2021-11-15, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja, antagligen MGM, så kanske lutar åt att han försökt skada sig själv på något sätt efteråt.

Ja det skulle jag tro.! Hoppas han klarar sig och får lida rejällt resten av livet. Sånna vidriga människor ska fan inte komma lindrigt undan
Citera
2021-11-15, 09:32
Medlem
Önskar det fanns någon slags spärr som hindrade folk att alltid komma dragandes med Dalaröpappan och stenbrottspappan så fort någon nysvensk misstänks för vansinnesdåd.

Dalarö hände 2013.
Dalby stenbrott 2015.

Förstår inte ens varför man desperat vill klamra sig fast vid ett par etniskt svenska gärningsmän och lyfta fram dem så fort något hemskt hänt. Skänker det er någon slags tröst att det funnits svenska barnamördare också eller varför fortsätter ni dra upp Dalaröpappan nu, snart ett decennium senare?

Förstår ni verkligen inte skillnaden mellan religion, kultur och tradition? Att en strid ström psykopater och/eller stenåldersmänniskor urskillningslöst välkomnas hit och begår fruktansvärda handlingar.
Det handlar inte enbart om isolerade tragedier - gissa vilka som betalar den redan ansträngda notan?!
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Ja, det finns sådan kultur. I mellanöstern så är det vanligt att fäder "dömer" sina döttrar enligt sharia till stening till döds.

Även här i Sverige har vi flera personer från mellanöstern som kastar ut flickor från balkonger, dessa kallas "balkongflickor".

Ett tredje exempel är att det inom arabisk kultur från i synnerhet mellanöstern existerar det som kallas "hederskultur". Här kan fäder, bröder, kusiner etc. mörda kvinnor och flickor om de gjort så att familjen förlorar "heder".

Jag är så otroligt trött på sådana som dig som skall säga att alla världens kulturer är precis lika snälla och fina. Det finns definitivt kulturer som är "sämre" för individen och där man skadar/dödar människor.

Jag uppfattar det som att hdsyn menar det fall som tråden handlar om. Alltså inte hen syftar på steningar för brott mot Shaia eller hedersmord.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Om det nu rör sig om människor från Senegal, hur hamnade dom i Sverige?
Mig veterligen är det inte krig där.

Bra fråga som jag ställ mig många gånger också. De flesta kommer faktiskt inte från krigförande länder. Fattigdom kan väl knappast utgöra asylskäl. I så fall får vi ta hit halva Indien.
Citera
2021-11-15, 09:33
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Stackars stackars barn.... Och tänk den som hittade dem. Den stackarn kan väl inte ha trott sina ögon.

Undrar om det här med vräkningshotet är sant. Det kan ha varit utlösande faktorn om pappan var instabil sen förut. Han skyllde kanske det på barnen, som stojade och levde om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Maximalt jävligt om det ena barnet överlever. Den måste leva resten av livet med denna sorg av att ha mist sitt syskon.
Låter kanske hemskt, men det hade nästan varit bäst om båda dött.
Det är just så som du tänker, som alla de där jävlla barnamördande föräldrarna tänker, mamman och pappan som mördade sina barn i Bjärred och familjer som blir vräkta, för att "skydda" barnen från eventuellt lidande så mördar man dom.

Om nu barnet som fortfarande lever överlever detta, så har barnet ett helt liv framför sig och kanske kan gå stark ur detta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ebal154
Självmord är när man tar livet av sig själv, dödar man någon annan är det mord eller dråp.

Man kan tycka vad man vill om det. Men självmord där man tar med andra så att säga kallas utvidgat självmord. Om det handlar om det i det här fallet är oklart.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Länk till det fetade?
Bild på Blåljus Sthlm bl a
Citera
2021-11-15, 09:34
Medlem
postaposcouts avatar
15 kritiska minuter förlorades tyvärr...
Brottsplats Stockholm
Citat:
"Enligt uppgifterna va det förbipasserande som hittade barnen men enligt vittnen från plasten så inträffade händelsen nästan 15 min innan då man hörde nånting som fall ner men förstod inte vad som hänt. Enligt åklagaren är 2 personer anhållna i ärendet nu på morgonen misstänkte för mord samt mordförsök."
Senast redigerad av postaposcout 2021-11-15 kl. 09:36.
Citera
2021-11-15, 09:35
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Det är just så som du tänker, som alla de där jävlla barnamördande föräldrarna tänker, mamman och pappan som mördade sina barn i Bjärred och familjer som blir vräkta, för att "skydda" barnen från eventuellt lidande så mördar man dom.

Om nu barnet som fortfarande lever överlever detta, så har barnet ett helt liv framför sig och kanske kan gå stark ur detta.

Vi kan ju hoppas på det.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Har barnens fall möjligen bromsats av buskar?
Annars måste det innebära mycket allvarliga skador bara från själva fallet

Ja ett fall från 5:e vån motsvarar det kroppen utsätts för vid en frontalkrock i ca 65 km/tim.

(70 km/tim motsvarar ett fall från 6 vån.
50 km/tim motsvarar ett fall från 3 vån.)

Vid krock i 30 km/h överlever ca 8 av 10
Vid krock i 50km/h överlever ca 1 av 10

Det ser dystert ut :-(
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Om det nu rör sig om människor från Senegal, hur hamnade dom i Sverige?
Mig veterligen är det inte krig där.

För dom har det alldeles för bra här. Skaffar unge efter unge så trillar bidragen in. Gå på nån sfi-lektion här och där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in