drar du ditt trumfkort: " -Ok , jag har vapenlicens. Jag plockar ut min 30-06:a och går ner och
avbryter vad dom nu gör där nere "

Nu jävlar händer det saker. Flera patruller i västerort får larm, gevärsbeväpnad man på¨
Maltesholmsvägen 119 ! Polisen rycker med blåljus - inte för att hjälpa dom i lägenheten under utan
för att avväpna galningen en trappa upp.

Sverige 2021 !

Så är det. Vill man att polis ska komma gäller det att blanda in vapen. Antigen att någon använder vapen nu och där eller att någon ska göra det. Annars kommer de helt enkelt inte.
Citera
2021-11-15, 14:21
Medlem
Eko_s avatar
Vet inte riktigt vad som har kommit fram tidigare i tråden men en bekant till mig bor i huset där detta har utspelat sig och såg igår att pappan blev uteskorterad av polis iförd handfängsel. Det bör alltså inte vara pappan som ligger på båren(om han inte lagts där senare). Pappan ska inte heller ha bott i lägenheten senaste tiden så min känsla är att detta var planerat och inte något som skedde spontant.

Det ska även ha gjorts (minst) en orosanmälan för en tid sen, tragiskt att socialnämnden inte lyckats agera i tid.
Citera
2021-11-15, 14:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Gäller det barn (inte baaaaaaarn från Afghanistan) skiter jag i vart dom kommer ifrån. Ungarna har inte valt att komma från skit ställen, och inte heller har dom valt sina föräldrar.

// PoK
Många invandrarfamiljer från 3:e världen för ett jävla liv, de behöver inte bruka våld, det är ofta gap och skrik in på sena natten oavsett.
Så att göra soc.anmälan eller börja ringa på låter sig inte göras riktigt så enkelt.
Citera
2021-11-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, så kan det förstås också vara. Eller så ringde hon 112 men kunde inte göra sig förstådd. Jag vet inte..
SOS har tillgång till Transvoice tolkar
Citera
2021-11-15, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Trött på skitsnacket om Stockholmare.
Jag är stockholmare och jag ringde soc om ett barn vars morsa och farsa var pundare och ungen var hemma hos dom över sommaren och hade inget att äta och gick och knackade dörr och bad alla grannar om något att äta. Flicka kanske 7-8 år gammal.
Soc talade om för mamma och pappa pundare vem som hört av sig!!
Jag väntade bara att jag skulle drabbas av pappa pundare. Såg honom då och då ute och han var inte trevlig!

Soc ansvarige chef: det var kanske dumt av oss att säga vem.
Man kan göra en anonym orosanmälan.
Men som sagt personalen på soc är inte så smidiga.
Citera
2021-11-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eko_
Vet inte riktigt vad som har kommit fram tidigare i tråden men en bekant till mig bor i huset där detta har utspelat sig och såg igår att pappan blev uteskorterad av polis iförd handfängsel. Det bör alltså inte vara pappan som ligger på båren(om han inte lagts där senare). Pappan ska inte heller ha bott i lägenheten senaste tiden så min känsla är att detta var planerat och inte något som skedde spontant.

Det ska även ha gjorts (minst) en orosanmälan för en tid sen, tragiskt att socialnämnden inte lyckats agera i tid.
Exakt så vad jag har hört också en vit man som blev övermannad och gick till fots med bojor till polisbil. Det med båren måste vara en annan händelse.
Citera
2021-11-15, 14:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Kan det vara en djävulsutdrivning som gått fel? Det har hänt flera gånger under det senaste decenniet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Så klart ingen granne knackar på eller försöker göra något. Det är ju stockholmare det handlar om. Bögiga och fega till max.

// PoK
Lätt att snacka när man sitter i en liten stuga i obyggden
-utan grannar på hörbart avstånd.
Vissa grannar har man verkligen inte lust att klaga på, dessutom hade väl det skett, utan att någon åtgärd gjorts.
Men självklart gör man något när man vet att barn är inblandade, oavsett hur många gånger man klagat utan att något händer.
Jag (kvinna) har gått emellan folk på gatan flera gånger för jag pallar inte se en massa skit.
Till mina barn säger jag dock att dom ska springa så fort dom kan om bråk uppstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasnsm
Inte läge för pajkastning men, håller absolut inte med man ska lägga sig i när något verkar väldigt fel... ingen kommer slänga granater in i din lägenhet för det.
Mvh
Jonas
Tack, det låter trovärdigt och tryggt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
När tror vi föräldrarna är ute igen?

Beror väl helt på, men Jonas Runnemark som slängde ner sin fru och barn från ett stenbrott fick livstid.
Citera
2021-11-15, 14:27
Medlem
Kan inte alla här med förutfattade meningar om ras etc. ta ett djupt andetag och gå och titta på dokumentärerna om Chris Watts och Lori Vallow och återkomma efter det?
Citera
2021-11-15, 14:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Du har inte sett bilden där han på bår transporteras bort ?
Såg mannen på bilden svensk ut ?

Grannarna vet vem det är, så klart. Släpp det där även om det gör ont och är ditt sista lilla
halmstrå du håller dej fast vid.

Tack för info! Då var det som man kunde misstänka, en socioekonomisk tragedi av något sätt. Invandrade är oftast längst ner på denna skala, och är därför tyvärr ockå överrepresenterade inom tragedier av olika slag.

Olyckligt att inte grannarna anmält, om det nu pågått så länge. Mannen var ju enligt uppgift mycket trevlig utåt sätt och hälsade och höll upp dörren osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in