2021-11-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sen vet jag inte om det har betydelse att de vad jag förstår landade på en gräsmatta.

Grästmatta, inte så mycket. Ofta är marken så pass hård ändå från den höjden.
Buskar/typ altantak (plåt eller plast som ger med sig efter att ha flexat först) eller allting som tar ner hastigheten hjälper innan man slår i den hårda marken.
Så det kan spela in.

Var på ett larm för ett gäng år sen på en gubbe som ramlat ned från en balkong från tredje våningen (han stod på ett platsbord och skulle fixa nått och så gick bordet sönder). Han ramlade rakt ner i en stor buske. Han var ju rejält skadad ändå men hade han ramlat en och en halv meter åt höger framför porten hade han slagit i både ett cykelställ och asfalten och då hade han vart tvärdöd.
Citera
2021-11-15, 10:56
Bannlyst
Ger man sig på och försöker döda små barn på detta hemska sätt så handlar det inte om att man hatar barnen lr får en psykos.
Han ville straffa mamman till barnen och detta är det värsta man kan göra mot nån.
Citera
2021-11-15, 10:57
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poesikon
Vill inte säga att jag vet något mer än dig. Men ett vittne som säger att ett barn dog på plats känns ju skapligt otrovärdigt.
Amal wahbi bor inte i 119. Men polisen har kommit ut via expressen med att det är mannen som är skadad.

Sen vet jag inte vad du snackar om för buckla

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tva-barn-skadade-stor-insats/

Det är en automatöversättning från arabiskan på Amals Facebooksida. På arabiskt original står det:

والله حرام ، بأي دنت؟؟؟ واحد مات في البلاصة و الاخر الله اعلم، ما نضنش يعيش، الطابق الخامس اصاحبتي 😭

På engelska står det:

I swear it's forbidden, with what dent??? One died in the place and the other God knows, we didn't think he would live, fifth floor my friends 😭

Det är detta "dent" som på svenska blir "buckla". Fan vet vad det ska syfta på?
Citera
2021-11-15, 10:57
Medlem
Det står att Fadern är anhållen för mord Inget står om att det är mamman som är inblandad bara att de 4 har en relation till varandra.
Citera
2021-11-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinamur
Kan du lägga upp den?

Jag skulle inte vilja dra några slutsatser om hudfärg från en bild tagen i mörker och motljus. Skallighet redan i 40-årsåldern är ett typiskt nordeuropeisk drag.
Citera
2021-11-15, 10:58
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Om gärningsmannen är från Senegal/Gambia kan han likväl vara kristen.

Det är riktigt. Men hans namn pekar på woloffolket och de är till 97 % muslimer.
Citera
2021-11-15, 10:59
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Marginell effekt ju högre hastighet skulle jag säga. Minns en som föll från sjätte våningen på en gräsmatta. Det blev en rejäl nedsänkning i gräsmattan, men personen dog dikrekt.
I Lund var det 2006 en ung man som överlevde fall från 7:e våningen på Klostergården, rakt ner på en gräsmatta. Men i det fallet hade det regnat i flera dagar så han landade mjukt, men det tillhör nog ovanligheterna.
Citera
2021-11-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Benen är.
Finns inga ben på den bilden. Klippet på benen var opixlad i Riks youtubklipp!
Citera
Medlem
PC-Dators avatar
Om det är Senegaleser som det antyds om i tråden så har vi den bakomliggande orsaken till det hela återigen och det är islam. Islam gör folk psykiskt sjuka.

Tragisk historia.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Om gärningsmannen är från Senegal/Gambia kan han likväl vara kristen.

fel, dom är till 95% muslimer i dom länderna.
Citera
2021-11-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag skulle inte vilja dra några slutsatser om hudfärg från en bild tagen i mörker och motljus. Skallighet redan i 40-årsåldern är ett typiskt nordeuropeisk drag.
100% nomad
Citera
2021-11-15, 11:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, det stämmer inte. Skulle bara 1 av 10 överleva en krock i 50km/h? Nej.

Vid ett fall mot backen är det dessutom din kropp som får ta emot hela smällen, och decelerationen är mycket kraftig. Det tar stopp omedelbart när du slår i backen.

Kanske inte men det är Trafikverkets egna data jag återger och då har nog riktåldern varit äldre personer. Oavsett så är ett fall på ca 15 meter motvarande en påkörning i ca 65 km/h och dödsriken är hög.
(Här är en annan artikel https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20160531/bilens-hastighet-avgor-sa-stor-ar-risken-att-fotgangaren-dor/)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in