2021-11-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg nevnte konvolutten i sammenheng med tanken om at noen evt. kunne gått inn i huset, og
at den eller de ikke uten videre ville befattet seg med en anonym konvolutt liggende på en stol i gangen.
Altså, man leser normalt ikke andres post. Med det mener jeg at det er særdeles usannsynlig at
det var meningen at andre enn TH skulle "oppdage" det.

Men man kan jo kanskje tenke seg at brevet ble lagt på stolen, i konvolutt, rett etter ugjerningen
hadde funnet sted. Slik at dersom noen mot formodning skulle gå inn i huset, så var det ihvertfall
ingen tvil senere om at det var blitt lagt igjen en konvolutt.

Videre, angående bakhonet, så tror jeg på kombinasjon av dørstopper og markør for å sjekke
om det hadde vært folk der. Dørstopper, fordi inngangsdøren og døren inn til garasjen begge
svinger utover mot hverandre ("rygg mot rygg"). Da kan man ha plassert bakhonet slik at
begge dørene ble stående åpen når man evt. skulle frakte kroppen fra boligen og ut i garasjen.
Søk på NRK etter artikkelen "På innsiden av Hagens hus". Der ser man tegning av huset, pluss
at man kan også se fra video og bilder at selve inngangsdøren kun er synlig hvis man
beveger seg inn på gårdsplassen - den er ikke synlig hvis man står ved/utenfor porten.

Vi, engasjerte i denne saken, har alle våre ulike tanker om dette åstedet sikkert. Jeg tror ikke brevet lå i noen konvolutt og jeg understøtter det med at det ikke var fingeravtrykk på den etter TH. Så kan man selvfølgelig komme drassende med ulikt papir/ulikt avtrykk/ikke avtrykk. Men ingen ser ut til å tenke at den konvolutten mulig kom til i «historien» ved THs forklaring av en eller annen grunn.

Jeg tror heller ikke TH leste alle fem sidene i løsepengekravbrevet.

Jeg så noen episoder av forsvinningen på Lørenskog i går. Der ser de ut til at de er av den oppfatning at TH må ha rengjort store deler av huset fordi de ikke finner spor av han fordi han sier han gikk inn med sko på beina. Ingen av de ser ut til å tenke at kanskje han løy om den biten og akkurat derfor er det ingen spor etter han. Kan han ha tatt av seg på bena, selv om han sier han ikke gjorde det? Kan han ha brukt skoovertrekk uten å ville dele med seg av det? Sistnevnte ville vel virke noe suspekt eller?

Jeg fikk følelsen av å ville rive av meg håret.

Jeg tror «kroken» var ment for elektrikeren for å si det på den måten.
Citera
2021-11-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Eller at han, som dem, kanskje bare var forsinket og var av typen som ville dukke opp senere?

På noen arbeidsplasser har man noe som heter fleksitid. TH kan ha hatt fleksitid i firmaet sitt på Futurumbygget. Det er ingenting vi vet eller ....
Citera
2021-11-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det er ikke godt å si hva som ville ha skjedd om noen kom og oppdaget at døren sto åpen.

Men, uansett, man ville jo ha varslet noen?

Hvis man ringte AEs telefon, ville man høre telefonen ringe og ringe, uten svar. Man ville kanskje høre valpen i spisestuen.

Jeg ville ihvertfall ikke dratt fra huset uten å lukke ytterdøren. Jeg ville ha ropt, kanskje gått inn i gangen, ropt mer. Og så. Jeg ville kanskje ha tenkt at AE kunne ha falt og skadet seg. Eller bare besvimt. Eller falt om av hjertesvikt, hjerneslag eller lignende.

Ville jeg ikke ha følt en plikt til å undersøke? Vi har jo en alminnelig plikt til å avverge skader, og minst varsle nødetatene om det er fare for liv og helse.

Kanskje løpe igjennom huset, åpne alle dører for å se om hun lå noe sted. Uten å finne noen.

Og så ville jeg lure på hvorfor ytterdøren ble holdt åpen med et bakhon. Holdt AE på å flytte noe tungt inn eller ut av huset? Pleide hun å sette døren åpen slik hvis hun hentet ved til fyring? Kanskje fra garasjen. Kanskje jeg ville ha kikket i garasjen også. Og så tatt en titt på baksiden av huset. Kanskje AE skulle ha ordnet noe i hagen eller lignende. Og falt. Besvimt. Ett eller annet.

Jeg ville ha satt en hel masse spor etter meg. Tror jeg.

Til slutt ville jeg ha varslet noen. Enten familie eller politi. Eller begge deler. Ingen naboer var hjemme. Jeg ville ikke ha forlatt huset med døren ulåst. Ikke uten å varsle.

Bakhonet alene, med lukket men ulåst ytterdør, ville ikke ha virket på samme måten. Tror jeg.

