2021-11-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Maggan har PhD (tror inte hon slutförde den men ändå) från Handels

Jimmy har ingen examen och är fd speltorsk.

Jag ligger närmare Jimpa än Maggan i politik men man får ju se båda sidorna av myntet.

(Svetsarn, ja herregud, han kan ju knappt uttala en sammanhängande mening)
Jimmie har studerar vid lund men har ingen examen och Magdalena är torsk på sponken
Citera
2021-11-14, 21:43
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
Jimmie har studerar vid lund men har ingen examen och Magdalena är torsk på sponken

Precis det jag skrev mao? Tycker inte du bidrar så mycket till diskussionen.
Citera
2021-11-14, 21:45
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
tror att alla partiledare har runt 90 iq. moderatfittan ulf är säkert genomsnittssmart, men han är en inavlad horunge istället, vilket är värre. hellre negrer med 80 i IQ än svennebananer som mot bättre vetande ändå driver på sin helvetespolitik

död åt ulf
Med tanke på hur du uttrycker dig, samt din oförmåga att använda stor bokstav, så skulle jag tro att även om Ulf har 95 i IQ, så ligger han bra över din nivå.

Hur som helst: Ingen av partiledarna har under 100, sannolikt inte heller under 115. Sen kan man tycka vad man vill om partiledarna, såklart.
Citera
2021-11-14, 21:51
Medlem
MegaLomanis avatar
Antagligen gäller ungefär det samma som för andra sammanhang. Hög IQ är bättre än låg. Dock är det inte säkert att man lyckas bättre ju högre IQ man har. T ex för akademisk framgång finns ett positivt samband med IQ upp till ungefär 125, sedan är det andra faktorer som avgör. Det gäller nog företagsledare och politiker också. Hyfsad IQ är nödvändig, men inte tillräcklig.

Extrema outliers kan säkert många gånger ha nytta av snabbtänkthet och förmåga att se mönster med mera, som IQ står för. Risken finns nog också att där förekommer en del aspies och motsvarande. En annan risk är självövreskattning, som gör att man fifflar med saker som ligger utanför mänsklig förmåga.

Skräckexemplet är ju planekonomin, vilken ofelbart (Sic!) lett till katastrofala resultat. Några av 1800-talets skarpaste hjärnor tänkte ut hur man skulle ställa allt till rätta efter bästa förstånd. Ännu i början av 1900-talet trodde många att det var framtiden, bland andra Lenin, som ju var ett skolljus.
Citera
2021-11-14, 21:53
Medlem
Citat:
Folk som skryter på FB att de ska skjuta andra FBare i sin sjuka inavlade fantasi medan de sitter och incelrunkar i mammas källare slår nog tom Svetsarn i IQ-brist.

Tycker du att du är tuff och farlig när du säger sånt? Drömmer du om inbördeskrig så du ska få visa dig tuff? Har du varit i strid på riktigt? Visste du att många pissar och skiter på sig första gången? Därför vi tömmer task och tarm innan
Du läste mitt inlägg och du förstod inte att det bara var skrivet för att visa mitt förakt mot en partifrände som har 25 i IQ? Mot en nolla som jag under inga omständigheter skulle vilja ha på min sida? Märkligt.
Citera
2021-11-14, 21:57
Medlem
Citat:
Precis det jag skrev mao? Tycker inte du bidrar så mycket till diskussionen.
Nej det vari nte det du skrev pucko.
Citera
2021-11-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Med tanke på hur du uttrycker dig, samt din oförmåga att använda stor bokstav, så skulle jag tro att även om Ulf har 95 i IQ, så ligger han bra över din nivå.

Hur som helst: Ingen av partiledarna har under 100, sannolikt inte heller under 115. Sen kan man tycka vad man vill om partiledarna, såklart.
Din översittare brakskit.
Citera
2021-11-14, 22:02
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
Din översittare brakskit.
Tror du menar "översittande brakskit". Men du började meningen med stor bokstav, i alla fall. Half way there, som Bon Jovi sjön.
Citera
2021-11-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47

fetade: HAHAHA. du är ju helt jävla blåst, ditt lilla UFO. tror du att de lönnfeta mammas pojkar och flickor i riksdagen seriöst har 115 i IQ? mannen du är helt väck, fan har du rökt? hade de haft en normal människas slutledningsförmåga hade de inte aktivt lobbat för att förstöra landet. precis samma låga intelligens som leder blattebecknare till att råna sina kunder istället för att bygga upp något långvarigt som gynnar alla i längden.

tycker synd om dig, på allvar
Citera
2021-11-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Snälla, säg att du röstar på vänstern! Jag har röstat SD sedan 2006 och jag föraktar idioter som du mer än jag föraktar politiska motståndare. En politisk allierad som är en idiot klarar jag inte. I ett eventuellt inbördeskrig mot MP och Fi så hade jag hellre skjutit dig i nacken än skjutit mot fienden. Lägg dig ned och dö och låg oss människor styra.

Det vet både du och jag att han inte gör. Men du har min sympati, det kan inte vara lätt att vistas här om du känner så. Visst finns några intelligenta SD väljare men idioterna är väldigt många

Undvik FB är mitt råd om du inte vill få magsår!
Citera
2021-11-14, 22:32
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Mattebetyget i 8:an är nog den bästa indikatorn man kan få. Det är så vitt jag förstår offentliga uppgifter.

Hur är det med högskoleprovet? Känns som en lite mer nyanserad bild än högstadiematematik.
Citera
2021-11-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Hur är det med högskoleprovet? Känns som en lite mer nyanserad bild än högstadiematematik.
Jag har postat lite HP-resultat i tråden.

Dock ska man nog inte döma ut en person på ett dåligt HP resultat om man inte vet omständigheterna. Tex om personen var sjuk eller bakfull och inte gjorde klart hela provet. Men man kan nog tex sluta sig till att den som trodde att Per Bolund har 95 i IQ är fel ute då han har 1,9 på Hp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in