2021-11-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmarsson
Men nu fabricerar du ju hejvilt. Det du beskriver är verkligen inte ett snitt av vittnesmålen. En person sade att vapnet har lång pipa. Flera talar om GM som kraftig/satt. Spänstig och atletisk är verkligen inte vad alla som säger. Vittnesmålen om ansiktet är vaga.

Du har knappast den professionella kompetens som krävs för att ta fram ett sådant ”snitt” eller ens full insyn i källmaterialet.

Så den som såg vapnet och beskriver att det var en lång pipa ljuger enligt dig för att det inte passar in på Rugern som vapenhandlaren ska ha ägt och som SE "lånat".

Det där är en så svag länk.
Att SE spelade Bridge hemma hos vapenhandlaren och där norpat en Ruger med ammunition.

Var SE kleptoman nu också helt plötsligt?
Citera
2021-11-14, 13:11
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Dörren låstes igen 23:22.
Då är dörren på larmad men larmar inte längre.

Det nämns något om fem minuters fördröjning i systemet också. Kan den då ha larmats av 23:17? Eller gällde detta enbart när larmet gick på? Det finns ett väldigt snårigt avsnitt med HO när han förklarar att de larmar av med signatur och att det var AK som gjorde det, om jag minns rätt. Fast själva dörren måste ha stängts av ALG, oklart när.
Citera
2021-11-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det var som jag anade, JÅS pratar skånska! Den som på LAC-bandet hörs säga "Han vart skjuten!" är alltså inte JÅS. Det är inte heller AB, LL eller JA. Mannen som säger detta är i medelåldern eller äldre och befinner sig intill LL:s bil en minut efter mordet. JA har pekat ut SE som varande intill LL:s bil strax efter skotten.

Finns det någon annan tänkbar man som säger "Han vart skjuten" än SE?

LL säger att SE kom knatandes efter mordet.

JA har sett SE stå och prata intill bilen.

Det finns på ljudupptagning att en man säger "han vart skjuten".

Den personen är sannolikt SE.

SE stämplar ut 23:19 och pratar med väktarna i 1-2 minuter om den kommande skidresa till Idre.
Kliver sedan ut för att ta T-bana från Hötorget.

Ja, då kan vi öppna upp PU igen då. Eller vad säger ni?

Boboslacke lär ju ha mer bevis på vem GM är än vad polisen har.
Citera
2021-11-14, 13:14
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

SE stämplar ut 23:19 och pratar med väktarna i 1-2 minuter om den kommande skidresa till Idre.

Att vi är övertygade om att den som säger "Han vart skjuten!" är SE räcker inte, det måste kunna bevisas eller åtminstone nära inpå. Jag tror att det i det närmaste kan bevisas om man reder ut exakt vilka personer som kan ha befunnit sig intill LL:s bil en minut efter mordet.
Citera
2021-11-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Att vi är övertygade om att den som säger "Han vart skjuten!" är SE räcker inte, det måste kunna bevisas eller åtminstone nära inpå. Jag tror att det i det närmaste kan bevisas om man reder ut exakt vilka personer som kan ha befunnit sig intill LL:s bil en minut efter mordet.

Önskade att det gick.

34 år senare är det helt omöjligt.
Citera
2021-11-14, 13:20
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Önskade att det gick.

34 år senare är det helt omöjligt.
Vi vet ju vilka vittnen som befann sig tidigt på mordplatsen. Flera av dem var i 20-årsåldern. Det är ett ytterst begränsat antal män som kan han befunnit sig vid LL:s bil en minut efter mordet. Kanske är SE den enda möjliga.
Citera
2021-11-14, 13:28
Medlem
Sados avatar
Citat:
"Väl"

Var finns de uppgifterna?
Seriös fråga.
Ok, det var visst Thomas Pettersson som var källan här. Men det borde gå att bekräfta eller avfärda tycker jag.
Citera
2021-11-14, 13:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Ok, det var visst Thomas Pettersson som var källan här. Men det borde gå att bekräfta eller avfärda tycker jag.
Det där med "fotot på SE" är väl utrett sedan några år tillbaka:
http://www.itdemokrati.nu/page53b.html
Citera
2021-11-14, 13:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det är fler som anger det jag nämner än att GM var satt. De vittnena satt också på första parkett så att säga.

Angående professionell kompetens så har jag inte åtalat CP och fabricerat bevis.
Så att det skulle finnas de inom polisen som är bättre än vad jag är får du gärna tro på. Men polisens arbete med CP, bilderna på GM som "Skuggan" och "Fantomen" som polisen gick ut med, samt fabricerade bevis, ledande frågor, vittneskonfrontation där kronvittnet får veta att den misstänkta är känd alkoholist från Norrort talar sitt tydliga språk.

Att inte låta vittnen prata ihop sig och ställa ledande frågor är ABC.

De vittnen som haft bäst uppsikt beskriver GM som 180-195 cm lång, smal, spänstig, vältränad och som AH säger "snygg kropp".
Det finns ett vittne som ser GMs ansikte i profil och det vittnet anger att GM hade en kraftigt markerad näsa = stor näsa.

Ingen från mordplatsen pekar ut SE. Det är fakta.

Inte heller LJ eller YN pekar ut SE.
Jag har noterat dom ledande frågorna. Man pressar i princip vittnena att ljuga. Mycket olyckligt.

Höjden är killen som passerar kyrkogården och hör nåt ljud. Han ser inte vad eller vem det är. Förhörsledaren ställer ändå frågan: Var det en man eller kvinna?
Man tar sig för pannan.
För att inte snacka om dom ledande frågorna till Jepp*sson.... Jösses.
Citera
2021-11-14, 13:45
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:

'
Haha. Ja, tänk om SE hade varit i livet och sagt: "Ja, det är ju jag som säger det där!" Ridå för både böcker, tv-serie och den här tråden.

Tycker han uttalar "skjuten" på samma sätt i rättegången i alla fall. För ett tag sedan var det dock någon som invände att han inte skulle ha formulerat det så, med "han vart skjuten".

JA satt kvar i bilen en stund och att döma av det han säger tingsrätten var det två som kom fram. Uppenbarligen pratar han med dem genom öppen dörr eller nervevad ruta. JÅS dök upp framför bilen och SE kan ha kommit in från sidan.
Senast redigerad av Dalulven 2021-11-14 kl. 13:48.
Citera
2021-11-14, 13:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmarsson
Men nu fabricerar du ju hejvilt. Det du beskriver är verkligen inte ett snitt av vittnesmålen. En person sade att vapnet har lång pipa. Flera talar om GM som kraftig/satt. Spänstig och atletisk är verkligen inte vad alla som säger. Vittnesmålen om ansiktet är vaga.

Du har knappast den professionella kompetens som krävs för att ta fram ett sådant ”snitt” eller ens full insyn i källmaterialet.
Holmér sa på TV att det syntes på kulorna att pipan måste vart minst 10 cm. Stämmer inte det?
Citera
2021-11-14, 13:49
Medlem
Det finns inga vittnen eller teknisk bevisning som binder SE.

De subjektiva hypoteser som förts fram av TP och KP är byggt på gungfly. Utan faktisk substans.

Vad som behövs nu är något som helt friar SE från misstankar så att utredningen kan öppnas upp igen.

Jag vill få fram hållbara bevis för vem GM var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in