2021-11-12, 13:45
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Vita Huset manar Europa till förberedelser?

Hur då? Könsneutrala soldater ska möta ryska tanks med klimatsmarta elsparkcyklar?

Ukraina hamnar förr eller senare inom Ryska Federationen, fast på ett fredligt sätt. Åtminstone hälften av Ukrainas befolkning är ryssar.
Nu fantiserar du igen. Det kommer inte hända utan invasion och invasion vågar sig inte Putler på. Han har förvisso resurserna för att kunna lyckas, men det kommer att kosta honom makten (och möjligen livet) när alla affärsförbindelser med väst och alla ryska tillgångar i hela den civiliserade världens fryses...

Den ryska befolkningen har inget emot Ukraina och ryssar vill inte dö i ett krig med broderfolket och de rysktalande i Ukraina ser sig inte som ryssar utan ukrainare. Så nej, det kommer inte hända.
Citera
2021-11-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Många Ukrainare tar emot ryssarna med öppna armar dom inser att dom hade det bättre under Sovjetunionens tid

Skit snack! Ukrainare hatar Ryssland för vad Sovjet och Stalin gjorde mot dem. Har du ens varit där? Nä tänkte det…….
Citera
2021-11-12, 15:11
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovjet-Soyuz
Skit snack! Ukrainare hatar Ryssland för vad Sovjet och Stalin gjorde mot dem. Har du ens varit där? Nä tänkte det…….
Precis. Det sitter massa Putlerkramare här som inte varit i Ukraina (eller Ryssland heller för den delen) och inbillar sig att de rysktalande i Ukraina längtar tillbaka till Ryssland, som de ofta aldrig ens besökt... Ukrainska medborgare, rysktalande såväl som ukrainsktalande, vet att under Putler blir det i vart fall inte bättre.
Citera
2021-11-12, 15:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterAdamov
Bara en oro eller befogat?
Vi kan nog ha is i magen tills dess att nyheten även publiceras i CNN.

En snabb googling visar att det bara är kvällstidningarna och skvallerblaskorna som nappat än så länge.
Citera
2021-11-12, 15:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Precis. Det sitter massa Putlerkramare här som inte varit i Ukraina (eller Ryssland heller för den delen) och inbillar sig att de rysktalande i Ukraina längtar tillbaka till Ryssland, som de ofta aldrig ens besökt... Ukrainska medborgare, rysktalande såväl som ukrainsktalande, vet att under Putler blir det i vart fall inte bättre.
Sen finns en hel del här som saknar kritiskt tänkande mot MSN. Ukraina var den mest välmående republiken i Sovjet men Ryssland har nu 4-5 gångar högre BNP än Ukraina sen Sovjet upplöstes. Globalisterna och Bidens inblandning i Ukraina har inte folket där sett ett öre av utan snarare tvärt om. Ukraina är nu ett av världens mest korrupta länder.
Citera
2021-11-12, 15:46
Medlem
Snapcounts avatar
Precis som Ryssland håller på med propaganda hybrid-psyops-krigsföring.., etc, mm, osv..

..så håller jänkarna på med samma sak. Denna rubrik är en sådan. Inte blir det en rysk invasion utav Ukraina.
Citera
2021-11-12, 16:03
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Sen finns en hel del här som saknar kritiskt tänkande mot MSN. Ukraina var den mest välmående republiken i Sovjet men Ryssland har nu 4-5 gångar högre BNP än Ukraina sen Sovjet upplöstes. Globalisterna och Bidens inblandning i Ukraina har inte folket där sett ett öre av utan snarare tvärt om. Ukraina är nu ett av världens mest korrupta länder.
Fast Ryssland är värre när det gäller korruptionen... Det betyder ju inte att det är bra i Ukraina, men när vi gör affärer där har vi sällan problem och har aldrig upplevt några personligen heller som går att hänföra till korruption. I Ryssland däremot har vi haft problem när det gäller affärer...

Ukraina hamnar högre (vilket är bättre) än Ryssland i korruptionsindex.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Korruptionsindex

I vilket fall, Ryssland lär inte försöka sig på en fullskalig invasion mot Ukraina. Det vore det samma som att be om mer än de kan hantera såvida de inte skulle hota med kärnvapen och då kommer världen bli en obehaglig plats över huvud taget...
Citera
2021-11-12, 16:09
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovjet-Soyuz
Stalin var ju georgier.
Hatar "ukrainare" Chrustjov också? Var inte han sk ukrainare liksom en herrans massa andra makthavare i Sovjetunionen?

