2021-11-11, 21:50
Medlem
När skall ev överklagan vara inlämnad?
2021-11-11, 21:52
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När skall ev överklagan vara inlämnad?

det borde väl bli nästa fredag, tre veckor efter domen om jag kommer ihåg rätt
2021-11-11, 23:07
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Ursäkta?

Eftersom L var svartsjuk hade jag ingen kontakt m E alls under sommaren. Han fick ju inte prata med tjejer .

Och nu hade han avslutat sin relation med Psykobitch och ville bara få henne att flytta.

Tror dem flesta i hans närhet gjort vad dem kan för att hjälpa honom.

Men såklart är det vårt fel att ett monster begår mord.
Inte hennes eget
Inte hennes föräldrar som totalt misslyckats med att fostra en ödmjuk och fin människa. Som vet vart gränsen går. Vad man får och inte får göra.

Men roligt att du ploppat upp som anden i glaset och vill strida för L
Nåt mer du vill tillägga som är vettigt och inte smutskastning av en död man?

Nä tänkte väl det - ditt mission är det

Idag har du en annan ton än igår. Trevligt 😂

Jaså, fick inte Emil tala med dig? Återigen så förminskas han. Hon var så svartsjuk så han fick inte tala med sin f.d elev. Nädu, den köper nog bara du!

Vet du förresten vem den gråtande kvinnan är som var där? Du vet ju allt 😄

Vad vet du vad andra i hans närhet gjort för honom, du var ju inte där! Eller var du det?

Lydia är inte det minsta lilla svartsjuk av sig. Så du kom med ytterligare en lögn! Men hur var det nu med Emils kontrollbehov? Hade han inte det?
2021-11-11, 23:11
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Ytterst osmakligt inlägg.

Vi är flera som känner E här och nån sån var han verkligen inte.
Och det är han som BER henne lämna huset. Han vill inte ha kvar henne.

Så läs på lite innan du kastar skit på en mördad person

Osmakligt inlägg? Och det kommer från dig som kommer med att det finns ett pris på hennes huvud och igår att hennes föräldrar borde poffa?!

Skäms på dig!
2021-11-11, 23:52
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det är bara spekulationer och fantasier från dig...
Om det skulle vara så är dom på samma bana. Vet du hur många män Lydia, avverkat vid sidan om när hon varit gift?
Heter det playinna när det är en kvinna?

Nu förstår jag inte vad du vill antyda Vemdalen? Känner du Lydia helt plötsligt? För det är ju bara hon som kan berätta om hur många hon då avverkat brevid när hon var gift.
Fick du i samma veva höra om att ngn var otrogen mot henne? Eller du menar väl inte att du bara hört en sida och då köpt den utan att vara minsta lilla kritisk?
2021-11-12, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Varför är det ett oskick? Vem som helst hade inte kunnat vara brottsoffret. Hans handlingar under ett halvår hade slutligen satt honom i den situationen att han satt och flinade när en berusad och arg psychobitch siktade på honom med en hagelbössa. Vem som helst sätter sig inte i en sådan situation.

All respekt för Emil. Han hade uppenbarligen stora problem. Det slutliga ansvaret för hans död har detta alkoliserade samhälle.
Det där var nog det värsta utslaget av hyckleri som presenterats i den här tråden!
Jag förärar dig därför en sorts kompis att umgås med. Lika barn leka bäst =>

Du tillhör ju dem som inte gör annat än att kritisera Emil och beskriva det som att det blev "oundvikligt" för Lydia, som ombetts lämna huset, att kunna lösa situationen på annat vis än att döda honom. Du brister i logik på samma vis som Remark och de andra extremisterna i tråden.

Att du i din avslutande mening försöker förskjuta ansvaret från den livsfarliga mörderskan Lydia Barth som ju faktiskt blivit dömd för mord, till "detta alkoholiserade samhälle" är ju ett närmast halsbrytande exempel på 'blame game'.

Lydia är inte Miss Lyckad!
Lydia är misslyckad.
Lydia kan inte hantera alkohol.
Lydia kan inte ta hand om barn.
Lydia kan inte korrekt hantera vapen.
Lydia kan inte sköta ekonomi.
Lydia kan inte heller sköta relationer.
Lydia kan inte klara studier på högskolenivå.

