2021-11-13, 15:42
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Alla ska ha rätt att ta ut sina besparingar i kontanter.
Citera
2021-11-13, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Du inser att det kostar banken pengar när du har pengar på ett bankkonto?

Det är bara när du har pengar i fonder och aktier som banken tjänar pengar och då tjänar du också pengar i längden.
Sen undrar folk hur sossarna kan vinna val. Jo för det finns så jävla många idioter i detta land, precis som du är. Den grundläggande kunskap du missat tycker jag faktiskt alla 10- åringar ska ha. Blir fan mig irriterad över att idioter som dig ska rösträtt
Citera
2021-11-14, 00:22
Medlem
Ha så roligt när Abdulla och Abdirisakadir får nys om att du har sedlar hemma..
Och när riskbanken byter font och färg på sedlarna, och du måste växla in, och dom undrar vart du fått dom från och skickar skiten på förbränning
Citera
2021-11-14, 01:46
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Tidigare kunde du ta ut pengar på Forex.

Bara att kontakta dem i förväg och säga att du vill ha tex. 75k EURO.

Fast guld är nog det smarta. Investeringstackor är ej momsbelagda i Sverige.

Sökord: GULDCENTRALEN

Välj minsta storlek som fås till "spotpris".

Värm på punschen och njut av faktumet att dina besparingar är inflationsskyddade.

(PS: Sedan bara att köpa ett gammalt, men klassat säkerhetskåp)

Ska du bara hyvla av en bit guld och gå och växla in den när du behöver köpa nytt kylskåp?
Citera
2021-11-14, 01:54
Medlem
KABUNs avatar
Se upp så du inte har negativ ränta på ditt bankkonto.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/dOoW5o/vice-riksbankschefen-oppnar-for-minusranta-pa-bankkonton
Citera
2021-11-14, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Nej, För det är tack vare kunder som mig som banken kan låna ut bolån osv till folk.

Lägg av, du beter dig som om du är någon jävla Bill Gates för att du har lyckats spara ihop till en summa som är ganska medelmåttig och som de flesta medelålders svenskar har skrapat ihop.
Lugna ner dig och placera pengarna på ett sätt som ger dig avkastning. Tror du att bankerna kommer att märka av ifall dina 800k försvinner eller inte?
Citera
2021-11-14, 13:09
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Jag är så JÄVLA trött på Sveriges banker. Dom är så jävla äckliga och snålafanskap.

Jag har 800.000 :- kronor på banken som jag haft under lång tid. Jag får INTE ETT SKIT tillbaka av banken. Jag får ett fattigt plastkort som jag ändå ska betala för. Så alla kan hålla koll på exakt allting jag köper.

Dom tjänar pengar på mina 800.000:- och jag skulle inte ens fått låna 1000 kronor från banken. Nu vill jag ha ut alla pengarna i kontanter. Jag ska ha dom under min säng. Det kommer givetvis aldrig gå eftersom vi bor i Sverige. Det finns inte en chans i världen att jag kommer få mina pengar i kontanter. Är inte det jävligt sjukt?

Nej jag vill inte köpa en bil för pengarna eller sätta in på aktier. Jag vill ha allt i kontanter för jag vill inte att dom jävlarna tjänar massa pengar på mig och jag får inte ett skit tillbaka. Det borde vara rimligt att förstå. Varför får du inte låna pengar av banken? Jo för 34 månader sedan så fick jag en anmärkning på 255:- pga tvavgift som gick till kronofogen. Jag var inte i Sverige utan på semester i 8 veckor i Australien. Alla andra räkningar var på autogiro. Så förväntade mig inte att få en faktura från dom.

Hur som helst varför kan man inte få ut sina pengar om det man vill?

Skulle jag ta ut 15.000 varje vecka skulle det ta mig nästan exakt 1 år. Och det är något jag tänker göra. MEN HEJ!!!!! vänta vi bor i Sverige vad tänker du med ? ska du ha 800.000:- av dina lagliga pengar hemma? Visste du inte att det är olagligt att ha kontanter i Sverige? Fast dina pengar är skattade och lagliga och du har bevis på vart pengarna kommer ifrån? De belopp där penningtvättsbrott har ansetts vara grova har sträckt sig från cirka 370 000 kronor till cirka 30 miljoner kronor. Penningtvättsbrott av normalgraden har avsett belopp mellan cirka 60 000 – 140 000 kronor.

Fyfan vilket jävla skit land!!! Och ja jag är svensk, och ja jag hade flyttat så långt det hade gått om jag hade kunnat. Men har barn som gör att jag måste stanna kvar i detta land där man är kriminell om man äger kontanter. Men det är okej att vålda småbarn och få samhällstjänst .......

Köp fysiskt guld för pengarna istället. Är en bra försäkring mot inflammationen och du behöver inte betala någon skatt på vinsten när du cashar in.
Citera
2021-11-14, 13:18
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
även om du inte tar kvitto vid automaten, så sparas det i transaktioner.
för bara några år
Citera
2021-11-14, 13:20
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Hur som helst varför kan man inte få ut sina pengar om det man vill?
Köp crypto som Bitcoin, Cardano, Monero... och skaffa visa kort hos binance eller crypto.com. De staten och banken kommer ha 0 kontroll av dina pengar.
Citera
2021-11-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Du inser att det kostar banken pengar när du har pengar på ett bankkonto?

Det är bara när du har pengar i fonder och aktier som banken tjänar pengar och då tjänar du också pengar i längden.
Nej, är du blåst eller. Tror du banken sitter och ruvar på hans sedlar eller. Hela bankväsendet bygger på att de lånar ut hans pengar till andra, med väsentligt högre ränta.
Citera
2021-11-14, 13:33
Medlem
Köp en enkel indexfond eller något. Eller 20% Apple, 20% Google, 20% Amazon etc. Att ha pengar på bankkonto är vansinnigt, inflationen är mycket mycket högre än räntan, du förlorar pengar varje dag du har dem där.
Citera
2021-11-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Investera dom och få avkastning på pengarna så att kapitalet växer istället för att ha dom på ett konto till 0% ränta????!?!?!!?! Jösses, är det de efterblivnas dag idag eller något.

TS vill inte tjäna pengar. Han vill bara hindra att bankerna tjänar pengar på honom. Ett smart sätt är förstås att ta ut alla pengar och stoppa dem i madrassen. TS blir nöjd och banken struntar i det. Alla nöjda, eller hur?
Problemet är förstås att TS t inte kan ta ut hederligt deklarerade pengar på dagen. Tror inte ens att han gett banken en chans att fixa summan på ett par dagar. I den mån man bryr sig så skulle kanske banken vara glad över att slippa just den kunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in