Dette er jo spekulasjoner da. Men jeg tror jeg ville ha undersøkt mye mer om ytterdøren sto på vidt gap, enn om den var lukket.
Hvis jeg ser en ytterdør stå åpen så tenker jeg bare at noen er ute i hagen en tur, noen unger har glemt å lukke den, man lufter huset litt osv. Ikke like paranoia på lukking av dør hvis man bor litt utenfor sentrum. Tenker jeg.
Citera
2021-11-11, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Hvis jeg ser en ytterdør stå åpen så tenker jeg bare at noen er ute i hagen en tur, noen unger har glemt å lukke den, man lufter huset litt osv. Ikke like paranoia på lukking av dør hvis man bor litt utenfor sentrum. Tenker jeg.

Tenker på hvilken dør gjerningsmannen eller gjerningsmennene gikk inn gjennom.
Citera
2021-11-11, 12:28
Medlem
Hur går det med det här fallet? Något nytt?
Citera
2021-11-11, 23:02
Medlem
Citat:
Vi, engasjerte i denne saken, har alle våre ulike tanker om dette åstedet sikkert. Jeg tror ikke brevet lå i noen konvolutt og jeg understøtter det med at det ikke var fingeravtrykk på den etter TH. Så kan man selvfølgelig komme drassende med ulikt papir/ulikt avtrykk/ikke avtrykk. Men ingen ser ut til å tenke at den konvolutten mulig kom til i «historien» ved THs forklaring av en eller annen grunn.

Jeg tror heller ikke TH leste alle fem sidene i løsepengekravbrevet.

Jeg så noen episoder av forsvinningen på Lørenskog i går. Der ser de ut til at de er av den oppfatning at TH må ha rengjort store deler av huset fordi de ikke finner spor av han fordi han sier han gikk inn med sko på beina. Ingen av de ser ut til å tenke at kanskje han løy om den biten og akkurat derfor er det ingen spor etter han. Kan han ha tatt av seg på bena, selv om han sier han ikke gjorde det? Kan han ha brukt skoovertrekk uten å ville dele med seg av det? Sistnevnte ville vel virke noe suspekt eller?

Jeg fikk følelsen av å ville rive av meg håret.

Jeg tror «kroken» var ment for elektrikeren for å si det på den måten.
Mulig det er grenser for hva de kan si ang løgn etc. Sannheten kan være så enkel som at han måtte jo faktisk si han hadde gjennomsøkt huset.
Ting tyder på at han ikke en gang var inne.
At han sa han gikk inn med sko på kan være fordi han gikk i surr, eller fordi han visste fra sine «private etterforskninger» at manglende skospor betyr nada mht bevis. Og at det ville vært unaturlig å haste inn og «søke etter sin fru» i strømpelesten.
Kan jo være han fikk jernteppe og tenkte på Sprox skoene.
Fast tlf kan ha vært med ham hele dagen.
Jeg gjentar visst meg selv.
Anbefaler godtfolket forresten lydbøker av Jens Lapidus. Ikke helt Malapropos.
Citera
2021-11-12, 00:14
Medlem
Noen som vet når sønn dro fra huset når Tom dro til Shell ? Tom har vel ikke rengjort huset mens sønnen vsr der ? Tom har jo beveget seg ut fra huset . Noen som vet om politiet fant fotspor etter sønnen da?
Citera
2021-11-12, 07:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Noen som vet når sønn dro fra huset når Tom dro til Shell ? Tom har vel ikke rengjort huset mens sønnen vsr der ? Tom har jo beveget seg ut fra huset . Noen som vet om politiet fant fotspor etter sønnen da?

Vi har bare opplysninger om at han skal ha ankommet mens TH var i telefon med politiet, og
at han skal ha dratt igjen ganske snart. Ikke noe tidspunkt. Hele opplegget virker veldig rart.

Hvis man tenker seg at man selv kommer hjem til tomt hus og finner et brev som sier "kona
di blir drept hvis ikke sånn-og-sånn", så ville nok jeg passet på at det var noen som holdt
huset under oppsyn til enhver tid. Var jeg husets sønn ville jeg sannsynligvis tilbudt min
far å holde vakt mens han dro for å møte politiet.

På den annen side - vet man hva som er løgn og sannhet i det narrativet som fremstilles?
Det er til dels tåkete og usikkert på endel vesentlige punkter. Sånn som denne "hjemkomsten".
Vi har vel strengt tatt bare THs ord på hva som skjedde. Så også når det gjelder morgenen.

Jeg tror Slettsnoken har rett. Det er noe grums i familien. De vet noe, og de lyver om det.
Citera
2021-11-12, 08:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vi har bare opplysninger om at han skal ha ankommet mens TH var i telefon med politiet, og
at han skal ha dratt igjen ganske snart. Ikke noe tidspunkt. Hele opplegget virker veldig rart.

