2021-11-15, 00:00
Medlem
Som jag skrev tidigare i tråden, vem bosätter sig i Hässelby, med eller utan barn? Det är så mycket kriminalitet, skottlossningar och invandrare. Allt från Brommaplan och utmed Drottningholmsvägen är no go zon.
Citera
2021-11-15, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Som jag skrev tidigare i tråden, vem bosätter sig i Hässelby, med eller utan barn? Det är så mycket kriminalitet, skottlossningar och invandrare. Allt från Brommaplan och utmed Drottningholmsvägen är no go zon.
Jag vet inte, men hur hör det till ämnet?
Citera
Avslutad
Kvinnan som kastat ut barnen och slog pappan sönder och samman?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Men sätt dig och läs media då!
jag gör det! var har ni fått våning 5 ifrån? varken polisen eller media har gått ut med ”femte våningen”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Det är undrar jag också, vilket underlag landade ungarna på? Och slog dom i ryggen eller benen först eller på sidan etc..?

Från den höjden spelar underlaget liten roll, det lilla en gräsmatta dämpar jämfört med asfals är försumbart.

En tät buske hade däremot kunnat dämpa bra
Citera
2021-11-15, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Jag vet inte, men hur hör det till ämnet?

Stor sannolikhet att det är invandrare eftersom ingen normal person flyttar dit.
Citera
2021-11-15, 00:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Det är undrar jag också, vilket underlag landade ungarna på? Och slog dom i ryggen eller benen först eller på sidan etc..?

Om det är där jag tror finns gräsmatta direkt under balkongerna och en asfalterad gångväg lite längre ut utefter husen.
Citera
2021-11-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
du verkar riktigt väck? bor i hässelby och har gjort i många år. det är inte en no go zone. det finns värre platser i stockholm. fördomsfull much?
Citera
2021-11-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTocqueville
jag gör det! var har ni fått våning 5 ifrån? varken polisen eller media har gått ut med ”femte våningen”

Lokala Facebookgrupper
Citera
2021-11-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Där jag bor börjar lägenheterna på 1001.
Samma sak på min förra adress. Bodde i första våningen och hade nummer 1002 på lägenheten. Andra våningen började på 1001.
Men det kanske är olika på olika adresser.
Det kan vara interna nummer. För ett antal år sen ändrades de officiella numren som nu används av skatteverk etc. 1001 är exvis bottenvåningen och första dörren till vänster. 1203 är andra våningen tredje dörren från vänster osv osv. Men vårt interna nummer i trapphuset (de gamla numren) är fortfarande 17xx i hela trapphuset, där de sista två siffrorna visar vilken lght det är. Porten bredvid har 18xx osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTocqueville
Våning 5 är obekräftade uppgifter ja, från ca sida 8 i tråden. Du får vara beredd på att sådant förekommer. Ta det för vad det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morsan22
Lokala Facebookgrupper
länk? bor också i hässelby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto