2021-11-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumpenpunktse
Annie Lööf - Ebba Busch Thor - Nyamko Sabuni - Per Bolund - Märta Stenevi - Ulf Kristersson -Magdalena Andersson / Stefan Löfven - Jimmie Åkesson - Nooshi Dadgostar

Vem gissar ni har högst "generell" IQ av sveriges partiledare för sittande riksdagspartier?
Om lämpligt; lägst intelligens..

Min rangordning är:
Vilken är er rangordning, motivation till varför eller vilken intelligens de olika partiledarna har?

De ligger nog högt hela bunten. Pröva själv att ta dig till toppen av ett parti genom ett helvete av konkurrens från politiska rovdjur och besvara klurigt elaka frågor med 1 sekunds betänketid.
Citera
2021-11-14, 22:48
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Jag kan avslöja för er att de som anses ha hög IQ av partiledarna är:

Nyamko Sabuni
Märta Stenevi

...och de som anses ha låg (medel) är:

Annie Lööf
Jimmy Åkesson

Det som debatten ligger runt är Annie Lööf och Ebba Busch. Vissa menar att Ebba Busch måste anses ha en medel-iq medans andra menar att hon förmodligen har över medel. Samma när det gäller Annie.

Det ska enligt uppgift också ses som att Nooshi Dadgostar har en bra bit över medel. Bolund sägs också kunna ligga över Mensa-gränsen.

Detta gick man igenom i en studiecirkel jag deltog i och vi fick besök av Mensa, där två av dem arbetar i och leder grupper som tar fram IQ-tester för hela föreningen (över hela världen).

Jpdå -- visst fick ni det.. Visst kom det dit mensamiffon dit och gjorde utsagor om partiledares begåvning. Utan då att ha tillgång till psykometriska data. Och visst sade mensa-medlemmarna att dina två pet-hates inom svensk politik var under medelbegåvning. Hör du inte hur det låter?

Varför har du så svårt att lära dig att inte ljuga? Din mamma borde ha lärt dig det. Hon borde, för övrigt, ha lärt dig att om du ska ljuga, så gör det åtminstone något sånär trovärdigt.
--

Helvete vad jag hatar, vad som sannolikt är betalda, såssetroll.
--
Citera
2021-11-14, 23:00
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Maggan har PhD (tror inte hon slutförde den men ändå) från Handels

Jimmy har ingen examen och är fd speltorsk.

Jag ligger närmare Jimpa än Maggan i politik men man får ju se båda sidorna av myntet.

(Svetsarn, ja herregud, han kan ju knappt uttala en sammanhängande mening)
Korrekt. 'Maggan' har, som Bolund och Borg varit inskrivna som doktorander, utan att avsluta utbildningen. Den typen brukar inom akademin betraktas som 'avhoppare'.
Citera
2021-11-14, 23:00
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vänsterblivenheten visar sin clownnäsa igen, ser jag. Det här inlägget är så festligt att jag bara måste kommentera.

Vilket dravel. Jag vet mycket väl att Cornucopia drivs av Lars Wilderäng. Däremot brukar han återpublicera artiklar från anonyma bloggare på sin blogg.

Citat:
Och då kan man ju fråga sig, hur fasen hittade du till Wilderängs blogg från första början? Ett inlägg från 2015 till råga på det?

Jag sökte på den citerade texten i EMexpertens inlägg: (FB) Vilka partiledare har hög eller högst IQ?

Till sakfrågan. I blogginlägget påstår Wilderäng att han är bundis med psykologer som gör "allt från rättsmedicinska utredningar, till utredningar kring våra neuropsykiatriska modesyndrom". Vilka dessa psykologer är berättas inte, men enligt Wilderäng uppskattar de Jonas Sjöstedts iq till 109+/-10 och Annie Lööfs till 113+/-5. Dessa uppskattningar är såklart ren smörja.
Citera
2021-11-14, 23:04
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Korrekt. 'Maggan' har, som Bolund och Borg varit inskrivna som doktorander, utan att avsluta utbildningen. Den typen brukar inom akademin betraktas som 'avhoppare'.

