2021-11-15, 09:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Definitivt en galning, oavsett svensk eller invandrare. Eller tror du det finns någon kultur i världen där man slänger ut sina barn genom fönstret?

Definitivt inte. Däremot kan etnisk svenne under stor påverkan av alkohol tänkas vara överrepresenterad i sådana här våldsdåd mot sina egna barn. Men naturligvis "ingår det inte" i någon kultur, inte ens den svenska.
Citera
2021-11-15, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Definitivt inte. Däremot kan etnisk svenne under stor påverkan av alkohol tänkas vara överrepresenterad i sådana här våldsdåd mot sina egna barn. Men naturligvis "ingår det inte" i någon kultur, inte ens den svenska.

Om man på fyllan knivhugger sina ungar och slänger ut dem genom fönstret så är man en galning, om vi över huvud taget ska använda den termen.
Citera
2021-11-15, 09:14
Medlem
Citat:
Definitivt en galning, oavsett svensk eller invandrare. Eller tror du det finns någon kultur i världen där man slänger ut sina barn genom fönstret?

Har du missat debatten kring hederskultur helt? En exotisk och härlig kultur med rötter i klansamhällen i Mellanöstern. Googla balkong-flickor din jävla mördar-apologet !
Citera
2021-11-15, 09:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Länk till det fetade?
Vi vet vem det är om vi vet adressen. Om det är Maltesholmsvägen, så är det klart, anser jag. Är det på Maltesholmsvägen som dådet förevarit?
Citera
Medlem
Är barnen två flickor, två pojkar eller en pojke/en flicka?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vi vet vem det är om vi vet adressen. Om det är Maltesholmsvägen, så är det klart, anser jag. Är det på Maltesholmsvägen som dådet förevarit?

Du skriver alltså ut namn och är "säker på att det är en neger" och sen frågar du tråden vilken gata det är på .....

Herregud.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nu vet ju ingen varför han gjorde det.

Du skrev att det känns som utvidgat självmord, jag skrev att jag inte trodde att det rör sig om det. Troligen hade du missförstått innebörden av utvidgat självmord.

Men du har rätt i att ingen vet varför han gjorde det. Det har heller ingen av oss påstått. Det behöver ju faktiskt inte ens vara han, även om jag håller det för det absolut mest sannolika.
Citera
2021-11-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinochmandarin
Med tanke på att en förbipasserande larmade och ingen i lägenheten går mina tankar till att föräldrarna gjort det i samförstånd men vad vet man.
Dock funderar man på hur tyst detta kan gått till då tiden ändå borde innebära att några grannar var vakna. Har ingen hört något? Kunnat larma? Börjar någon attackera mina barn skulle jag nog iaf skrika som en galning.. om det var mot min vilja.

Enligt uppgifter från vittnen så ska det varit tyst i lägenheten hela kvällen/tidig natt. Ca 5min innan händelsen dock så hörde grannar hur det var lite dunstar o liknande men inget anmärkningsvärt
Citera
Medlem
Citat:
Om man på fyllan knivhugger sina ungar och slänger ut dem genom fönstret så är man en galning, om vi över huvud taget ska använda den termen.

Är du säker på att GM hade druckit?
Är man inte en galning om man gör det i nyktert tillstånd?
Citera
Medlem
Brottsplats_stockholm har lagt upp en pixlad bild på mannen som ser ut att ligga på en bår.

https://www.instagram.com/p/CWRcUgUsda2/?utm_medium=copy_link
Citera
2021-11-15, 09:17
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onexr
https://mrkoll.se/person/pa-vaningarna-i-porten/sqqkmUxaulaTuerAdYQapuhQbTAQmcYfrkyqRaQbTAQmpuhQue rArahA

Det finns en som passar in med ålder och bor på 5:e våningen Cri*tian *=S

Har inga barn
Citera
2021-11-15, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kubizek
Har du missat debatten kring hederskultur helt? En exotisk och härlig kultur med rötter i klansamhällen i Mellanöstern. Googla balkong-flickor din jävla mördar-apologet !

Nej jag känner till det. Barnen är dock under tio år gamla ( dvs max kanske 7 och 9 år om de inte är tvillingar) så jag har svårt att det handlar om att de straffas för att de kränkt mannens heder. Hade det varit en fjortonårig tjej istället hade jag avvaktat, men detta kan väl knappast handla om ett hedersbrott? Det kan omöjligt finnas en kultur, oavsett hur medeltida, där någons heder återfås genom en sådan här handling. Men vi får se vad som kommer fram.

Jag är ingen mördad-apologet. Personen ska sitta i fängelse så länge den lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in