2021-11-12, 18:41
Bannlyst
Jag köpte en stock LYFT portionssnus extra strong. Bra krut i den,eller så är det för att jag inte snusat på typ ett halvår.
LYFT snus innehåller inte tobak utan bara E460 (mikrokristallisk cellulosa), vatten, aromer och nikotin.

Är den mindre farlig/ohälsosam än vanlig snus som innehåller tobak?
Citera
2021-11-12, 18:47
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumpenpunktse
Jag köpte en stock LYFT portionssnus extra strong. Bra krut i den,eller så är det för att jag inte snusat på typ ett halvår.
LYFT snus innehåller inte tobak utan bara E460 (mikrokristallisk cellulosa), vatten, aromer och nikotin.

Är den mindre farlig/ohälsosam än vanlig snus som innehåller tobak?

Majsstärkelse. Gör hål i tänderna.

Märkte en annan obehaglig sak.
Fick hjärtklappning av extra strong. Blev lite andfådd och det var ingen engångsgrej!

Och jag kan brassa på Sibiria snus utan konstigheter. (45 mg) Vilket är djävulskt mycket starkare. Det är nåt i tobaksfritt som inte ska vara där.

Borde anmälas och inspekteras.
Citera
2021-11-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Majsstärkelse. Gör hål i tänderna.

Märkte en annan obehaglig sak.
Fick hjärtklappning av extra strong. Blev lite andfådd och det var ingen engångsgrej!

Och jag kan brassa på Sibiria snus utan konstigheter. (45 mg) Vilket är djävulskt mycket starkare. Det är nåt i tobaksfritt som inte ska vara där.

Borde anmälas och inspekteras.
Kan vara så att nikotinet av någon orsak frisätts snabbare i Lyft. Varför bör det anmälas? Du tror inte det är hårda regler nog vad gäller inspektion före en produkt släpps till marknaden? Och att snusa något med så hög nikotinhalt och klaga på hjärtklappning...?
Citera
2021-11-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av incognitoxd
Kan vara så att nikotinet av någon orsak frisätts snabbare i Lyft. Varför bör det anmälas? Du tror inte det är hårda regler nog vad gäller inspektion före en produkt släpps till marknaden?

Det jag säger är att jag blev andfådd och fick hjärtklappning av LYFT. Det är garanterat nåt som inte ska vara där.

Jag tar då snus som är tre gånger starkare och märker ingenting alls.

Comprende?
Citera
2021-11-12, 18:59
Bannlyst
Sluta snusa i stället för att förgifta jorden här i flashback.
Citera
2021-11-12, 19:00
Bannlyst
Ja hjärtklappning minst sagt. Känns som jag ska få hjärtattack.

Jag klarade den inte mer än 3 minuter.
Senast redigerad av dumpenpunktse 2021-11-12 kl. 19:05.
Citera
2021-11-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumpenpunktse
Ja hjärtklappning minst sagt. Känns som jag ska få hjärtattack.

I f***ing told you so!
Helvete, vi borde gå till botten med det här! Tänk om det är nån som har hjärtproblem.
Citera
2021-11-12, 19:03
Bannlyst
Vid abnorm fettma i ditt fall kan fettväv trycka mot hjärtat så starkt att det gör hjärtat svårt att pumpa ut blod till organen.

Att du blev andfådd med hjärtklappning var som du själv skriver inte något som ska vara där.

Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det jag säger är att jag blev andfådd och fick hjärtklappning av LYFT. Det är garanterat nåt som inte ska vara där.

Jag tar då snus som är tre gånger starkare och märker ingenting alls.

Comprende?
Citera
2021-11-12, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindriven
Vid abnorm fettma i ditt fall kan fettväv trycka mot hjärtat så starkt att det gör hjärtat svårt att pumpa ut blod till organen.

Att du blev andfådd med hjärtklappning var som du själv skriver inte något som ska vara där.

Jag har inte abnorm fetma.
Jag har snusat i 15 år så jag vet vad jag talar om.
Citera
2021-11-12, 19:19
Medlem
TheJackets avatar
LYFT är inte snus.
Citera
2021-11-12, 19:21
Medlem
Snaskalasets avatar
Eftersom det inte är tobak så borde inte lyft klassas som snus.
Riktigt snus gör så att det tänderna blir svarta av allt tobak.
Citera
2021-11-12, 19:23
Medlem
anomaligns avatar
Tobak innehåller ofta naturligt förekommande tungmetaller, som kadmium. Om Lyfts mikrokristallina cellulosa innehåller tungmetaller (ex spår av bly om den är framställd av svensk skog) har jag ingen aning om, men man får känslan™ att den extrembearbetade substansen liksom är ren och är helt fri från allt. Det är bilden företaget vill framställa, speciellt med den vita färgen, men om det stämmer är inte klart.

Jag har fått liknande erfarenheter när jag har testat såna här tobaksfria snusliknande nikotinprodukter. Producenterna lyckas inte härma tobakens långsamma niktoinsläpp, utan den släpper allt direkt istället för att fördela den över tid. Det känns inte bra, och det är nog inte heller bra att få nikotin motsvarande en hel snus i sig inom loppet av några minuter, istället för över en halvtimme, timme, varken för hjärtat, eller om man vill hålla sitt bruk och beroende någorlunda i schack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in