Självhatande ryssar som går under benämnigen "ukrainare".
Citera
2021-11-12, 16:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Fast Ryssland är värre när det gäller korruptionen... Det betyder ju inte att det är bra i Ukraina, men när vi gör affärer där har vi sällan problem och har aldrig upplevt några personligen heller som går att hänföra till korruption. I Ryssland däremot har vi haft problem när det gäller affärer...

Ukraina hamnar högre (vilket är bättre) än Ryssland i korruptionsindex.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Korruptionsindex

I vilket fall, Ryssland lär inte försöka sig på en fullskalig invasion mot Ukraina. Det vore det samma som att be om mer än de kan hantera såvida de inte skulle hota med kärnvapen och då kommer världen bli en obehaglig plats över huvud taget...
Jag kan hålla med om att Ryssland är speciellt när det gäller affärer men min uppfattning är att det till stor del beror på att de under lång tid blivit missbetrodda av väst. Får man en bra relation med ryssar så är den riktigt bra. Jag vidhåller att korruptionen i Ukraina är betydligt värre än i Ryssland.
OT men jag har haft att göra med båda sen det fortfarande hette Sovjetunionen.
Edit: Det här ju bara mina personliga erfarenheter och jag kan inte styrka med några fakta.
Citera
2021-11-12, 16:16
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Vita Huset manar Europa till förberedelser?

Hur då? Könsneutrala soldater ska möta ryska tanks med klimatsmarta elsparkcyklar?

Ukraina hamnar förr eller senare inom Ryska Federationen, fast på ett fredligt sätt. Åtminstone hälften av Ukrainas befolkning är ryssar.

Tanken är att spetznazstyrkan ska snubbla i dom kvarlämnade elsparkcyklarna som Europas elit lämnat efter sej då dom flytt. Sedan sätter EU-parlamentet in både regnbågsmissiler och kärleksbomber och Putin får se sej slagen.

Skämt åsido så borde Ukraina sluta drömma om EU-medlemskap så länge ryssarna vill vara i Sevastopol, då skulle allt lugna ner sej över en natt.
Senast redigerad av angelfuck666 2021-11-12 kl. 16:20. Anledning: Stavfel
Citera
2021-11-12, 16:19
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
The Times kanske funkar bättre för herren då: https://www.thetimes.co.uk/article/us-fears-russia-may-seize-parts-of-ukraine-dbzdn3xf6

Eller Time: https://time.com/6116867/us-warns-russia-invade-ukraine/

Eller New York Times: https://www.nytimes.com/2021/11/10/us/politics/russia-blinken-ukraine.html

Eller Washington Post: https://www.washingtonpost.com/politics/us-presses-russia-over-troop-buildup-along-ukraine-border/2021/11/10/7eb08a9e-4240-11ec-9404-50a28a88b9cd_story.html

Eller USA Today: https://eu.usatoday.com/videos/news/nation/2021/11/10/us-presses-russia-over-troops-along-ukraine-border/6377017001/

Eller Reuters: https://www.reuters.com/world/europe/ukraines-allies-are-warning-russia-against-new-military-escalation-foreign-2021-11-12/

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vi kan nog ha is i magen tills dess att nyheten även publiceras i CNN.

En snabb googling visar att det bara är kvällstidningarna och skvallerblaskorna som nappat än så länge.

Really?

Jag lät bli att länka till CNN då jag anser att de är minst trovärdiga av alla.

Svensk media är senfärdiga som vanligt.
Citera
2021-11-12, 16:19
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag kan hålla med om att Ryssland är speciellt när det gäller affärer men min uppfattning är att det till stor del beror på att de under lång tid blivit missbetrodda av väst. Får man en bra relation med ryssar så är den riktigt bra. Jag vidhåller att korruptionen i Ukraina är betydligt värre än i Ryssland.
OT men jag har haft att göra med båda sen det fortfarande hette Sovjetunionen.
Edit: Det här ju bara mina personliga erfarenheter och jag kan inte styrka med några fakta.
Då är vi två (och gamla) som upplevt de förändringar som skett över decennierna...

Jag säger bara att vi haft problem i Ryssland, men aldrig i Ukraina. Tvivlar inte på att det går utmärkt att få problem även i Ukraina om man inte ser upp. :-)

Nu talar jag inte ukrainska, bara ryska (eller ja, svenska, engelska, tyska också), så jag har lite svårare att ta till mig ukrainsk media, men det finns ju ryskspråkig media i Ukraina med och min uppfattning är att man varken i Ryssland eller Ukraina hyser agg mot det andra landet. Det är de "höga herrarna" som försöker förstärka sina maktpositioner, och framför allt då en viss herre i Kreml, som är problemet och roten till den rådande situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in