2021-11-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Exakt! Denna dag blir barnen extra påminda om sin fars död, det är så otroligt sorgligt att tänka på E:s barn både idag och annars.
Allt på grund av L, hennes sjukliga sätt att bokstavligen tvinga sig på Emil när han ville ha bort henne ur sitt liv.
Då åkte geväret fram.. resten vet vi.
En korkad medlem i tråden undrade varför han inte reste sig upp och gick?
Personligen skulle jag inte våga röra mig om jag hade ett vapen riktat mot mig..
Precis vad jag frågade.. Men blev idiotförklarad
Vad gör man om man har ett vapen riktat mot sig? Tror inte man ringer polisen eller reser sig och går precis,..
2021-11-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad gör man om man har ett vapen riktat mot sig? Tror inte man ringer polisen eller reser sig och går precis,..

Exakt. I ett av förhören tar FL upp att L gjort ´skjutprov´ för sin vapenlicens, tror att det är i Skåne men kan ha fel där. Då förringar och nedvärderar L sitt resultat, det är uruselt och hon skämdes för att det var så dåligt. Tyckte det skorrade väldigt falskt och medvetet nedvärderat. Men L säger inte att hon inte blev godkänd eller inte klarade sig. Nu kanske det inte var något krav iof, om det vet jag ingenting om vad som gäller. Fick bara en känsla av att L nog var en god skytt, ev mycket god vid det tillfället.
Någon som vet när det finns ljudfiler från rättegången att lyssna på? Men det kanske finns när allt är överklagat och högsta instans yttrat sig.
2021-11-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Äsch då, din smickrare.
Men jag sitter vid köksbordet och niger som tack..

OnT: Tänk om nu tråden ett tag kunde hållas ren från extremisternas smuts och hätska angrepp på dem som är upprörda av i första hand själva mordet och i andra hand för de misstänkliggöranden av den mördade pappan Emil som görs här av en del drägg.

Jag tycker vi, särskilt idag på Fars Dag, skall sända en tanke till de fyra barn som inte längre har någon pappa att uppvakta eller krama.
Aldrig nånsin mer.

Och detta för att den skogstokiga Lydia ansåg att hennes upplevda kränkthet över att behöva flytta ut, måste betalas av Emil.
Genom att dödas..

Ja. Fördjävligt rent ut sagt.

Emil fattas för så många .
Tänker på dem fina barnen ofta. Speciellt idag.
Fint skrivet
2021-11-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Nej, verkligen inte. Med ett laddat vapen riktat emot en skulle inte jag heller våga röra mig. Att han hade kylan och smartheten att filma i smyg är enormt modigt och blev det som fällde henne för mord.
2021-11-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Exakt! Denna dag blir barnen extra påminda om sin fars död, det är så otroligt sorgligt att tänka på E:s barn både idag och annars.
Allt på grund av L, hennes sjukliga sätt att bokstavligen tvinga sig på Emil när han ville ha bort henne ur sitt liv.
Då åkte geväret fram.. resten vet vi.
En korkad medlem i tråden undrade varför han inte reste sig upp och gick?
Personligen skulle jag inte våga röra mig om jag hade ett vapen riktat mot mig
..
Emil gjorde ju naturligtvis det helt rätta i den situation han hade hamnat i med en tokig Lydia med ett hagelgevär ett kort stycke ifrån sig.
Han insåg förstås att ett flyktförsök enl Drottningens "käcka" (läs: imbecilla) förslag, hade resulterat i att han skulle bli skjuten då han rörde på sig.

Så låt oss titta närmare på det som hände: Om Emil hade valt "Drottningvägen" alltså att försöka lämna situationen hade han med största säkerhet blivit skjuten, kanske rentav i ryggen mtp hur fegt och empatilöst vi vet att Lydia de facto betedde sig.
Så!
Eftersom vi faktiskt har facit i hand, dvs vi vet att Lydia Barth sköt ihjäl den lugnt sittande Emil, så vad talar för att hon hade skonat honom om han hade försökt lämna scenen?
Naturligtvis absolut ingenting!

Drottningen hade för mitt vidkommande, i den situation som där rådde, väldigt gärna fått testa sitt upplägg.
Men jag hade undanbett mig gnället efteråt när hon upptäckt att både hennes rygg plus hermelincapen var genomskjutna och blodiga..

Edit: Som ett PS vill jag bara lägga till att jag givetvis är tacksam för att mina små inlägg läses och uppskattas.
Mitt engagemang i detta ärende ökade brant när jag upptäckte hur en del konton försökte white washa Lydias totalt hänsynslösa dödande av en stillasittande man.
Det fanns inget känt hot mot hennes person, men likväl finns det representanter från Flashbacks djupaste kloaksystem som tagit sig in i tråden för att härja. Detta givetvis för att mördaren, den emotionellt iskalla, djupfrysta Lydia var en kvinnlig mördare.

