2021-11-12, 16:49
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Det här med att en statsministermördare frivilligt skulle dra uppmärksamheten till sig genom att be medarbetare på Skandia att kolla hans exakta utstämlingstid, vad skulle planen bakom ett sådant agerande vara?

Och om det nu var SE som mördade Palme, har du några tankar om varför han i rättegången mot CP medvetet skulle ljuga om sin utstämplingstid?

Kan det ha varit så att han redan då försökte ta höjd för att CP kunde bli frikänd i en högre instans och misstankarna skulle riktas mot honom?
Antingen har du missförstått mig eller så har du citerat fel person.
Citera
2021-11-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
YN säger att rocken var tunnare och att han hade mörka kläder under rocken och ingen halsduk.
Ja och detta har det rapporterats om att klädseln inte var samma som på mordnatten.
Citera
2021-11-12, 16:50
Medlem
Citat:
Han hånar inte polisen eller de andra vittnena. Du kanske minns att Hans Holmér brukade prata om att lägga pussel. När SE inte fick vara med på rekonstruktionen tyckte han, med rätta (oavsett om han var GM eller inte) att de tog bort en pusselbit. Hur hånade han vittnen menar du?

Jodå det gör han. Vid flera tillfällen.

Bl.a. AH och SG hånar han flera gånger och säger att de inte hade en aning om vad de gjorde.

Han hånar t.o.m. LP lite i vissa uttryck. Men så sade man kanske om kvinnor på den tiden...
Citera
2021-11-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Du syftar på vad den gode Stig påstod sig ha sett, i omedelbar anslutning till påskjutningen??
Med start den 1mars ägnade sig SE enbart åt att babbbla om mordet.
Hans livs största tragedi var nog att han kom ut liite väl sent ur Skandiahuset, därför missade han Chansen att montera ner landets statsminister. MÖRDAREN hann före!
Därefter ägnade han 14 år , åt att skapa förvirring betr. vad som utspelade sig vid MOP.

Skall det verkligen vara fortsatt tillåtet, att utan några bevis utmåla SE som den sannolike GM?
Endast därför att karln babblade alldeles för mycket!
Han kan ju inte ha hittat på att han såg vittnet LJ eftersom LJ inte var känd i tidningarna vid den tidpunkten. Alltså måste han ha sett honom på riktigt och befunnit sig på Tunnelgatan inom 1 minut från mordet när LJ stod på den exakta positionen. Därefter flyttade vittnet på sig.
Citera
2021-11-12, 16:53
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Ja och detta har det rapporterats om att klädseln inte var samma som på mordnatten.
Rapporterats? Vem vet vad SE hade för kläder? Om det inte är de han säger att det var, vilka kläder var det då? Är det någon som fått en gissning att framstå som fakta kanske.
Citera
2021-11-12, 16:54
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jodå det gör han. Vid flera tillfällen.

Bl.a. AH och SG hånar han flera gånger och säger att de inte hade en aning om vad de gjorde.

Han hånar t.o.m. LP lite i vissa uttryck. Men så sade man kanske om kvinnor på den tiden...
Ge exempel. Eller är det kanske så att du bara har hört att det var så?
Citera
2021-11-12, 16:54
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Du syftar på vad den gode Stig påstod sig ha sett, i omedelbar anslutning till påskjutningen??
Med start den 1mars ägnade sig SE enbart åt att babbbla om mordet.
Hans livs största tragedi var nog att han kom ut liite väl sent ur Skandiahuset, därför missade han Chansen att montera ner landets statsminister. MÖRDAREN hann före!
Därefter ägnade han 14 år , åt att skapa förvirring betr. vad som utspelade sig vid MOP.

Skall det verkligen vara fortsatt tillåtet, att utan några bevis utmåla SE som den sannolike GM?
Endast därför att karln babblade alldeles för mycket!

Briljant formulering (det fetade).

Där och då förstod polis, spaningsledning och åklagaren att SE inte hade ett skit med mordet att göra.

SE kom ut för sent för att ha något att tillföra utredningen och fick följaktligen inte vara med på rekonstruktionen.

KP är så dålig, så dålig.
Citera
2021-11-12, 16:56
Medlem
Citat:
Rapporterats? Vem vet vad SE hade för kläder? Om det inte är de han säger att det var, vilka kläder var det då? Är det någon som fått en gissning att framstå som fakta kanske.
Han har fotograferats av polisen med de kläderna han hade på mordkvällen. Felet var att polisen använde sig av Expressens bilder istället där han inte hade blivit ombedd att ha samma kläder.
Citera
2021-11-12, 16:56
Medlem
Citat:
23.21 kan vi bortse från eftersom den tiden uppgav han över tre år senare. Och han hade ingen anledning att oroa sig för att bli arresterad eftersom han satt i Tingsrätten där en annan herre var misstänkt.

Nej, faktiskt inte. Jag bedömer varje omständighet enskilt. Det har funnits saker angående SE som jag i någon mån tyckt tala till hans nackdel. Nu påstår du inte bara saker om SE, du påstår saker om mig också. Fy skäms.

Det är rätt intressant att du säger att det var bara 3år senare som han nämner 23:21...

Jag påstår att han mkt tydligt fick reda på 23:19 men han ogillade den tiden o ville komma överens om 23:20...

Skulle Engström vara oskyldig så köper jag att han enbart ville veta tiden för att vara duktig...

Men jag måste också kunna hitta en förklaring på det om jag misstänker honom som GM...

Jag har gett min förklaring på varför jag tror han gör som han gör som GM..

Är nyfiken på vad din förklaring hade varit om Engström är GM ..!

Köper du min teori eller hade du haft en annan teori då ?
Citera
2021-11-12, 16:58
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Han har fotograferats av polisen med de kläderna han hade på mordkvällen. Felet var att polisen använde sig av Expressens bilder istället där han inte hade blivit ombedd att ha samma kläder.
Rätt kläder är alltså det han har på sig på omslaget till Den osannolika mördaren? Eller kan du länka till någon bild?
Citera
2021-11-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Briljant formulering (det fetade).

Där och då förstod polis, spaningsledning och åklagaren att SE inte hade ett skit med mordet att göra.

SE kom ut för sent för att ha något att tillföra utredningen och fick följaktligen inte vara med på rekonstruktionen.

KP är så dålig, så dålig.
Hur kan han ha kommit ut försent om han stämplade ut 23:19? Det är två minuter före mordet och det är 60 meter från entrén till tunnelgatan.
Citera
2021-11-12, 17:03
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Den enda som hade sett SE:s ansikte var väl i så fall Nicola F, och det visste nog SE. Och Nicola F hade ju möjligen kunnat känna igen SE när han började visa sig i tidningar och TV. Men på vilket sätt skulle det ha skadat SE? Nicola F:s uppgifter bekräftar ju bara SE:s egen berättelse, dvs. att han gick några sekunder bakom makarna Palme fast på trottoarens ytterkant:
http://www.itdemokrati.nu/36d/mpv102.png

Om SE inte var på mordplatsen efter mordet så skulle det väl ha avslöjas direkt vid en rekonstruktion med alla utom Lisbeth på plats?

Han skulle väl inte bara kunnat hitta på var han gjorde där inför alla andras förvånade blickar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in