2021-11-12, 14:48
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag misstänker att Greta kommer att minnas detta klimatmötet som droppen som fick bägaren att rinna över när det gällde hennes tilltro till gamla gaggiga politiker. Säkert så för många andra också. Jag tror att en ännu starkare gräsrotsrörelse kommer att växa upp ur detta och snart kommer förhoppningsvis även de mest efterblivna att förstå skillnaden mellan lokala temperaturskiftningar och global medeltemperatur.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fil:Global_Temperature_Anomaly.svg
Data vrids bara som det passar agendan.
Värmerekord anses tyda på global uppvärmning.
Köldrekord betraktas däremot som tillfälligheter eller också tar man fram fantasifulla förklaringar typ att golfströmmen och polarvinden krockat och orsakat någon slags obalans.
Ibland är Greta autistisk och har inga vänner, ibland dansar och sjunger hon avslappat inför en folkmassa trots att hon varken kan sjunga eller dansa.
Ibland har hon svår anorexi och äter bara ett päron till middag. Men nu ser hon helt normal ut i kroppen.

Greta är bara en skådespelerska och klimatagendan bara snömos.

Frågan är bara vart klimatagendan är avsedd att leda. Blir det global klimatdiktatur eller kommer man att påstå att alla försök att rädda jorden misslyckades och vi nu kan säga "Hej klimatflyktingar!" Eller blir det både och?
2021-11-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Många var dom också

Som triggas? Jo, jag har märkt det. Måste kännas riktigt besynnerligt för en människa att få sitt liv granskat in i minsta lilla detalj på det sättet som Gretas har blivit. Att ha horder av hatare som sitter med lupp och detaljstuderar allt de kan i hopp om att hitta något negativt att säga om henne.
2021-11-12, 14:53
Avslutad
Citat:
Tur att rörelsen är global då

Vi får väl se hur länge det varar
2021-11-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Data vrids bara som det passar agendan.
Värmerekord anses tyda på global uppvärmning.
Köldrekord betraktas däremot som tillfälligheter eller också tar man fram fantasifulla förklaringar typ att golfströmmen och polarvinden krockat och orsakat någon slags obalans.
Ibland är Greta autistisk och har inga vänner, ibland dansar och sjunger hon avslappat inför en folkmassa trots att hon varken kan sjunga eller dansa.
Ibland har hon svår anorexi och äter bara ett päron till middag. Men nu ser hon helt normal ut i kroppen.

Greta är bara en skådespelerska och klimatagendan bara snömos.

Frågan är bara vart klimatagendan är avsedd att leda. Blir det global klimatdiktatur eller kommer man att påstå att alla försök att rädda jorden misslyckades och vi nu kan säga "Hej klimatflyktingar!" Eller blir det både och?

Jo. Studerar man en persons liv under flera år och låtsas som om allt händer på samma gång så kan det ju verka motsägelsefullt.

"Är du hungrig? Du sa ju att du var mätt (igår)! Hur ska du ha det?" "Du vart ju anorexisk men nu (flera år senare) ser du inte ut att vara det. Lögnerska!!" Helt sjukt att människor i tonåren genomgår fysiska och psykiska förändringar och att deras kroppar och personligheter inte är ristade i sten. Förvirrande som faen och superspecifikt för just Das Greta.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-11-12 kl. 15:00.
Medlem
Citat:
Vi får väl se hur länge det varar

Som doktorn sa.
Avslutad
Citat:
Som triggas? Jo, jag har märkt det. Måste kännas riktigt besynnerligt för en människa att få sitt liv granskat in i minsta lilla detalj på det sättet som Gretas har blivit. Att ha horder av hatare som sitter med lupp och detaljstuderar allt de kan i hopp om att hitta något negativt att säga om henne.

Hon är inget barn längre Hon fyller snart 19
Hatare är något helt annat och det tar även jag avstånd av.
2021-11-12, 14:59
Medlem
Citat:
Hon är inget barn längre Hon fyller snart 19
Hatare är något helt annat och det tar även jag avstånd av.

Det stämmer. När man är 18 är man vuxen. Tror inte jag har hävdat något annat

Eller menar du att det blir mindre besynnerligt besynnerligt för att man har blivit myndig? .
Senast redigerad av enhalvboj 2021-11-12 kl. 15:13.
2021-11-12, 15:09
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Och samtidigt säger man att man måste börja granska Greta, hon måste väl redan vara den mest granskade svensken just nu.
2021-11-12, 15:11
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Barnen pratar om Jocke/Jonna Nämner aldrig Greta längre
Tänkte bara informera dig om att det var flera unga aktivister som var inbjudna till COP26, men inte Greta. De intervjuades på plats av en SVT-reporter. En tjej från Pakistan, en kille från Filippinerna, två tjejer från två afrikanska länder. De som arrangerade COP26 har väl sett att Greta bara blir hånad av svenskar på Facebook och tänkt ok? Sverige hade förut Björn Borg, Ingemar Stenmark och ABBA. Nu ingenting!
2021-11-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Och samtidigt säger man att man måste börja granska Greta, hon måste väl redan vara den mest granskade svensken just nu.

Troligtvis. Jag har då aldrig sett något liknande.
2021-11-12, 15:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Elizabeth II låg hemma och slappa i soffan men en drottning fanns representerad i Glasgow. ABBAS Lyngtstad hyllar Greta.

Abborna verkar gilla Greta:

Citat:
Anni-Frid Lyngstad: We have a little queen in Sweden - Greta Thunberg... I'm very proud of her!

”I’m concerned about everything that happens in the world right now, like all of us are I assume, and I think we have a little Queen in Sweden – Greta Thunberg – raising her voice for everything an I’m very proud of her I must say – this young person getting all these young people with her, and I sing this song with my heart because if we don’t have the bumblebees or the bees in general, then we will not have a lot of other things either. They are very important.”

https://eurovoxx.tv/interview-abba-frida-reunion-voyage-eurovision-greta-thunberg/
Citat:
Björn Ulvaeus: Greta Thunberg är en välsignelse

Björn Ulvaeus ger sitt stöd till klimataktivisten Greta Thunberg och beskriver henne som en tjej med nära nog övernaturliga krafter som utmanar patriarkatet – och flera världsledare.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/b5dn3v/bjorn-ulvaeus-greta-thunberg-ar-en-valsignelse

Kanske gör ABBA något projekt tillsammans med Greta nästa år?
2021-11-12, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Tänkte bara informera dig om att det var flera unga aktivister som var inbjudna till COP26, men inte Greta. De intervjuades på plats av en SVT-reporter. En tjej från Pakistan, en kille från Filippinerna, två tjejer från två afrikanska länder. De som arrangerade COP26 har väl sett att Greta bara blir hånad av svenskar på Facebook och tänkt ok? Sverige hade förut Björn Borg, Ingemar Stenmark och ABBA. Nu ingenting!

Det vet jag att det var. Lousa Neubauer bla Hon och Vanessa träffade prins William
Jag tror mest att Greta inte var inbjuden för att hon inte tillför något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in