2021-11-11, 12:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! Du har trots din påstådda utbildning inte förstårtt att smittan redsn fanns i Sverige långg innan det du pratar om? Sen tycker du alltså att man ska skjuta ihjäl djur som drabbats av mild sjukdom?
Har du förstått än att coronsviruset inte är värre än de flesta andra förkylningsvirus,? Troligen inte det heller, va? Paniken runt omkring är dock mycket värre och troligen dödligare
Paniken nu är inte från vaccinerade utan från ovaccinerade.
Det är ni som hela tiden sprider er skräck för att bli tvungna att vaccinera er.
Även skräcken ni har som har haft covid och att ni ska få det igen och ni inte har något skydd som ni tror ni har och att det faktiskt kan bli värre gång nr 2 och nr 3

Inse att det är dig det är synd om.
En minoritetsgrupp som mår dåligt är vad du nu tillhör.
Citera
2021-11-11, 13:36
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Och vilka betalar dessa enorma summor? Jo stater i de flesta länder inom västvärlden. Skulle de då föst betala sedan övertala kontrollmyndigheterna att se mellan fingrarna. Nä tänk till nu. Betalar man för en produkt vill man ju få det man betalar för . Skulle din teori vara sann skulle det innebära att i princip Alla politiker var mutade i alla länder . Tror du det.
Politiker är träskallar glöm inte det.
De behöver inte vara mutade, de blir ju matade med forskningsrapporter och matrial betalda av lobbygrupper. Finns en anledning att lobbyverksamhet är en mångmiljardindustri i USA.
Varför lägger läkemedelsföretag ner miljardbelopp på lobbyverksamhet ?
För att påverka politiker/media/befolkning/lagstiftare såklart.
Kontrollmyndigheterna är ofta ett skämt i jämförelse med bolagen och deras resurser, jämför med finansinspektionen tex.
Citera
2021-11-11, 14:02
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Politiker är träskallar glöm inte det.
De behöver inte vara mutade, de blir ju matade med forskningsrapporter och matrial betalda av lobbygrupper. Finns en anledning att lobbyverksamhet är en mångmiljardindustri i USA.
Varför lägger läkemedelsföretag ner miljardbelopp på lobbyverksamhet ?
För att påverka politiker/media/befolkning/lagstiftare såklart.
Kontrollmyndigheterna är ofta ett skämt i jämförelse med bolagen och deras resurser, jämför med finansinspektionen tex.

Så du menar att att kina, usa, eu och alla dess politiker och kontrollmyndigheter missar detta och luras av läkemedelsbolagen ? Medan du har kommit på hur det ligger till .. inte illa av dig. Varför stoppade man Astra direkt för att utreda biverkningarna kring trombocyter om nu alla kontrollorgan är kass och köpta.
Citera
2021-11-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Paniken nu är inte från vaccinerade utan från ovaccinerade.
Det är ni som hela tiden sprider er skräck för att bli tvungna att vaccinera er.
Även skräcken ni har som har haft covid och att ni ska få det igen och ni inte har något skydd som ni tror ni har och att det faktiskt kan bli värre gång nr 2 och nr 3

Inse att det är dig det är synd om.
En minoritetsgrupp som mår dåligt är vad du nu tillhör.
Sicket struntprat när har jag uttryckt skräck för att vaccinera mig eller ens få en coronainfektion igen? Det är snarare tvärtom vi som inte får panik av förkylningsvirus mår generellt toppen! Däremot så är det uppenbart att ni som fortsätter att sprida dödsvirusagendan inte kan må särskilt bra psykiskt.
Naturlig immuniter trumfar dessutom utan tvekan ert vaccin.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-11 kl. 14:25.
Citera
2021-11-11, 14:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! Du har trots din påstådda utbildning inte förstårtt att smittan redsn fanns i Sverige långg innan det du pratar om? Sen tycker du alltså att man ska skjuta ihjäl djur som drabbats av mild sjukdom?
Har du förstått än att coronsviruset inte är värre än de flesta andra förkylningsvirus,? Troligen inte det heller, va? Paniken runt omkring är dock mycket värre och troligen dödligare

Tja nu är det ju så att en mild sjukdom vare sig dödar 15000+ eller skickar in 70000+ på sjukhus trots alla åtgärder som satts in. Men fortsätt du tro att det är en snuva så blir det inte så jobbigt för dig.
Citera
2021-11-11, 14:09
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jag ska försöka en sista gång, det är ok att säga aha ... jag fattar !

Du påstår den otroligt naiva och felaktiga åsikten att "Det finns inga misstankar om forskningsfusk. Om det funnits dylika misstankar om fusk hade åklagaren blivit inblandad."