Det har under senare år blivit några spektakulära mord regisserade och/eller genomförda av kvinnor.
Det här var nog fullt i klass med Jonna Henningssons styckmördarmord. Iskylan, likgiltigheten det känns igen.
Jonna drevs av en patologisk svartsjuka.
Lydia drevs av irritationen av att behöva flytta ut... Det var tillräckligt för att Lydia skulle mörda Emil. Där kan man tala om WT..
Senast redigerad av Carinah78 2021-11-14 kl. 23:52.
2021-11-15, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Även jag sällar mig till skaran som tackar dig för superbra inlägg!
Min fråga: Tror du verkligen att Lydia och Johanna skulle passa som handen i handsken? Får känslan av tvärtom, de skulle sky varann som pesten, bråka, ställa till med allsköns jävelskap. Iofs bra, det ger Lydia extratid på kåken..
Sen det här med Lydia och överklagande, kanske hennes advokat pratar henne tillrätta och säger: typ, nöj dig så kommer du om ca 12 år. Åklagaren hoppas jag verkligen att hon överklagar, hon ville ju ju från början ha livstid för Lydia. Tingsrätten såg annorlunda på saken och " nöjde sig" med 18 år..
Time will tell hur det blir..
Frekvensen psykopater på Hinseberg resp Ystadsanstalten lär vara klart högre än det är utanför fängelsesystemet. När psykopat Johanna möter psykopat Lydia tror inte heller jag att det kommer att uppstå ljuv musik dem emellan, tvärtom.

Alla minns hur otäckt hatisk Johannas blick var mot pressens fotografer. Brr...
Samma sorts blick, otäckt hatisk, visade Lydia vid Polisens fotografering av henne.
Nej, jag fantiserade när jag skapade kvällstidningsrubriken. Johanna och Lydia kommer inte att bli förälskade i varandra. De är alldeles för förälskade i sig själva.

(Fast det där sista tror jag inte själv på. De uppvisar båda två starka inslag av självdestruktivitet. Jag ville få till en avslutning nu. Trött).
2021-11-15, 07:49
Medlem
[quote=Barnabyhimself|77923537]Exakt. I ett av förhören tar FL upp att L gjort ´skjutprov´ för sin vapenlicens, tror att det är i Skåne men kan ha fel där. Då förringar och nedvärderar L sitt resultat, det är uruselt och hon skämdes för att det var så dåligt. Tyckte det skorrade väldigt falskt och medvetet nedvärderat. Men L säger inte att hon inte blev godkänd eller inte klarade sig. Nu kanske det inte var något krav iof, om det vet jag ingenting om vad som gäller. Fick bara en känsla av att L nog var en god skytt, ev mycket god vid det tillfället.
Någon som vet när det finns ljudfiler från rättegången att lyssna på? Men det kanske finns när allt är överklagat och högsta instans yttrat sig.[/QUOTE

Nu finns rättegången att lyssna på primecrime.
Har inte lyssnat klart men va Lydia tycker synd om sig själv...Emil får helt enkelt skylla sig själv enligt henne..verkar vara en väldigt omogen kvinna.
2021-11-15, 08:15
Medlem
Citat:
Emil gjorde ju naturligtvis det helt rätta i den situation han hade hamnat i med en tokig Lydia med ett hagelgevär ett kort stycke ifrån sig.
Han insåg förstås att ett flyktförsök enl Drottningens "käcka" (läs: imbecilla) förslag, hade resulterat i att han skulle bli skjuten då han rörde på sig.

Så låt oss titta närmare på det som hände: Om Emil hade valt "Drottningvägen" alltså att försöka lämna situationen hade han med största säkerhet blivit skjuten, kanske rentav i ryggen mtp hur fegt och empatilöst vi vet att Lydia de facto betedde sig.
Så!
Eftersom vi faktiskt har facit i hand, dvs vi vet att Lydia Barth sköt ihjäl den lugnt sittande Emil, så vad talar för att hon hade skonat honom om han hade försökt lämna scenen?
Naturligtvis absolut ingenting!

Drottningen hade för mitt vidkommande, i den situation som där rådde, väldigt gärna fått testa sitt upplägg.
Men jag hade undanbett mig gnället efteråt när hon upptäckt att både hennes rygg plus hermelincapen var genomskjutna och blodiga..