Ganska vanligt att man hoppar av om man blir erbjuden något bättre under tiden. Att bli antagen först till Handels och sedan till en forskarutbildning på samma skola är något de flesta härinne bara kan drömma om. Men uppenbarligen gör de inte heller det eftersom ingen verkar förstå vad det innebär. Ni drömmer om dalahästar, brukssamhället och Jimmys kuk i er dreglande mun istället.
Citera
2021-11-14, 23:05
Medlem
Jim-Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Grejen är den att en politiker som agerar utifrån intelligens inte skulle bli så långvarig. Människor i grupp är simpla och vill ha simpla politiker med simpla lösningar.

Krävs dock alltid intelligens för att nå det politiska toppskiktet. Krävs även intelligent för att kunna presentera sina idéer och sin vision för folket så att de lyssnar. Jag vill påstå att de flesta lyckade politiker (även diktatorer) är och har varit mycket intelligenta. Misstycker du?
Citera
2021-11-14, 23:12
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Ganska vanligt att man hoppar av om man blir erbjuden något bättre under tiden. Att bli antagen först till Handels och sedan till en forskarutbildning på samma skola är något de flesta härinne bara kan drömma om. Men uppenbarligen gör de inte heller det eftersom ingen verkar förstå vad det innebär. Ni drömmer om dalahästar, brukssamhället och Jimmys kuk i er dreglande mun istället.

Ptja, jag vet inte om du inkluderade mig i 'ni'.

Jag hoppade inte av forskarutbildningen. På ett lärosäte rankat högre än HHS, btw. Så jag är tämligen medveten om vad som krävs för att såväl bli antagen som utexaminerad.

Och nej. Jag vill inte ha någons kuk i munnen.
--

edit.
Forskarutbildningen på HHS verkar inte vara vad vi kallar för 'metodiktung'...
https://www.hhs.se/sv/utbildning/phd/phd-courses/

Att bli antagen är nog det enda som kan vara lite komplicerat.
Senast redigerad av hogerspoket 2021-11-14 kl. 23:22.
Citera
2021-11-14, 23:14
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Vilket dravel. Jag vet mycket väl att Cornucopia drivs av Lars Wilderäng. Däremot brukar han återpublicera artiklar från anonyma bloggare på sin blogg.

Lögn. Inlägget är skrivet av Lars, Lars brukar inte återpublicera artiklar från anonyma bloggare och i de fall då Lars tar in ett gästinlägg, oftast en kommentator som skrivit någonting, så markerar han det tydligt.

Det är fult att ljuga, EnGodFörlorare. Fick du aldrig lära dig det i Unga Örnar?
Citera
2021-11-15, 01:03
Medlem
whoisducks avatar
https://nyheter24.se/nyheter/928052-sahar-gick-det-for-vara-politiker-nar-de-skrev-hogskoleprovet

Såhär gick det för deras högskoleprov ialf. Verkar som Bolund och Fridolin varit rätt duktiga på det ialf.
Citera
2021-11-15, 01:11
Medlem
Skrattar hela vägen - ingen av dessa tycker jag har högt IQ.
Men den som är bäst framföra är givetvis Åkesson. Alla förstår vad han menar och säger om man nu vill lyssna.
Citera
2021-11-15, 01:12
Bannlyst
Beror på vem man jämför med. Jämfört med mitt IQ ingen.

Annars Jimmie Åkesson.

Jan Emanuel är klok men ingen partiledare
Citera
2021-11-15, 02:24
Medlem
The-Seers avatar
Ulf Kristersson 200
Ebba Busch Thor 125
Nyamko Sabuni 125
Jimmie Åkesson 0,2
Annie Lööf 0,2
Stefan Löfven 0,1