Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Jag kan hålla med om att Ryssland är speciellt när det gäller affärer men min uppfattning är att det till stor del beror på att de under lång tid blivit missbetrodda av väst. Får man en bra relation med ryssar så är den riktigt bra. Jag vidhåller att korruptionen i Ukraina är betydligt värre än i Ryssland.
OT men jag har haft att göra med båda sen det fortfarande hette Sovjetunionen.
Edit: Det här ju bara mina personliga erfarenheter och jag kan inte styrka med några fakta.
Då är vi två (och gamla) som upplevt de förändringar som skett över decennierna...
Jag säger bara att vi haft problem i Ryssland, men aldrig i Ukraina. Tvivlar inte på att det går utmärkt att få problem även i Ukraina om man inte ser upp. :-)
Nu talar jag inte ukrainska, bara ryska (eller ja, svenska, engelska, tyska också), så jag har lite svårare att ta till mig ukrainsk media, men det finns ju ryskspråkig media i Ukraina med och min uppfattning är att man varken i Ryssland eller Ukraina hyser agg mot det andra landet. Det är de "höga herrarna" som försöker förstärka sina maktpositioner, och framför allt då en viss herre i Kreml, som är problemet och roten till den rådande situationen.