2021-11-12, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Haha, har han inte varit partisk?
Notera hur han bemöter försvaret kontra åklagaren. Åklagaren får inte kalla dom döda för "victims" men försvaret får kalla dom omkomna för "arsonists", "looters" och "rioters". Väldigt ledande när en domare beter sig på detta vis, speciellt hans utbrott och framför allt det han hade idag när åklagaren hade synpunkter på försvarets vittne. Komiskt nog förklarade åklagaren mycket noga efter domarens utbrott vad sakfrågan är och domaren godkände därefter även åklagarens önskemål men sättet han gjorde det på var förkastligt och allt annat än opartiskt.

Sedan ifrågasatte han en min som åklagaren gjorde när åklagaren kände sig missförstådd, trots att försvarsadvokaten suckat och har gjort liknande miner hela denna dagen. Otroligt oseriöst beteende av en domare.

Du är värre än åklagaren, det hela börjar bli löjligt nu. Anledningen till att man inte kallar de som försökte döda Kyle för offer är för att de försökte bränna ner saker.
2021-11-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdfuckface
Det gjorde jag bestämt inte. Maken till (återigen) skräddarsytt resonemang får man leta efter. Plötsligt bär inte gärningspersonen ansvar för att ha dödat en annan människa - det är sammanhanget som dödar.

Jag anser att plundring är vansinnigt och lyckligtvis ägnar sig långt ifrån alla människor åt det. Om någon våldsromantiserande inskränkt vettvilling också anser (som jag) att det är vansinne, men väljer att - och här kommer den avgörande skillnaden - döda en person som inte aktivt deltagit i plundringen, då menar du att det är BLM:s ansvar och inte vettvillingen som tog saken i egna händer och tog ett oskyldigt liv? Är det så du tänker?

Driver man en organisation eller uppmuntrar till demonstrationer och upplopp samt gör allting för att polarisera så har man ett ansvar för vad som händer. BLM/Antifa försökte sätta USA i brand under sommaren 2020 för att störa valet. All skadegörelse och död är deras fel. Tekniskt sett så är det en form av terrorism. Vänstern har blod på sina händer då man uppmuntrat till detta kaos, uppvigling.
2021-11-12, 01:38
Medlem
Blondinss avatar
En detalj som togs upp i dag 3 av rättegången (kan vara dag 2?) är att Kyle faktiskt inte färdades med vapnet over the state line.

Många verkar gå på den att han tog med sig vapnet hemifrån och åkte till området där protesterna hände och leta trubbel. Sorry, men så gick det inte till.
2021-11-12, 01:48
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
En detalj som togs upp i dag 3 av rättegången (kan vara dag 2?) är att Kyle faktiskt inte färdades med vapnet over the state line.

Många verkar gå på den att han tog med sig vapnet hemifrån och åkte till området där protesterna hände och leta trubbel. Sorry, men så gick det inte till.
Detta togs upp redan första dagen, det är bara du som är lurad av alla troll i den här tråden som vägrar släppa sina sketna lögner.
2021-11-12, 01:56
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Detta togs upp redan första dagen, det är bara du som är lurad av alla troll i den här tråden som vägrar släppa sina sketna lögner.

Jag är absolut inte lurad av några troll. Det ser vi ganska tydligt i mitt inlägg.
Däremot är det en viktig detalj som jag ville påminna om, just för att folk kan enkelt bli lurade av trollen om att Kyle färdades med vapnet från sitt hem och vidare till platsen där protesterna hände.
2021-11-12, 02:03
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Jag är absolut inte lurad av några troll. Det ser vi ganska tydligt i mitt inlägg.
Däremot är det en viktig detalj som jag ville påminna om, just för att folk kan enkelt bli lurade av trollen om att Kyle färdades med vapnet från sitt hem och vidare till platsen där protesterna hände.
Nej, det syns inte då du verkar tro dig ha upptäckt något nytt.
Att ha inte bar vapnet över delstatsgränsen lades fram redan första dagen, att du upprepar det som att det kom fram idag visar att du inte följt sändningarna och enbart läser vad som står i tråden, lyssnar på trollen och är obildad.
2021-11-12, 02:43
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, det syns inte då du verkar tro dig ha upptäckt något nytt.
Att ha inte bar vapnet över delstatsgränsen lades fram redan första dagen, att du upprepar det som att det kom fram idag visar att du inte följt sändningarna och enbart läser vad som står i tråden, lyssnar på trollen och är obildad.

