2021-11-15, 12:15
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har man bott i ett område med hög andel invandrare från MEA så skulle man närmast dagligen riskera livet om man knackade på så fort man hörde något oroande. Skulle man ringa polisen så skyddas man inte heller.

Men då ringer man anonymt!
Citera
2021-11-15, 12:15
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, det har tyvärr funnits i alla tider. Lyckligtvis har det minskat de senare åren, sedan 1990-talet.
Precis. I alla tider. Din lilla rödhåriga fräkniga jävla ungjävel, jag ska komma hem till dig och sparka in dörn! Och sen ska jag ta din pappa i örat.
Citera
2021-11-15, 12:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Soc måste ju fallerat totalt? Om det varit så stökigt som det grannarna påstår
Hur ska soc hinna med att besöka alla stökiga lägenheter? I miljonprogrammen är det mer regel än undantag att det låter som f-n från grannarna, inte minst för att det ofta bor 10-15 personer i varje trea (inte sällan i skift).
Citera
2021-11-15, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ingen tioårig pojke inblandad. Barnen är en pojke på tre år (avliden) och en flicka på sju år

Ännu mindre anledning då att tro att pappan skulle skadats i tumult med barnen.
Citera
2021-11-15, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Otrolig upprörande och samtidigt garanterat 100% etnisk svensk tragedi. Alkohol droger och ekonomiska problem.

Så tröttsamt med alla rastister i tråden som i vanlig ordning spammar sönder den.

Invandrare gör mycket dumt ja, men ger sig på sin egen avkomma nej. Detta är Svenskt WT.

Man frapperas: Vad var det svenska samhället? Skolan? Socialen? Kommunen? Skandal!
100% ej Svensk
Citera
2021-11-15, 12:18
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hur ska soc hinna med att besöka alla stökiga lägenheter? I miljonprogrammen är det mer regel än undantag att det låter som f-n från grannarna, inte minst för att det ofta bor 10-15 personer i varje trea (inte sällan i skift).

Skolan/Dagis borde ju märkt också finns flera aktörer som kan göra anmälningar sjukt tragiskt iaf. Sen har väl soc väldigt stora personal problem som alla andra myndigheter
Citera
2021-11-15, 12:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Precis. I alla tider. Din lilla rödhåriga fräkniga jävla ungjävel, jag ska komma hem till dig och sparka in dörn! Och sen ska jag ta din pappa i örat.

Vad händer? Hur står det till?

Jag bara konstaterar att Filicid har förekommit i alla tider, men att fenomenet lyckligtvis har minskat sedan 1990-talet. Numera sker 4-5 fall per år.

https://ki.se/forskning/vem-dodar-sitt-eget-barn

https://www.expressen.se/gt/filips-fasansfulla-upptackt-i-lagenheten-tre-doda-barn-/

Fakta: Filicid
– Filicid är termen för när en förälder dödar sitt barn.
– Barnamord var ett stort problem i Sverige för ett par hundra år sedan. Ofta var det ogifta kvinnor som dödade sina nyfödda.
– Det är i dag extremt ovanligt. 0,4–0,6/100 000 barn och år i Sverige.
– USA och Mexiko har högst förekomst av filicid, 2,2/100 000 barn.
Citera
2021-11-15, 12:20
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Det är det här jag menade i mitt tidigare inlägg om hur vi agerar (inte agerar) när det kommer till våra grannars familjeangelägenheter

Jag gjorde misstaget att anmäla en man för kvinnomisshandel. Jag ringde även socialen och presenterade mig med mitt förnamn.. vem tror du knackade på min dörr några dagar senare ? Polis/social är handlingsförlamade dessutom.

Där jag bodde tidigare så bodde även en familj ifrån Somalia (de hade två barn på typ 2 och 4 år ) total misär rådde tydligen inne i lägenheten samt barnen var nere på affären och snattade mat. Polisen var där flera gånger och direkt efteråt hörde man hur de fick stryk inne i lägenheten efter att polisen åkt iväg...

Så här ser det ut och man inser att det inte är någon idé att bry sig längre och speciellt inte när det handlar om andra kulturer som har som tradition att slå sina barn
Citera
2021-11-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaeppsargen
Det du citerade håller jag också med om. Jag vill ha mer info, utan att 1 av 10 inlägg enbart handlar om färgen på huden.

MEN, det du skriver är en helt annan sak. Skyddsnätet, samhället och vården har kollapsat av just invandring i för stor omfattning. Så hela din text har väldigt mycket med invandring att göra, inte tvärt om. Det är pga att vi blundar som du gör just nu som allt går år helvete.

Exakt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helylleman
Denna Assndiaye Ndiaye verkar ju bo i Italien.
Ja, detta är redan utrett och jag har bett om ursäkt för att jag trodde det var denne som nämndes i tråden... Det finns dock ett annat namn som figurerar i tråden, detta får du leta reda på själv. Men som sagt, denne är redan avförd, sedan flertalet sidor tillbaks!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
"Misstankarna gäller båda anhållna för mord och mordförsök" sades det nu på Sveriges Radio nyheter
Ja jag tyckte väl att det var litet väl snabbt att slå fast att det var pappan som kastade ut barnen-. Det var ju två vuxna på brottsplatsen.
Citera
2021-11-15, 12:24
Bannlyst
Tänker på barnens ålder, 3 och 7 år. Förmodligen låg de och sov när det hände, den tiden brukar ju barn i den åldern sova. De gick och la sig i tron om att de skulle till förskola och skola idag. Hoppas åtminstone så, att de sov och att hela förfarandet gick snabbt och att de inget märkte, att de inte fick lida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in