Hvis man tenker seg at man selv kommer hjem til tomt hus og finner et brev som sier "kona
di blir drept hvis ikke sånn-og-sånn", så ville nok jeg passet på at det var noen som holdt
huset under oppsyn til enhver tid. Var jeg husets sønn ville jeg sannsynligvis tilbudt min
far å holde vakt mens han dro for å møte politiet.

På den annen side - vet man hva som er løgn og sannhet i det narrativet som fremstilles?
Det er til dels tåkete og usikkert på endel vesentlige punkter. Sånn som denne "hjemkomsten".
Vi har vel strengt tatt bare THs ord på hva som skjedde. Så også når det gjelder morgenen.

Jeg tror Slettsnoken har rett. Det er noe grums i familien. De vet noe, og de lyver om det.

Sønn var visstnok også inne i huset og hentet ut valpen, og tok den med seg hjem når han dro derfra.
Citera
2021-11-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska

Jeg måtte jo først ha hatt et ærend i S4, for å i det hele tatt oppdage at ytterdøren sto åpen. Det er ikke synlig for forbipasserende.

Men, det er klart om jeg noensinne skulle komme til et hus som S4 denne morgenen, og ytterdøren sto på vidt gap, ja, så ville jeg ha sjekket både det ene og andre før jeg dro derfra. Og varslet. Noen. Enten familie eller politi.
Citera
2021-11-12, 10:31
Medlem
Citat:
Du ville satt en hel masse spor etter deg. Og hvem ville du mest sannsynlig vært om alt gikk etter planen den dagen? Bil 0756? Og TH ikke hadde forsovet seg. En elektriker direkte på åstedet. Observasjon av strips ville kanskje også satt litt panikk i han. Jeg tror han hadde ringt politiet.

Nå kom ikke elektrikeren. Men det betyr ikke at eventuelle gjerningspersoner ikke hadde et håp om at det kunne han gjøre senere og derfor lot de døren stå åpen med et bakhon? Kanskje han brukte være hjemme å spise lunsj for eksempel? Eller at han, som dem, kanskje bare var forsinket og var av typen som ville dukke opp senere? Kanskje de tolket det at han ringte til nettopp det? Kanskje noen bare håpte det?

Nåvel. Jeg tror ikke TH forsov seg.

Ja, hva skjedde egentlig i S4 denne morgenen.

Om ytterdøren sto åpen, slår det beina vekk under mine mistanker om at sms 09:06 og telefon til TEH 09:14 kan ha blitt gjort med talegjenkjenning og lydopptak. Avspillingsutstyr må fjernes før vitner ankommer.

Men, kan det ha vært planlagt at det skal se ut som om ytterdøren sto åpen og har blåst igjen? Og at døren var låst, og bakhonet plassert slik at TH kunne se om noen hadde vært på døren?

Hva har TH sagt om ytterdøren? Vi vet ikke. Bare at bakhonet lå der, dørmatten lå skjevt og lysene sto på. Da han kom hjem. Angivelig.

Eller, var det hyret kriminelle anonymt på nettet, som hadde fått beskjed om å gjøre obskure ting i S4, men med beskjed om å stikke som fa*n om det lå et trestykke foran døren.

Eller, samme kriminelle ankom S4 og stakk som bare eff da døren sto åpen og det var slepespor i gangen.

Jeg har så vondt for å tro at det er leid folk til å hente liket. Det er bare så absurd.

Idéen om at ytterdøren kan ha stått på vidt gap, åpner for mange annerledes og nye hendelsesforløp og scenarier i S4 denne morgenen, enn de jeg har sett for meg tidligere.
Citera
2021-11-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Sønn var visstnok også inne i huset og hentet ut valpen, og tok den med seg hjem når han dro derfra.

Ja det stinker. Måten sønnen blir involvert i dette på.

Sønnen kom etter at de dro i teateret kvelden før, og så dro han igjen før de kom hjem. I løpet av tiden han var det skal han ha passet valpen, pluss badekarhistorien.

Så er det at det var TEH som satte TH i kontakt med RU. RU er vel bare en syndebukk. Og TEH hadde To Kill a Mockingbird på facebook, som handler om drap på Halloween.

Må tilbake til den angivelige utroskapshistorien og ektepakt i 1993. Det angivelige utroskapet skal ha skjedd på 80-tallet. Kan TH ha satt spørsmålstegn ved farskapet til sønnen. Uten at det trenger å være noen reell mistanke, men for å terrorisere AE. DNA-undersøkelser var mye mindre tilgjengelig den gang.

Nei, jeg synes det ser ut som om TH forsøker å kaste mistanker mot sønnen. Det er så stygt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in