Vad pratar du om?
Jag har följt sändningarna av den sedan dag 1 via olika kanaler. Sista som jag följer den via nu är en kanal jag fick via en annan här i tråden.

Faktum kvarstår: Det var en påminnelse då oerhört många går på snacket om att han haft vapnet med sig över gränsen till annan stat. Vill du kalla mig obildad pga det, så varsågod.

Herregud
2021-11-12, 02:47
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nighap
Är väl snarare så att domaren följer lagen till punk och pricka, vilket blir till fördel för Rittenhouse.

Detta.
Domarens utfall och styrande av rättegången är inte unikt för Kyles rättegång. Detta är ett återkommande tema igenom alla rättegångar han håller i. Han följer lagen till punkt och pricka.
2021-11-12, 03:21
Medlem
varfors avatar
Finns det någon information om varför man valt att inte åtala Gaige Grosskreutz för att bära ett dolt vapen utan erforderliga tillstånd?
Som jag förstått det är det ett mycket allvarligt brott, utöver det har han ju erkännt att han dessutom gått runt påverkad av smärtstillande med sitt vapen vid detta tillfälle.

Mycket besynnerligt val att man väljer att driva ett fall med uppenbart självförsvar.
Men inte driver ett lika uppenbart fall av att bära dolt vapen utan tillstånd samt uppenbart fall av att bära vapen påverkad. Att bära vapen påverkad ha Gaige Grosskreutz dessutom dömts för tidigare...

Dess brott har Gaige Grosskreutz erkänt under sitt vittnesmål.
Senast redigerad av varfor 2021-11-12 kl. 03:24.
2021-11-12, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Hoppas på det. USA och resten av världen måste se och förstå att BLM är en terroristorganisation som bara är ute efter att plundra, råna, elda och mörda. BLM leder till mer rasism och spänningar mellan svarta och vita, särskilt då vita skaffar mer vapen, säkerhet och bildar miliser. När polisen inte skyddar ditt hem och familj så får man människor som Kyle.

Kan bekräfta att BLM har fått mig att titta mer misstänksamt på svarta. Mest för att jag undrar om de stödjer terrororganisationen eller inte också.
2021-11-12, 07:44
Medlem
calmsolutions avatar
Vilka svenska medier rapporterar kring rättegången? Jag har svårt att hitta det och det vore bra att få lite fakta och perspektiv utanför den hetska diskussion som pågår här.
2021-11-12, 07:49
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Haha, har han inte varit partisk?
Notera hur han bemöter försvaret kontra åklagaren. Åklagaren får inte kalla dom döda för "victims" men försvaret får kalla dom omkomna för "arsonists", "looters" och "rioters". Väldigt ledande när en domare beter sig på detta vis, speciellt hans utbrott och framför allt det han hade idag när åklagaren hade synpunkter på försvarets vittne. Komiskt nog förklarade åklagaren mycket noga efter domarens utbrott vad sakfrågan är och domaren godkände därefter även åklagarens önskemål men sättet han gjorde det på var förkastligt och allt annat än opartiskt.

Sedan ifrågasatte han en min som åklagaren gjorde när åklagaren kände sig missförstådd, trots att försvarsadvokaten suckat och har gjort liknande miner hela denna dagen. Otroligt oseriöst beteende av en domare.
Nu har inte jag sett den här rättegången men att inte tillåta åtalet att använda ordet "victim" om ett par killar som av allt att däma försökte mörda Rittenhouse strax efter att ha anlagt bränder och lite allt möjligt känns ändå rätt rimligt.

Jag förstår att du vill se en tiktok/YASSSS SLAYYYYY QUEEN/"asså bruschan jag e dömd på förhand mannen"-process men det blir som tur ä inte någon sådan. Men åk över till USA och stjäl ett par nikedojjor för att bekämpa rasistiska förestllningar för all del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in