Citat:
Ursprungligen postat av
RandomWanderer
Jag har haft flera flickvänner, och vänner, i Kiev och östra Ukraina.
Västra delen med Kiev är starkt emot Ryssland. Medans Östra är i princip Ryssar redan och vill tillhöra Ryssland.
Så du har uppfattat allting helt galet fel.
Västra delen skulle helst vilja sälja bort östra delen om de själv fick gå med i EU.
Skulle ta 5min för dem att göra det om det gick.
Allt annat är propaganda och rena lögner.
Skulle vilja påstå att det är skitsnack, men vi upplever ju alla saker på olika sätt och ingen jag pratat med i östra Ukraina, exempelvis i Mariupol och Kharkov där ag varit flera gånger, vill tillhöra Ryssland och de flesta jag pratar med är rysktalande då jag själv inte talar ukrainska utan bara ryska, men naturligtvis finns det undantag.
Nu är det för all del så att båda dessa städer har en majoritet ukrainsktalande, om än knappt sådan i Mariupol, men jag tror ändå du har fel. Om man skulle bli en del av Ryssland försvinner allt hopp om framtiden och en gemenskap med resten av Europa, åtminstone intill den dag då diktaturen i Ryssland faller...
Om du vill hävda att man i Kiev vill bli en del av Ryssland så kan du förklara hur det kommer sig att man sparkade ut Putlers lille marionett som försökte hindra närmandet till EU?
Jag tror snarare du gått på propaganda och lögner från Putlerregimens lakejer.