2021-11-11, 17:30
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnand-fejsplantis
Familjemedlem landar nästa vecka från Kina. Min fru vill att vi ska välkomna familjemedlemmen med våra barn. Jag vill inte det. Upplagt för en infekterad strid. Hur skall jag agera?
Ha munskydd på er så att ni inte smittar ner familjemedlemmen. Denne är säkerligen mer rädd för oss svenskar än du för honom/henne.
Citera
2021-11-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag vet inte om du har koll på idrott . Men finalen i hockeyallsvenskan i våras mellan Timrå och björklöven fick pausas nästan tre veckor för flera spelare blev sjuka och vissa behövde vård. Unga friska. Hur ofta har det hänt pga av en ” vanlig förkylning ”
Hockeyspelare är inte speciellt noga med hygienen så man blir inte förvånad.
Citera
2021-11-11, 17:43
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du har koll på idrott . Men finalen i hockeyallsvenskan i våras mellan Timrå och björklöven fick pausas nästan tre veckor för flera spelare blev sjuka och vissa behövde vård. Unga friska. Hur ofta har det hänt pga av en ” vanlig förkylning ”

Nej, finalen blev uppskjuten pga riksidrottsförbundets riktlinjer om "covid-bubblan" som specialidrottsförbunden, i det här fallet Svenska hockeyförbundet, måste följa. Minsta snuva blir spelarna avstängda.
Citera
2021-11-11, 17:44
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att få förkortade telomerer är ju inget positivt direkt, ändå finns det folk som förespråkar naturlig immunitet.

Ja, Tegnell's experiment kanske inte var så lyckat....
Citera
2021-11-11, 17:51
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Hockeyspelare är inte speciellt noga med hygienen så man blir inte förvånad.

Jasså duschar de inte efter träningen? Det är inte en riskfaktor för hur sjuk man blir heller ..
Citera
2021-11-11, 17:52
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nej, finalen blev uppskjuten pga riksidrottsförbundets riktlinjer om "covid-bubblan" som specialidrottsförbunden, i det här fallet Svenska hockeyförbundet, måste följa. Minsta snuva blir spelarna avstängda.

Många blev sjuka oavsett .. Deilert fick åka ambulans till iva ..
Citera
2021-11-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej det skyddar punkt slut. Även om det går ett år så har du bättre skydd om du vaccinerat dig än om du inte vaccinerat dig. Om alla bara fattade den enkla grejen så hade vi inte varit i det här predikamentet. Vi hade precis samma diskussion om munskydd tidigare. Det spelar ingen roll att det inte är 100%, vi behöver inte nå 100%, vi behöver bara få ner R-talet under 1.

Varför hetsar man så hårt på booster doser redan efter 6-7 månader då?
Borde ju inte finnas nån anledning om det ger ett bra skydd.
Citera
2021-11-11, 17:59
Medlem
Citat:
Många blev sjuka oavsett .. Deilert fick åka ambulans till iva ..

Ja, ren försiktighetsåtgärd från läkaren i laget. Det betyder inte att han blev fullständigt illsjuk. Det är trots allt ett modifierat förkylningsvirus vi diskuterar kring.
Citera
2021-11-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

För att MERS, SARS och SARS2 är designade att ändra sina signaturen efter vad för antikroppar som kroppen tillverkar. Den tredje dosen är således en ändrad mRNA-dos för bla. "delta". Myndigheterna försöker få stopp på ett biovapen som de har råkat släppa ut. Men det går inte så bra.
Citera
2021-11-11, 18:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Jag skrev inte "bra skydd". Jag skrev "skydd" som i "bättre än ingenting". Sluta tänk binärt. Jag fattar inte att det är så svårt för så många att inte förstå att det inte finns hundraprocentiga saker i virussammanhang. Det handlar om riskminimering. Boosterdosen är till för att göra skyddet bättre. Tre sprutor är bättre än två sprutor är bättre än en spruta är bättre än ingen spruta. Man måste vara dum i huvudet för att tro något annat idag när alla data finns tillgängliga. Även om det bara skulle ge 10% bättre skydd skulle det fortfarande vara bättre än 0%.
Citera
2021-11-11, 18:07
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ja, ren försiktighetsåtgärd från läkaren i laget. Det betyder inte att han blev fullständigt illsjuk. Det är trots allt ett modifierat förkylningsvirus vi diskuterar kring.

https://sverigesradio.se/artikel/coronasjuka-hockeyspelaren-satt-pa-en-stol-och-kippade-efter-andan
Citera
2021-11-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, Tegnell's experiment kanske inte var så lyckat....
Något mänskligheten levt med i tiotusentals år är inte ett experiment. Vaccin är dock experiment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in