2021-11-13, 15:06
Avslutad
Det vill säga inte enbart på krogen utan på nätet.

Att helt enkelt skriva till killen först och visa genuint intresse, ta bort alla former av bilder som ger bekräftelse och gå rak på sak "Hej jag heter Lisa och jag är singel vill du gå på dejt?"

Bumble är en app som försöker få tjejen att ta första steget vid matchning.

Fördelar nedan

- Du får den kille du vill ha
- Stor sannolikhet att killen kanske blir grov misstänksam men handlar det om att båda söker ett förhållande slipper killen spendera timmar på youtube på hur man raggar tjejer
-Det blir förhoppningvis bra för henne

Nu vet vi ju alla att alla flodhästar (= fet och ful tjej) gör detta dagligen på nätet men tänkte mer på dem som ser åtminstone bättre ut.

Frågan lyder, har det förekommit att en tjej har gått fram till dig på krogen och är bara rak på sak att hon söker seriöst och vill träffa dig senare dvs ej ONS?

Har det förekommit hos er att en tjej har tagit kontakt på nätet och vill träffa dig?

Tyvärr finns det tre misstankar angående detta fenomen

- Hon är eskort
- Hon är upptagen
- Hon är ute efter att skapa en form av bedrägeri via nätfiske eller hacka dig.
Citera
2021-11-13, 15:25
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen

Har det förekommit hos er att en tjej har tagit kontakt på nätet och vill träffa dig?

- Hon är eskort
- Hon är upptagen

Ja, okända tjejer som kontaktar män på facebook, instagram är spambots eller falska scamprofiler.
Om det är för bra för att vara sant, så är det antagligen inte sant.
Citera
2021-11-13, 15:26
Bannlyst
Citat:
Det vill säga inte enbart på krogen utan på nätet.

Att helt enkelt skriva till killen först och visa genuint intresse, ta bort alla former av bilder som ger bekräftelse och gå rak på sak "Hej jag heter Lisa och jag är singel vill du gå på dejt?"

Bumble är en app som försöker få tjejen att ta första steget vid matchning.

Fördelar nedan

- Du får den kille du vill ha
- Stor sannolikhet att killen kanske blir grov misstänksam men handlar det om att båda söker ett förhållande slipper killen spendera timmar på youtube på hur man raggar tjejer
-Det blir förhoppningvis bra för henne

Nu vet vi ju alla att alla flodhästar (= fet och ful tjej) gör detta dagligen på nätet men tänkte mer på dem som ser åtminstone bättre ut.

Frågan lyder, har det förekommit att en tjej har gått fram till dig på krogen och är bara rak på sak att hon söker seriöst och vill träffa dig senare dvs ej ONS?

- Hon är eskort
- Hon är upptagen

Jag har haft 2 brudar som "kommit in" genom att de lärde känna min familj först och sen träffa ja dom. Den ena va ful så henne ville ja ej gå på dejt me, den andra såg bra ut så henne drog ja på dejt me. Men sket i henne med då det kändes skumt. Dom var säkert kriminella o jag försöker undvika sånt...

Rätt många brudar har börjat skriva på tinder. Jag "likar" ALLA. MEN alla som skriver först till mig e feminist flodhästar så jag har inte svarat nån. Tillslut sket jag i Tinder. Jag är inte desperat lixom. Flodhästs feminist vs att leva själv? Då väljer jag att leva själv alla dagar i veckan för fan. Har levt själv i typ 9 år så jag har vant mig nu att leva själv... Det var jobbigt att leva själv i början men sen blir det bara nice.
Citera
2021-11-13, 15:29
Medlem
Klart sådant förekommer i sällsynta fall. Tjejer ger killar sina telefonnummer är väl klassiker, så han kan ringa och uppvakta henne.

Men tjejer frågar sällan så rakt som du föreslår, för kvinnor är fixerade vid sitt rykte och vad omgivningen tycker. Skulle de fråga en kille, och han säger nej, så hade det varit värre för henne inbillar hon sig, än döden.

Tjejer ler och flinar åt killar de vill få kontakt med, så de kan förneka att de varit intresserade om han sedan visar sig tex vara fattig, utan hon var bara trevlig.
Citera
2021-11-13, 16:02
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:

Vad lever du i för värld där man som man vill ha det som råkar ramla över en?

Självklart har de flesta normala män tackat nej till många, många kvinnor.

(Vi hade en liknande diskussion i ”nätdejting”-tråden för flera år sedan då jag i det konto jag hade då postade de hundra första brev jag fick från kvinnor där de tog första kontakten, för att några bortkomna karlar ville se vad kvinnor skriver i sina kontaktsökande brev.)
Citera
2021-11-13, 19:26
Medlem
Vi lever nog i helt olika världar om du tror att jag, eller de flesta någorlunda vettiga män bara kan tänka oss en relation med vem som helst bara för att.

Det funkar liksom inte riktigt så.
Citera
2021-11-13, 22:58
Medlem
.

När allt är frid och fröjd, får killen ett överdrivet självförtroende/ego och då knullar killen någon annan brud, sedan lipar han över hur synd det är om honom som blev lämnad. Ett riktigt offer. Han är ju trots allt bara en Alfa hane som sprider sina gener och förstår inte varför tjejerna inte vill ha honom sedan.
Senast redigerad av Mosamig 2021-11-13 kl. 23:03. Anledning: .
Citera
2021-11-14, 09:04
Medlem
Demetrioss avatar
I praktiken har alla normala tjejer redan en pojkvän plus några få beundrare till backup.
Varför skulle de fråga om en till?
De som inte har det vill antagligen inte än ha någon slags förhållande för tillfället.

De som återstår är blott flodhästar som gör det första steget precis som du beskriver.

Allting är redan i ordning, du behöver inte bekymra dig.
Citera
2021-11-14, 09:11
Avstängd
Melange5738s avatar
Frågeställningen är helt felformulerad. Kvinnor har inga problem att skaffa pojkvänner när de är unga men deras beteende gör att de blir ratade senare. Unga kvinnor vill ofta inte ha pojkvänner, de vill ha sex med så många chads som möjligt. Sen blir de förvånade när detta beteende påverkar deras framtida pojkvänsmaterial. Problemet är inte att unga kvinnor inte kan få pojkvänner utan att de inte vill ha pojkvänner.
Citera
2021-11-14, 09:18
Medlem
Händer hyffsat ofta att nån som ändå är snygg skrivit på tinder först. Oftast är det bara "hej" dock och du måste fortfarande köra det sedvanliga tramset för att få till en dejt. Tror kanske 1-2 gånger att en tjej frågat om dejt direkt, och inte sett ut som en flodhäst.
Citera
2021-11-14, 09:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Vad Prax sa. Du kanske ska sluta vara en sån enorm slampa ts?

Dessutom fattar jag inte vad som hänt, finns det ingen man som tycker det är roligt att ragga längre?
Citera
2021-11-15, 08:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Vad Prax sa. Du kanske ska sluta vara en sån enorm slampa ts?

Dessutom fattar jag inte vad som hänt, finns det ingen man som tycker det är roligt att ragga längre?

nä, det är inte kul att ragga om man får dissen 95% av alla gånger
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in