Citat:
Jeg nevnte konvolutten i sammenheng med tanken om at noen evt. kunne gått inn i huset, og
at den eller de ikke uten videre ville befattet seg med en anonym konvolutt liggende på en stol i gangen.
Altså, man leser normalt ikke andres post. Med det mener jeg at det er særdeles usannsynlig at
det var meningen at andre enn TH skulle "oppdage" det.
Men man kan jo kanskje tenke seg at brevet ble lagt på stolen, i konvolutt, rett etter ugjerningen
hadde funnet sted. Slik at dersom noen mot formodning skulle gå inn i huset, så var det ihvertfall
ingen tvil senere om at det var blitt lagt igjen en konvolutt.
Videre, angående bakhonet, så tror jeg på kombinasjon av dørstopper og markør for å sjekke
om det hadde vært folk der. Dørstopper, fordi inngangsdøren og døren inn til garasjen begge
svinger utover mot hverandre ("rygg mot rygg"). Da kan man ha plassert bakhonet slik at
begge dørene ble stående åpen når man evt. skulle frakte kroppen fra boligen og ut i garasjen.
Søk på NRK etter artikkelen "På innsiden av Hagens hus". Der ser man tegning av huset, pluss
at man kan også se fra video og bilder at selve inngangsdøren kun er synlig hvis man
beveger seg inn på gårdsplassen - den er ikke synlig hvis man står ved/utenfor porten.
at den eller de ikke uten videre ville befattet seg med en anonym konvolutt liggende på en stol i gangen.
Altså, man leser normalt ikke andres post. Med det mener jeg at det er særdeles usannsynlig at
det var meningen at andre enn TH skulle "oppdage" det.
Men man kan jo kanskje tenke seg at brevet ble lagt på stolen, i konvolutt, rett etter ugjerningen
hadde funnet sted. Slik at dersom noen mot formodning skulle gå inn i huset, så var det ihvertfall
ingen tvil senere om at det var blitt lagt igjen en konvolutt.
Videre, angående bakhonet, så tror jeg på kombinasjon av dørstopper og markør for å sjekke
om det hadde vært folk der. Dørstopper, fordi inngangsdøren og døren inn til garasjen begge
svinger utover mot hverandre ("rygg mot rygg"). Da kan man ha plassert bakhonet slik at
begge dørene ble stående åpen når man evt. skulle frakte kroppen fra boligen og ut i garasjen.
Søk på NRK etter artikkelen "På innsiden av Hagens hus". Der ser man tegning av huset, pluss
at man kan også se fra video og bilder at selve inngangsdøren kun er synlig hvis man
beveger seg inn på gårdsplassen - den er ikke synlig hvis man står ved/utenfor porten.
Vi, engasjerte i denne saken, har alle våre ulike tanker om dette åstedet sikkert. Jeg tror ikke brevet lå i noen konvolutt og jeg understøtter det med at det ikke var fingeravtrykk på den etter TH. Så kan man selvfølgelig komme drassende med ulikt papir/ulikt avtrykk/ikke avtrykk. Men ingen ser ut til å tenke at den konvolutten mulig kom til i «historien» ved THs forklaring av en eller annen grunn.
Jeg tror heller ikke TH leste alle fem sidene i løsepengekravbrevet.
Jeg så noen episoder av forsvinningen på Lørenskog i går. Der ser de ut til at de er av den oppfatning at TH må ha rengjort store deler av huset fordi de ikke finner spor av han fordi han sier han gikk inn med sko på beina. Ingen av de ser ut til å tenke at kanskje han løy om den biten og akkurat derfor er det ingen spor etter han. Kan han ha tatt av seg på bena, selv om han sier han ikke gjorde det? Kan han ha brukt skoovertrekk uten å ville dele med seg av det? Sistnevnte ville vel virke noe suspekt eller?
Jeg fikk følelsen av å ville rive av meg håret.
Jeg tror «kroken» var ment for elektrikeren for å si det på den måten.