2021-11-13, 13:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Var finns detta beslut eller begäran ?

I förliknings-överklagan och enligt hans egna ombud.
Det rör sig om en begäran inom tidsfristen som föreslås i överklagan.
2021-11-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
För att då använda sig av Ebba-klanens retorik så menar du att Esbjörn var/är förälskad i Ebba o därför inte agerar rationellt o kristallklart!

Ebba tyckte att Esbjörn var kristallklar. Var/är hon förälskad i Esbjörn/o hans hus?

Är det en kärlekshistoria vi bevittnar o inte en fastighetsaffär?

Är det därför som Ebba ger Esbjörn tillträde till fastigheten (o henne)?

Många frågor blir det!
Om du har svårt att tolka begreppet ”till exempel” så kan du väl be någon hjälpa dig i stället för att börja hitta på en massa egna vantolkningar. Du skämmer bara ut dig nu.
2021-11-13, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du framför en hel del egna åsikter utan bevis. Det borde inte vara ett krav för övriga heller. Ett socialt tryck är en effektiv form av utpressning. Att vara beroende av någon för kost och logi likaså.

Hävdar du att det inte finns något som helst beroendeförhållande mellan Esbjörn och Majkgård? Det finns nämligen en hel del som talar för att detta finns.
Nu liknade skribenten jag svarade det du kallar socialt tryck, med utpressningen som skedde mot Coop, vilket jag undrade vilka belägg det finns för.

Jag tror att alla människor som är irrationella och förvirrade, har behov av att de som de möter tar hänsyn till deras svårigheter. Något som jag tycker inte har skett i Esbs fall.
Senast redigerad av Krmkr 2021-11-13 kl. 13:33.
2021-11-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är enkelt. Polisanmäler en vanlig medborgare en person med Ebba Buschs förankring i samhället, så kommer polisen säga att saken är civil rättsligt. Tänk ful-Stina istället för Ebba Busch, partiledare för KD, så hade du insett vad som drabbat Esbjörn.

Hade denna sak hanterats som ett brottmål hade juridiken varit mycket enklare, och du hade förstått saken.

Har du bevis för det?
Tanke på man kunde polisanmäla Busch för förtal så borde bedrägeri kunna göras också.

Med tanke på flera på denna sida har anklagat busch att lurat esb och genomför bedrägeri så borde någon anmält henne för det.

Juridiken för detta har varit väldigt enkel. Att du har haft svårt för det är inte mitt problem.
2021-11-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Du är så upptagen med att spamma ut skit att du inte ens läser inläggen du citerar.

Jag skrev att hon verkar ha utsatt Esbjörn för ett lagligt bedrägeri på hur hon blandade in sina kompisar som arbetade som mäklare och Pr-konsult

Jag läser din dina inlägg. Du kanske borde prova läsa inlägg.

Du har tidigare kallat det bedrägeri. Nu kallar du det lagligt bedrägeri.
Du har haft svårt att bevisa flera av de saker du har hävdat tidigare

Så igen varför anmälde ingen busch för bedrägeri?
Varför anmälde inte Esb sina fd advokater för tvingat honom skriva på kontraktet?
2021-11-13, 13:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
I förliknings-överklagan och enligt hans egna ombud.
Det rör sig om en begäran inom tidsfristen som föreslås i överklagan.

Tack, har fått svar att det nya ombudet har uttryckt detta till media.
Det nämns inte i förlikningsöverklagan men kommer kanske med i förtydligandet som skall lämnas in senare.
2021-11-13, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Har du bevis för det?
Tanke på man kunde polisanmäla Busch för förtal så borde bedrägeri kunna göras också.

Med tanke på flera på denna sida har anklagat busch att lurat esb och genomför bedrägeri så borde någon anmält henne för det.

Juridiken för detta har varit väldigt enkel. Att du har haft svårt för det är inte mitt problem.
Ska vi ska utgå från anklagelserna i tråden, är det många anmälningar som borde gjorts. Frågan är dock om det ens hade öppnats en utredning för dem.
2021-11-13, 13:25
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag håller med om att det finns en mängd overifierade beskyllningar i tråden och att det bara är ibland som Esbs rättsförmögenhet framhålls. Ibland beskrivs han som rationell och kristallklar, för att i nästa mening som en oförnuftig och viljelös marionettdocka i händerna på andra. Det är mycket riktigt märkligt.
Där håller jag med, tjat eller inte från MM, sitt handlande får han står för, går inte att jämnt skylla på andra.
2021-11-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ska vi ska utgå från anklagelserna i tråden, är det många anmälningar som borde gjorts. Frågan är dock om det ens hade öppnats en utredning för dem.

Det är bra fråga.
Ingen vet.
Dock undrar man lite hur esb fd advokater ser på att bli anklagade att tvinga Esb skriva på något.
2021-11-13, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Där håller jag med, tjat eller inte från MM, sitt handlande får han står för, går inte att jämnt skylla på andra.
Eller hur. Bortser man från anklagelserna från olika håll om att andra marionettar eller lurar Esb, framstår han rätt tydligt som en förvirrad, irrationell och självdestruktiv person.
2021-11-13, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Ebbas ovilja att svara på frågor offentligt angående husaffären kommenteras i Aftonbladet i dag. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/7djLb3/det-ar-dags-att-slappa-rucklet-nu-ebba

Det kanske är dags för en och annan förnärmad kolumnist att inse att det är dags att släppa sin indoktrinerade syn, och se verkligheten för vad den faktiskt är...

Intressant också att kolumnisten måste ta till en fiktiv person som skapats för att framställas extremt utsatt, för att försöka relativisera fram Ebba i dålig dager. Det säger en hel del om hur illa Ebba har behandlats och hur rätt hon faktiskt har.

Men mest intressant är det faktum att kolumnisten vrider sig som en fångad ål fram och tillbaka för att försöka få till en story om att det är Ebba som kämpar för ett hem som hon anses borde släppas, när det i verkligheten är Esbjörn som desperat "kämpar" för en sedan många år övergiven sommarstuga, vilken han för länge sedan definitivt borde ha släppt.

Att kolumnisten ovanpå allt detta dessutom helt tydligt fullständigt saknar kunskap kring fastighetsaffärer, jordabalken, rättstvister och något så basalt som bara moraliskt rätt och fel, säger allt om kolumnisten själv.

Ebba träffade som sagt verkligen huvudet på spiken i radion igår morse när hon uttalade att om det är någon som innan detta inte förstått var problemet verkligen ligger, så är det nu helt uppenbart för alla och envar.

Ja, utom, då, så klart, kolumnister och förmodligen en och annan ledare i mindre nogräknad press.
2021-11-13, 13:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Eller hur. Bortser man från anklagelserna från olika håll om att andra marionettar eller lurar Esb, framstår han rätt tydligt som en förvirrad, irrationell och självdestruktiv person.
Jag tror att han är mytoman och något mer.
Rättshaverist är han definitivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in