Citat:
Ursprungligen postat av
EAGLEofGOLD
Nu måste det ageras snabbt av Ebba eller av KD:
- Backa ur affären omedelbart.
- Höj budet så Esbjörn blir nöjd.
- Avgå som partiledaren för KD.
Om nu inte Ebba fattar hur akut läget är måste KD sparka ut henne omedelbart.
Under denna helgs möte KD håller i Norrköping måste ett av ovan tre alternativ ske!
Det vi noterar är att detta är en het potatis för rättsväsendet som stadfäste förlikningen trots skrivelser till tingsrätten om att Esbjörn inte var nöjd medförlikningen.
Det jag finner intressant är Ebba Buschs tilltro till rättsväsendet, när hon ingav en stämning i domstol. En naiv tro på att alla lagar kommer ge henne rätt! Att lagen kommer vrängas till hennes fördel i alla situationer.
Ebba Busch borde tagit sig en funderare när åklagaren inte ser på spadar på samma sätt som henne.
För mig är det obegripligt med dessa jurister som övertalar Esbjörn till en usel förlikning, där klienten måste påverkas och utsätta för påtryckningar, för att ingå förlikning. Särskilt när uppdraget var att se till att köpet inte genomdrivs. Fick de kalla fötter i den kollegiala ankdammen, där gemenskap är viktigare än integritet, undrar jag. Varför tog de inte risken att förlora ett mål, då 50% av alla mål trots allt förloras utan att det är något underligt med det. De kunde ha väntat in första dagen i tingsrätten, och känna efter vad motparten har att komma med. Det hade gett Esbjörn fördel, för det skulle vara ett obehag Ebba Busch inte orkat med.
Det är många pejudicerande frågeställningar med en säljare som "ångrar" sig, där tvingande lag missbrukas i dispositiv rätt, med ett bindande avtal om köp som baxas igenom i den fria avtalsrätten, där dessutom skriftliga utfästelser och muntliga löften från Ebba Busch är utan verkan.
För jurister som sysslar med fastighetsrätt borde detta vara intressant, och därför blir detta mycket skämmigt när dessa jurister inte vill gå till botten med juridik som behöver benas ut. De tar uppdrag, de timsuger klienten, men vågar inte ta itu med juridiken och avtalslagens ogiltighetspragrafer när skiten i fläkten drabbar eliten. Typ en partiledare för KD. De kommer undan med att framföra att saken är komplicerad. De borde byta yrke och köra buss. NÖFF. NÖFF.