2021-11-11, 16:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Du spegelvänder det faktiska förhållandet på ett elegant sätt. Applåder.

Innerst inne vet du ändå att polis och åklagare måste ha bevis för att peka ut misstänkta, även utanför en rättssal.

Rolf Sandbergs nedläggning av Fallet Kevin har den ruskiga likheten med Krister Peterssons underliga uppvisning i det att båda herrarna hittat ett sätt att ”döma” utanför rätten.

Eftersom det inte finns några bevis mot SE så anser jag personligen att det var fel att ens ta upp En ding ding värld-LÖSNINGEN den 10 juni 2020.

Du tänker att det ligger mycket i misstankarna mot SE.

Men jag är övertygad om att du i hemlighet håller med om att om ifall en åklagare kämpat i 3,5 år för att hitta något som liknar bevis mot en avliden, och misslyckats, då leker man inte Rolf Sandberg inför hela svenska folket.
Du ska jämföra KP med Niclas Wargren. NW la ner utredningen av Kevinfallet på grund av att den (nye) misstänkte var minderårig när det eventuella brottet begicks.

KP kämpade i 3,5 år men tyvärr mer än 30 år för sent och det var inte hans fel, det förstår säkert även du. Han har i mina ögon presenterat en rimlig och sannolik lösning, någon bättre kommer vi inte att få se.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-11-11 kl. 16:06.
Citera
2021-11-11, 16:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Och sen lägger du för mycket vikt i att ’han inte var anfådd’ killen ramlar in på kontoret och är osammanhängande. Transkriberingen i från vaktens vittnesmål kan tolkas fel skulle jag säga. Det tar dessutom ca 10m att gå en slinga runt kvarteren så nog hade han tid att ta några återhämtande sippar om han var andtruten

Han ramlar inte in. Var har du fått det ifrån?

Ja SE var chockad. Precis som många blev av mordet på landets statsminister. Du ser i förhör hur andra vittnen blir chockade, du ser i TV-inslag att folk som går förbi mordplatsen flera timmar efter är chockade. Vad är problemet med att bli chockad över att ha sett landets statsministern skjuten på gatan?

Var finns statistiken på att mördare blir chockade?
Citera
2021-11-11, 16:20
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Du ska jämföra KP med Niclas Wargren. NW la ner utredningen av Kevinfallet på grund av att den (nye) misstänkte var minderårig när det eventuella brottet begicks.

KP kämpade i 3,5 år men tyvärr mer än 30 år för sent och det var inte hans fel, det förstår säkert även du. Han har i mina ögon presenterat en rimlig och sannolik lösning, någon bättre kommer vi inte att få se.
KP har inte presenterat någonting. Allt är en teori byggd på några få nästan obefintliga indicier. Det finns starka indicier som talar för hans oskuld däremot.

För att ta ett exempel på ett nästan obefintligt indicium, det som kanske anses vara det starkaste: att ingen kunnat peka ut SE som varande på platsen efter mordet. Det är dels faktafel och dels vantolkat. JA pekade ut honom i en fotokonfrontation och SE är inte ensam om att inte bli igenkänd av andra vittnen.
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-11-11 kl. 16:25.
Citera
2021-11-11, 16:23
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:

Som många har påpekat så finns det andra misstänkta med mer som talar mot dem. För mot SE finns inget.

Men KP hade tydligen tunnelseende.

Att presentera en avliden som statsministermördare utan egentlig grund, för att man inte hittar någon bättre, är inte värdigt en åklagare i ett demokratiskt land.

Det är inte juridik. Det är anti-juridik.

Beträffande Sydafrika-spåret så har personer till och med erkänt inblandning, i rätten, så det är inte konstigt att Melander demonstrerade mot åklagaren genom att ta upp det som ett intressant spår den 10 juni 2020.
Citera
2021-11-11, 16:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tycker nog att LB krånglar till det lite för mycket. LB är väldigt påläst om MOP, men på senare tid har han halkat in på något diffust sidospår och blivit mindre trovärdig enligt mig.
LB gjorde dock en mycket bra insats på 90-talet med sina tv-program. Norra Magasinet och Striptease tror jag de hette.

Hans senaste teorier luktar lite för mycket "Lars Krantz" i mina nyfikna men pigga näsborrar.
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Varför skulle det stämma? Det bottnar i yrsel.
Jag undrar om ni verkligen har förstått den här teorin när ni tycker att ni kan vifta bort den så enkelt. Faktum är väl att det här är den enda begripliga alternativteorin vi hittills har sett, och att den ger en fullt möjlig förklaring till hur SE kunde berätta en hel del saker som t.ex. "blod i munnen" och "ev. framstupa sidoläge". Fullt förenlig med några mordplatsvittnens berättelser också, och samtidigt löser den ju det här mysteriet som SE själv hela tiden påtalade, dvs. att han tycktes ha blivit förväxlad med gärningsmannen. Teorin förklarar också på ett enkelt sätt varför ingen har kunnat peka ut SE på mordplatsen. Kom med lite sakliga invändningar nu i stället för att bara klaga.
Senast redigerad av Draifos 2021-11-11 kl. 17:13.
Citera
2021-11-11, 16:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Ja håller med dig om det. ME hade inte ett skit med mordet att göra. Jag känner för henne helt klart. Dock förstår jag inte varför hon ljuger om att hon inte visste om att SE var med i Rapport. Det kan hon omöjligt ha missat det är en konstig sak att ljuga om onekligen. Det har ju inget att göra med huruvida han kan ha varit GM eller ej.

