2021-11-13, 04:01
Medlem
Ja, tidningerne skriver inte om alt i Sverige. er skrämmende at man ser så myckat, ofta med en kode 291. Går på Emporia, shopping Mall, ca 19:10 denna fredag, hörar larmen fra en mobilaffär. ser 6-7 unge mellemöstligt utseende män på affären. den forreste hotar ekspedienten med någat, som liknar en pistol. efter 30-60 sekunder stopper larmen. jag går vitare efter et par minutter, innan de har lämnat, ingen ordningsvakter eller polis kommar til, men många går forbi , kanske där är någan polis ved stationen, men nej, intet, der er nästen altid någon ochså når där inta är kontroll.
Ingat sker och intet någanstands i tidninger, men ok det var ju kod 291, och man är ju inta rasist, så bare ännu en gang hälsa råd och kendissladder på forsiden, i stället för verkligheten, illa jag mår illa, som Uggla sjungar.
Som dansker frågar man, hvad er gået galt i Sverige, hvorfor skal man se et land gå under og tidningerne vil ikke skrive om det, de brottslinger märker ingen konsekvens. Intet i tiningar, intet på polisens hemsida, men der er ju kameraer och når larmet går, ser någan det vel? nåh jah, kod 291, ingen grund til at tage maske på for de kriminelle. bara en vanlig dag i Sverige.
Citera
2021-11-13, 04:34
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Röveri i Malmö

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning

/Moderator
Citera
2021-11-13, 07:15
Bannlyst
Butiksrån är vardag i Malmö så media tystar ner detta som vanligt. I Sverige måste alla nyheter passera Sveavägen 68, för att bli godkänd för publichering.
Citera
2021-11-13, 15:26
Medlem
Sven.Abdullahssons avatar
Och vad vill du diskutera? Jag läste i tidningen för ett tag sedan att en liten flicka blev nedkastad i kanalen i Köpenhamn av ett psykfall. Skrämmande att danskar tillåter såna psykfall att gå ute. Ska jag gå till Danmarks motsvarighet till Flashback och gnälla som en jävla kärring? Var en MAN och sluta gnälla.

https://www.expressen.se/kvallsposte...-av-okand-man/

https://www.expressen.se/kvallsposte...r-rattegangen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in