• 1
  • 2
2007-07-23, 17:02
Medlem
Engelbrektssons avatar
Ni har skert inte missat att varenda liten blaska i hela landet basunerat ut att det minsann var flyktingar som rddade en liten unge och ett gng gamlingar ur ett radhus i Filipstad hromdagen (DN). Lite suspekt verkade det frn brjan, bland annat d Ali Eshan Fadel svarade "Jag vet inte, vi bara gjorde det" p frgan om hur irakierna tagit sig upp i lgenheten. Idag rapporterar d till sist Vrmlands Folkblad att: Polisen som misstnker allvarligt brott i samband med branden har pbrjat en frunderskning (VF).

Vad r oddsen fr att det i sjlva verket var en slags tidningsanka, dr man gr allt fr att f invandrarna att framst i god dager, nr det egentligen var de sjlva som tuttat p, kanske efter ett rn eller en vldtkt?
Citera
2007-07-23, 17:12
Medlem
Miljonren.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrektsson
Ni har skert inte missat att varenda liten blaska i hela landet basunerat ut att det minsann var flyktingar som rddade en liten unge och ett gng gamlingar ur ett radhus i Filipstad hromdagen (DN). Lite suspekt verkade det frn brjan, bland annat d Ali Eshan Fadel svarade "Jag vet inte, vi bara gjorde det" p frgan om hur irakierna tagit sig upp i lgenheten. Idag rapporterar d till sist Vrmlands Folkblad att:Polisen som misstnker allvarligt brott i samband med branden har pbrjat en frunderskning (VF).

Vad r oddsen fr att det i sjlva verket var en slags tidningsanka, dr man gr allt fr att f invandrarna att framst i god dager, nr det egentligen var de sjlva som tuttat p, kanske efter ett rn eller en vldtkt?

0,90
Citera
2007-07-23, 17:13
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrektsson
Lite suspekt verkade det frn brjan, bland annat d Ali Eshan Fadel svarade "Jag vet inte, vi bara gjorde det" p frgan om hur irakierna tagit sig upp i lgenheten.

Nu tar du vl nd orden ur sitt sammanhang? I dom tidningarna jag lst om den hr hndelsen, s har dessa personer svarat att dom med hjlp av varandra kunde klttra upp p varandras axlar och sedan ta sig upp till balkongen p andra vningen dr ett litet barn stog och skrek. Och svaret "Jag vet inte, vi bara gjorde det" var vl ngot dom svarade nr dom fick frgan "vad tnkte ni nr ni sg elden?" eller ngot liknande, hur dom vgade osv.
Citera
2007-07-23, 17:23
Medlem
Jag postade min lilla personliga teori i en annan trd frut:

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Dom hll p och gruppvldta modern nr en utav dom vlte ut ett levande ljus och lgenheten vertndes, d tog dom barnet med sig och flydde, egentligen hade dom tnkt slja barnet men dom sprang rakt i famnen p rddningsaktionen och tvingades bli "hjltar" istllet.

Dr har ni sanningen gott folk
Citera
2007-07-23, 18:00
Medlem
fredrocks avatar
haha var det "realister" ni kallade er?
Citera
2007-07-23, 18:15
Moderator
Gromguttens avatar
Det hr lter vl mer som ett svartsjukedrama om det nu inte var en olycka. Hoppas jag har lika hjlpsamma grannar om ngot skulle hnda.
Citera
2007-07-23, 18:29
Medlem
Somliga gr vad som helst fr uppehllstillstnd.....
Citera
2007-07-23, 19:02
Medlem
rotbergs avatar
Rota lite i Filipstad fr ni se. Har varit stora motsttningar mellan folkgrupper. ven mord om jag inte minns fel.
Citera
2007-07-26, 08:31
Medlem
herdens avatar
r det ngon som hrt ngot "inside"?

http://www.nwt.se/ArticlePages/20070...zan575.dbp.asp

http://www.nwt.se/ArticlePages/20070...NWT678.dbp.asp
Citera
2007-07-26, 10:02
Medlem
Baserar ni era misstankar om att det r fejk p ngot annat n att "hjltarna" r utlnningar, bara en frga sdr?
Citera
2007-07-26, 10:25
Medlem
Engelbrektssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajabbat
Baserar ni era misstankar om att det r fejk p ngot annat n att "hjltarna" r utlnningar, bara en frga sdr?
Ja.
Citera
2007-07-26, 10:30
Medlem
Engelbrektssons avatar
Det mesta tyder ju nu dock p att antingen maken eller nn annan ligger bakom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in