2021-11-15, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
precis, med en bottenvåning BORDE det handla om våning 6..

Titta hur långt det är till första balkongen från marken. Första balkongen räknas som våning 1 enligt hitta.se

Men sen tror jag inte journalisterna stod med måttband direkt, tror de skarva med höjden.

(Bild nedanför förklarar höjden mellan första balkongen och marken bättre)
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.vg.no%2Fnyheter%2Fi% 2F47rgn9%2Fbarn-skal-ha-falt-fra-balkong-i-stockho lm-mistenker-drapsforsoek
Citera
2021-11-15, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Har barnens fall möjligen bromsats av buskar?
Annars måste det innebära mycket allvarliga skador bara från själva fallet
finns ej buskar men hoppas de landade på gräsmattan.. fruktansvärt
Citera
2021-11-15, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poesikon
Titta hur långt det är till första balkongen från marken. Första balkongen räknas som våning 1 enligt hitta.se

Men sen tror jag inte journalisterna stod med måttband direkt, tror de skarva med höjden.

(Bild nedanför förklarar höjden mellan första balkongen och marken bättre)
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.vg.no%2Fnyheter%2Fi% 2F47rgn9%2Fbarn-skal-ha-falt-fra-balkong-i-stockho lm-mistenker-drapsforsoek

det är väl polisens uppgift? förmodligen viktigt att veta fallhöjd pga skador förknippade med den höjden.
jag tippar ff på vån 6 om man räknar 3 m för varje våning -- de har ju fallit 1 m upp från GOLVhöjden typ på våningen ifråga
Citera
2021-11-15, 03:49
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det svarta man ser på instagram är väl hans hår?

Ser även vita pixlar. Svårt att säga vad för hudfärg han har av den bilden att döma.

Jag får det också till baksidan på en mörk kalufs men om det är det jag tror är nacken , trots pixlingen , är han ljushyad.
Citera
2021-11-15, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag får det också till baksidan på en mörk kalufs men om det är det jag tror är nacken , trots pixlingen , är han ljushyad.

Mer enligt polizei på insta: "Enligt uppgifterna har mannen i hushållet kastat ut barnen och sen försökt ta livet av sig själv" - så så var det med spekulationer om mordisk kvinna.
Citera
2021-11-15, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plaux
Inte döda men allvarligt skadade
Men det är väl bara en tidsfråga?
Citera
2021-11-15, 03:53
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excey
Ja, och vad spelar etnicitet för roll i detta? Det finns inga ”kulturer” som knivhugger och kastar barn från balkonger. Det måste röra sig om nån psyksjuk.

Är du helt världsfrånvänd!!!
Har du missat ”kulturen” sharia, hedersmord, stening osv osv
Citera
2021-11-15, 03:56
Medlem
Citat:
det är väl polisens uppgift? förmodligen viktigt att veta fallhöjd pga skador förknippade med den höjden.
jag tippar ff på vån 6 om man räknar 3 m för varje våning -- de har ju fallit 1 m upp från GOLVhöjden typ på våningen ifråga

Ja vi får se helt enkelt. För hoppningarna så kommer polisen ut med uppgifter i veckan. Men fallhöjden har inte polisen kommenterat något om, det är bara tidningarna som har kört ögonmått. Men Fortfarande så jävla sjukt oavsett om det skulle vara från våning 5 elr 6.
Citera
2021-11-15, 03:56
Medlem
hur tillförlitliga är uppgifterna om maltesholmsv 119? varför skulle det inte kunna vara 121?
Citera
2021-11-15, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master557
Det var då självaste helvete vad man inte kan låta ungarna va.

Senast i somras med kvinnan som tog med sig sina två barn ut på tågspåret och nu detta..

Hoppas de klarar sig

Och mordförsöket i Lyksele i oktober, 2 små barn där med... Tragiska människor
Citera
2021-11-15, 04:03
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Mer enligt polizei på insta: "Enligt uppgifterna har mannen i hushållet kastat ut barnen och sen försökt ta livet av sig själv" - så så var det med spekulationer om mordisk kvinna.

Jag har inte spekulerat om kvinnan , det var nån annan , däremot tänkte jag tidigare skriva att polisen först tog in både kvinnan och mannen på förhör för att snabbt kunna avföra kvinnan från utredningen eftersom hon inte skadat mannen så de kan ta itu med scenariot från insta som du skrev om ovan.
Citera
2021-11-15, 04:03
Medlem
Citat:
hur tillförlitliga är uppgifterna om maltesholmsv 119? varför skulle det inte kunna vara 121?

När man tittar på Aftonbladets reportage när de var på plats så kan man se en mindre avspärrning närmare byggnaden som ser ut att vara vid balkongerna vid Maltesholmsvägen 119.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in