2021-11-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Mycket tyder på att SE ljuger. Hans vittnesmål om vad han själv gjorde går inte ihop med andras. Han säger t ex att ett vittne gett polisen ett signalement där GM hade stålbågade glasögon. Allt tyder på att det är lögn. Som GM finns det ingen anledning att ljuga om en sådan sak, men om han vill stå i centrum och få helsidesrubriker i tidningen "DET VAR MIG VITTNENA SÅG" så funkar det alldeles utmärkt. Uppenbarligen. Han ljög bevisligen om att han inte pratade med väktarna, det har vi diskuterat ut och in.

Jag tror ju själv att Engström ljuger så mig behöver du inte övertala...

Men enligt mig så ska man faktiskt misstänka ett ljugande vittne ...

Självklart så får du ha en annan åsikt men att ljuga som vittne i en sådan viktigt ärende är allvarligt o då ska man granska detta !...
Citera
2021-11-13, 22:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja det måste vara jävligt tight med Engström då...

Jag tycker iofs att Engström är mest aktiv..

Han är den enda som eg pratar o får något vettigt ur Lisbeth...

Han pekar med hela armen vart polisen ska springa...

Han hjälper till att vända på Olof...

Han springer efter poliser i Gränden..

Vad gjorde Glantz ?

SG försökte lämna sina kontaktuppgifter till polisen, men de var lika ointresserade av SG som av SE tydligen.

För övrigt finns inget som talar för att din beskrivning av vad SE gjorde på brottsplatsen är fel.
Som GM är det i det närmaste ett mysterium hur SE kan veta att människor pekade in i gränden när polisen kom fram om han inte var där själv.
Citera
2021-11-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vilka vittnen på mordplatsen stödjer tesen att SE är GM? De måste jag ha missat!

Jag också.

Vilka vittnen pekar ut SE som GM?

Det finns tre vittnen som pekar ut SE som varandes på brottsplatsen EFTER mordet.

Leif L, Hans J och Jan A.
Citera
2021-11-13, 22:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nu är det ju även dom som inte tror på Engström som GM som påstår att han ljuger...

Man kan ana att SE glider lite på sanningen ibland, men några bevis finns inte.
Citera
2021-11-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ja det måste vara jävligt tight med Engström då...

Jag tycker iofs att Engström är mest aktiv..

Han är den enda som eg pratar o får något vettigt ur Lisbeth...

Han pekar med hela armen vart polisen ska springa...

Han hjälper till att vända på Olof...

Han springer efter poliser i Gränden..

Vad gjorde Glantz ?

Så det är 100% bevisat att SE är där o hjälper till? Vänder på Palme o försöker få honom vid liv. Att han verkligen sprang in i Gränden för att vadå berätta för polisen? Fanns det inga andra poliser där som kunde ta det på radio då?
Citera
2021-11-13, 22:24
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är ju inte bevisat att SE mördade OP, det är ju en teori. Men åklagaren o polisen misstänker ju det och det pekar starkt åt att det var han. Nu är det ju omöjligt att få fram vem det är om man nu inte kan resa tillbaka i tiden o stå där det händer.

Om det INTE är SE vem är det då?
Ett bevis på att du inte tänker själv. Om polis och åklagare haft mer information än allmänheten hade ditt resonemang varit sunt, men nu har KP presenterat varför han tror att SE är GM och man kan läsa sig till allt väsentligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Du menar på fullaste allvar nu att ett passeringssystem INTE kan tala om vilken tid tex ett kort använts?
Är du helt seriös nu?

Jag skriver motsatsen.
Det är en person som kallar mig för rövhål och påstår att hen vet allt om passagesystem som hävdar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Jag också.

Vilka vittnen pekar ut SE som GM?

Det finns tre vittnen som pekar ut SE som varandes på brottsplatsen EFTER mordet.

Leif L, Hans J och Jan A.

hur lång tid efter mordet?
Citera
2021-11-13, 22:26
Medlem
Citat:
Skulle du påstå att Engström är den av vittnen som är överlägset mest aktiv på brottsplatsen enligt hans egna ord ?

Trots detta så har han minst alibi att verkligen ens befunnit sig på brottsplatsen...!

Det är rätt märkligt när det var rätt få som befann sig på brottsplatsen under första 10min...

Ca 20 stycken ser mordet direkt eller efter skotten. Mordplatsen fylls snabbt av folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SG försökte lämna sina kontaktuppgifter till polisen, men de var lika ointresserade av SG som av SE tydligen.

För övrigt finns inget som talar för att din beskrivning av vad SE gjorde på brottsplatsen är fel.
Som GM är det i det närmaste ett mysterium hur SE kan veta att människor pekade in i gränden när polisen kom fram om han inte var där själv.

Jisses...

Jag gissar att folk klappar i händerna när AIK gör mål i nästa match...

Måste jag varit på stadium då ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Jag skriver motsatsen.
Det är en person som kallar mig för rövhål och påstår att hen vet allt om passagesystem som hävdar det.

Ointressant vad någon kallar dig . Jag ställde en fråga till DIG då du verkar påstå att passagesysten INTE anger tid.
Citera
2021-11-13, 22:27
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Jag tror ju själv att Engström ljuger så mig behöver du inte övertala...

Men enligt mig så ska man faktiskt misstänka ett ljugande vittne ...

Självklart så får du ha en annan åsikt men att ljuga som vittne i en sådan viktigt ärende är allvarligt o då ska man granska detta !...
Man måste ju granska lögnerna och se dem ur båda perspektiven (GM och inte GM) och analysera det utifrån det. Det är vanligt att vittnen ljuger, det säger alla som arbetar med sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in