Att likt många i den här tråden ägnar sig åt, nämligen att försvara Lydia, visar att de med största sannolikhet brister i samma aspekter som jag ovan räknar upp.
2021-11-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Var får folk allt i ifrån. Lite fakta innan man ljuger hade suttit bra. 😊

Precis, fakta får man tydligen inte gå efter.

Sak samma som en annan medlem skriver. Att Lydia inte skulle vara det, inte skulle vara det m.m Och allt är bara ryktesspridning, ingen fakta över huvud taget. Men när det gäller den medlemmen, så är man ju inte förvånad precis.
2021-11-12, 10:04
Medlem
Ska göra ett undantag nu för att återigen försöka skriva och förklara så att trollet Carina kanske, kanske kan förstå. Skriver det med stora bokstäver i hopp om att det ska synas tydligt, så det är INTE som man skriker.

JAG OCH MÅNGA MED MIG HAR ALDRIG FÖRSVARAT LYDIAS HANDLING DEN KVÄLLEN. lYDIA SITTER DÄR HON SKALL SITTA NU, OCH DET HAR ALDRIG VARIT TAL OM NÅGOT ANNAT. ÄVEN OM VISSA HAR HAFT SVÅRT ATT FÖRSTÅ DETTA.
Det jag och flera med mig vill försöka få fram är att en stor del till varför hon flippade, kanske ligger i tiden före denna kväll. Och sen allt skitsnack som förekommer angående Lydia, vad gynnar det tråden, vad har det med mordet att göra? Ingenting. Och då har varje fall jag lyft fram att Emil var inte ett dugg bättre, och att återigen..kanske det då ligger lite bak i tiden att han kanske har mobbat, utpressat m.m som kanske då på kvällen blev nog för Lydia. Är det samma sak som att man legitimerar mordet? NEJ ABSOLUT INTE, DET FÖRSTÅR VEM SOM HELST SKULLE JAG VILJA SÄGA. MEN JAG VET ATT JAG HAR FEL DÄR, EFTERSOM EN DEL INTE HAR FATTAT.
2021-11-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Nu förstår jag inte vad du vill antyda Vemdalen? Känner du Lydia helt plötsligt? För det är ju bara hon som kan berätta om hur många hon då avverkat brevid när hon var gift.
Fick du i samma veva höra om att ngn var otrogen mot henne? Eller du menar väl inte att du bara hört en sida och då köpt den utan att vara minsta lilla kritisk?
Du kan skriva vad du vill
Vi är många i denhär tråden som vet om en annan sida av Lydia än den du vill beskriva
2021-11-12, 11:03
Medlem
Vill bara ta upp ett exempel om hur motsägelsefull L är.
2021-05-20 säger hon att hon aldrig har varit rökare.
2021-05-08 säger hon att hon aldrig har varit rökare.
2020-03-03 säger hon att hon varit rökare men slutat.
2018-10-25 säger hon att hon är rökare.
2018-04-27 säger hon att hon är rökare, men inte dagligen.
2021-11-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Vill bara ta upp ett exempel om hur motsägelsefull L är.
2021-05-20 säger hon att hon aldrig har varit rökare.
2021-05-08 säger hon att hon aldrig har varit rökare.
2020-03-03 säger hon att hon varit rökare men slutat.
2018-10-25 säger hon att hon är rökare.
2018-04-27 säger hon att hon är rökare, men inte dagligen.

Inte så märkligt.
2018 rökte hon ibland och till slut rökte hon dagligen.
2020 hade hon slutat men hade varit rökare.
2021 var det som hon aldrig rökt

Bra gjort att sluta röka!
Senast redigerad av Remark 2021-11-12 kl. 11:40.
2021-11-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte så märkligt.
2018 rökte hon ibland och till slut rökte hon dagligen.
2020 hade hon slutat men hade varit rökare.
2021 var det som hon aldrig rökt

LOL. Så det är vanligt bland rökare som slutat att de inte längre minns att de har rökt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in