Kvinnan över 80? Ja man kan ju fundera hur bra minnet är. Sånt som varken TP eller KP kan prata öppet om. Men det passar deras agenda.
Citera
2021-11-11, 16:35
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:

Svar på redigeringen:

Har du uppfattningen att NW friade bröderna för att det fanns en alternativ ”dråpare”?!?

Viktigast var förstås att han dömde ut Sandbergs utredning helt och hållet och markerade att det inte fanns något som talade för att bröderna var skyldiga.

”I själva verket finns det mycket som talar för att de hade alibi.”

Det sista stämmer även in på SE.
Citera
2021-11-11, 16:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Nej nej. Det är uppenbart att KP speglar den första utredningen i Kevinfallet. Döma på egen hand helt utan bevis och lägga ner. Rättssäkerhet som hämtad från en bananrepublik. Det finns också ex tydlig personkoppling mellan Kevinfallet första utredning och palmemordets sista PU.

När kommer de olagliga tillvägagångssätten i PU fram? Vi vet hur KP behövde bryta mot lagen för att få en ministermördare som fanns på film...
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-11-11 kl. 16:49.
Citera
2021-11-11, 16:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag undrar om ni verkligen har förstått den här teorin när ni tycker att ni kan vifta bort den så enkelt. Faktum är väl att det här är den enda begripliga alternativteorin vi hittills har sett, och att den ger en fullt möjlig förklaring till hur SE kunde berätta en hel del saker som t.ex. "Palmes litenhet", "blod i munnen" och ev. "framstupa sidoläge". Fullt förenlig med några mordplatsvittnens berättelser också, och samtidigt löser den ju det här mysteriet som SE själv hela tiden påtalade, dvs. att han tycktes ha blivit förväxlad med gärningsmannen. Teorin förklarar också på ett enkelt sätt varför ingen har kunnat peka ut SE på mordplatsen. Kom med lite sakliga invändningar nu i stället för att bara klaga.

Varför behöver "Palme såg så liten ut" förklaras? Väldigt konstig sak att fastna på.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-11-11 kl. 16:47.
Citera
2021-11-11, 16:42
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag undrar om ni verkligen har förstått den här teorin när ni tycker att ni kan vifta bort den så enkelt. Faktum är väl att det här är den enda begripliga alternativteorin vi hittills har sett, och att den ger en fullt möjlig förklaring till hur SE kunde berätta en hel del saker som t.ex. "Palmes litenhet", "blod i munnen" och ev. "framstupa sidoläge". Fullt förenlig med några mordplatsvittnens berättelser också, och samtidigt löser den ju det här mysteriet som SE själv hela tiden påtalade, dvs. att han tycktes ha blivit förväxlad med gärningsmannen. Teorin förklarar också på ett enkelt sätt varför ingen har kunnat peka ut SE på mordplatsen. Kom med lite sakliga invändningar nu i stället för att bara klaga.
Varför skulle SE befinna sig inne i gränden? Ingen förklaring. Ytterst tveksamt att han ens skulle hinna hamna där. Varför kan han inte vara ett sent vittne, dvs en person som anlände till mordplatsen någon minut för sent? Och jo, man kunde med största sannolikhet se LJ:s siluett och förmodligen färgen på jackan från mordplatsen. Det är inte bara en dålig teori, den är helt tagen ur luften.
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-11-11 kl. 16:53.
Citera
2021-11-11, 16:55
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför behöver "Palme såg så liten ut" förklaras? Väldigt konstig sak att fastna på.
Man är antingen efterbliven, psykiskt sjuk eller har totalt tunnelseende om man får för sig att det är en konstig sak att säga.
Citera
2021-11-11, 16:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Man är antingen efterbliven, psykiskt sjuk eller har totalt tunnelseende om man får för sig att det är en konstig sak att säga.

"Palme var ju inte liten, han var normallängd". Så jag antar att de menar att det är en lögn. SE ljuger om att Palme är liten... Och lögner kan bara ha en förklaring,han är GM.

Noll förståelse för att det är en ganska normal sak att säga. Folk säger väldigt ofta att döda ser annorlunda ut mot vad de gjorde när de var i liv.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-11-11 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in