Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Att det finns kvinnor som ljuger och gaddar ihop sig vet nog alla sen tidigare. Det finns ett flertal exempel och fall från de senaste åren, det måste inte heller alltid handla om patienter och sjukvårdspersonal. Eller menar du att kvinnliga psykpatienter ej kan intrigera med hjälp av lögner eller vart vill du komma?
Det är klart att det finns patienter som kan interagera med varandra. Det jag undrade över var ifall du drabbats av detta själv eftersom du under åtta år här på Fb har fört en strid om att alla kvinnor inom sjukvården som anmält att de blivit våldtagna ljuger och konspirerar.
Citat:
Du tror alltså helt plötsligt att det är fullt möjligt att det handlar om falska anmälningar pga personligt agg mot den manliga sjuksköterskan?
Vadå helt plötsligt? Jag utesluter ingenting, däremot är jag inte kategoriskt motståndare till tanken att J*hn faktiskt har våldtagit två patienter vilket du verkar vara.
Citat:
Japp! Två gånger är dessutom två gånger för mycket 😎
En gång är ingen gång. Två gånger är absolut för mycket. I J*hns fall är det tre gånger (vad vi vet) och det är alldeles för mycket.
Citat:
Vem litar förresten du mest på, psykpatienten eller den manliga sjuksköterskan?
I den här frågan litar jag mer på alla de vittnen som är kallade till domstolen. Därför skulle jag vilja läsa förundersökningsprotokollet.
Men för att svara på din konkreta fråga, från det jag läst i den här tråden landar jag i att jag mer skulle lita på patienterna. Det finns för många oklara frågor kring J*hns agerande som han inte kommer undan. Precis som colombo123 skriver. Han har blivit förbjuden att genomföra medicinska åtgärder utan att annan personal varit med, ändå har han bevisligen gjort det. Det är någonting i hans sätt att arbeta som inte stämmer. Därför litar jag mer på patienterna i det här fallet.