Edit: Som ett PS vill jag bara lägga till att jag givetvis är tacksam för att mina små inlägg läses och uppskattas.
Mitt engagemang i detta ärende ökade brant när jag upptäckte hur en del konton försökte white washa Lydias totalt hänsynslösa dödande av en stillasittande man.
Det fanns inget känt hot mot hennes person, men likväl finns det representanter från Flashbacks djupaste kloaksystem som tagit sig in i tråden för att härja. Detta givetvis för att mördaren, den emotionellt iskalla, djupfrysta Lydia var en kvinnlig mördare.

Det har under senare år blivit några spektakulära mord regisserade och/eller genomförda av kvinnor.
Det här var nog fullt i klass med Jonna Henningssons styckmördarmord. Iskylan, likgiltigheten det känns igen.
Jonna drevs av en patologisk svartsjuka.
Lydia drevs av irritationen av att behöva flytta ut... Det var tillräckligt för att Lydia skulle mörda Emil. Där kan man tala om WT..

Jag håller inte med dig alls.

Hur vet vi att Emil inte behandla henne som skit.

Och bidrog till att Lydias handling blev fullbordad.

För den kunskapen jag sitter på säger att man kan bromsa ner våldshandlingar. Men om du som man tar för givet att du kan köra över någon utan någon som helst konsekvens så har du fel.

Det är vad jag tycker Lydia symboliserar.
2021-11-15, 08:52
Medlem
Citat:
..och jag å min sida bryr mig inte öht om vad du anser.

För några dagar sedan fick du ett i mitt tycke uttömmande svar på ett av dina inlägg. Du återkom inte.

OffT: Skall du vara här på Flashback bör du åtminstone någotsånär känna till netiketten för att debattera.
Man tackar för svar/replik -eller så ber man den andra dra åt h-e och beroende på vilket val man gör kommer ens inlägg att värderas, förutom då sakinnehållet förstås.

Du startade din "karriär" här I tråden genom att ställa frågan om vad "BO" är.
Vänliga (nåja, kanske inte alla förstås..) konton förklarade vad det där stod för.

OnT: Du undrar hur vi kan veta att inte "Emil behandla Lydia som skit".
Det finns ingenting som talar för det.
Det finns heller ingenting som talar för du inte skulle vara en flat earth:are eller gå omkring med kardborreknäppning.

Sluta misstänkliggöra en saknad pappa!

Sluta helgonförklara en människa du inte känner.

Och som sagt.
Så tror jag ingen människa tar till våldshandling. Så länge den inte blivit ställd mot väggen.
2021-11-15, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrielmetha
Såg nu att det finns en trailer på primecrimes youtubekonto, läge fan att ladda ner appenn nu när man själv är från Bålsta. Sjuk jävla händelse för övrigt!

https://www.youtube.com/watch?v=t5HkWdGy8xI
Det är iofs inte bara "händelsen" som är sjuk.
Det är fyrabarnsmamman Lydia Barth också, men dock inte sjuk på ett sånt vis att hon är botbar.
Det är bl a därför ett livstidsstraff är det korrekta straffet för henne.
Hon har visat sig vara fullkomligt livsfarlig och lika psykopatisk som Johanna Möller och som dömdes till livstid trots att hon var tidigare ostraffad och inte ens själv utförde mordet, så i nån sorts "påföljdsanalogi" bör även Lydia få livstid.

OffT: Inrikesminister Mikael Damberg brukar framhäva den trygghet för allmänheten som uppkommer när brottslingen inkapaciteras, dvs hålls inlåst.
För allmänhetens och rättskänslans skull bör därför Lydia Barth även hon låsas in på livstid.

Tack för länken, btw!
2021-11-15, 09:02
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords

Och som sagt.
Så tror jag ingen människa tar till våldshandling. Så länge den inte blivit ställd mot väggen.

Idi Amin
Pol Pot
Josef Stalin
Adolf Hitler
Mattias Flink
Tommy Zetreus

Är några exempel på att du har fel

Off topic: det finns jäkligt coola gummistövlar nuförtiden, om man vill dölja bristande kunskaper i skoknytningens förtrollade värld
Senast redigerad av BMC64 2021-11-15 kl. 09:04. Anledning: fler
2021-11-15, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords

Och som sagt.
Men snälla, rara SvartInombords, jag ägnar mig inte åt att "helgonförklara" någon.

Men ursäkta om jag skrattar åt dig, men du anser alltså att Lydia blev ställd mot väggen?

Jag tror inte ens att du kan få med dig trådens tokigaste extremister i ett sånt resonemang..

Du får räkna med att fortsättningsvis bli ignorerad, trots dina kardborreskor som jag gissar du behöver hjälp med ibland..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in