Det är det jag svarar på !! Så är inte alltid fallet, Det första jag kommer på (Paulo M) tar jag som ett exempel att det inte riktigt fungerar så (finns naturligtvis massa andra exempel också men tycker inte det behövs)

Om du nu ska fortsätta argumentera om forskningsfuskets vara eller icke vara då kan du göra det mot de som anser att det varit forskningsfusk.

Om du däremot ska argumentera mot mig, då ska du göra det MOT den åsikten där jag ansåg att du har fel nämligen att "Det finns inga misstankar om forskningsfusk. Om det funnits dylika misstankar om fusk hade åklagaren blivit inblandad."

Istället kommer dina vanliga floskler som "Du tänker på foliehattsteorier nu, förstår jag? Du har i själva verket inget konkret att bygga dina misstankar eller argument på? Som vanligt då.."

Dina logiska tankebanor är helt galna, du tänker känslomässigt och fortsätter att argumentera mot något som jag inte sagt, sen påstår du att jag glömt vad jag sagt.

Skärp dig !
Det finns inga misstankar om forskningsfusk. Om det funnits dylika misstankar om fusk hade åklagaren blivit inblandad. De vittnen som trädit fram i media har inte heller påstått att det förekommit eller förekommer forskningsfusk. Den information som inkommit till FDA i ärendet har inte heller gjort gällande att det förekommer forskningsfusk.

Vad som sker är att diverse foliehattar tolkar uppgifterna om bristande rutiner som resulterar i dålig dataintegritet som att någon ändrat data för att ge vaccinet i den studie som avses en fördel. Så är inte fallet. Det är foliehattstänkande. Det är DEN agendan du nu helhjärtat gett dig den på att pådyvla andra. Det finns just nu INGENTING som tyder på att det förekommit något forskningsfusk.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-11-11 kl. 14:11.
Citera
2021-11-11, 14:10
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Så du menar att att kina, usa, eu och alla dess politiker och kontrollmyndigheter missar detta och luras av läkemedelsbolagen ? Medan du har kommit på hur det ligger till .. inte illa av dig. Varför stoppade man Astra direkt för att utreda biverkningarna kring trombocyter om nu alla kontrollorgan är kass och köpta.
Vänta nu, nu drar du det för långt.
Det jag sagt är att de stora läkemedelsbolagen kommer göra allt i sin makt för att påvisa hur bra dessa vaccin är (oberoende av hur bra de är)
Och så har jag sagt att de har enorma resurser för det.
Människor och myndigheter påverkas, annars skulle lobbyverksamhet inte finnas.

Är det kontroversiellt ?
Knappast något jag kommit på, trodde det var allmän kunskap ?
Citera
2021-11-11, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja nu är det ju så att en mild sjukdom vare sig dödar 15000+ eller skickar in 70000+ på sjukhus trots alla åtgärder som satts in. Men fortsätt du tro att det är en snuva så blir det inte så jobbigt för dig.

Du bör kolla exakt vem av 7000 som har dött..

70-79
2 108
1 149
80-89
3 178
2 652
90+
1 523
2 180

Covid är en åldersrelaterad super influensa.
Citera
2021-11-11, 14:17
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det finns inga misstankar om forskningsfusk. Om det funnits dylika misstankar om fusk hade åklagaren blivit inblandad. De vittnen som trädit fram i media har inte heller påstått att det förekommit eller förekommer forskningsfusk. Den information som inkommit till FDA i ärendet har inte heller gjort gällande att det förekommer forskningsfusk.

Vad som sker är att diverse foliehattar tolkar uppgifterna om bristande rutiner som resulterar i dålig dataintegritet som att någon ändrat data för att ge vaccinet i den studie som avses en fördel. Så är inte fallet. Det är foliehattstänkande. Det är DEN agendan du nu helhjärtat gett dig den på att pådyvla andra. Det finns just nu INGENTING som tyder på att det förekommit något forskningsfusk.

Ok, du fattar inte. Fortsätter att prata om det här ärendet om det förekommit forskningsfusk eller inte. Varför du citerar mig om det fattar jag inte.

Vi släpper det.

Får jag fråga dig en annan sak ? (det enda jag pratat om men ... men ...)
Tror du det att någonsin förekommer forskningsfusk inom läkemedelsområdet utan att en åklagare direkt blivit inblandad ?
Citera
2021-11-11, 14:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Du bör kolla exakt vem av 7000 som har dött..

70-79
2 108
1 149
80-89
3 178
2 652
90+
1 523
2 180

Covid är en åldersrelaterad super influensa.

Du menar alltså att jag inte vet vilka som dött? Ok! Tack för din input, tror jag genast ska omformulera hela min världsbild och bli antivaxxare från och med nu. Det finns andra öden än att dö av viruset.
Citera
2021-11-11, 14:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Sen kanske man ska tillägga att det skedde på 1 av 153 trial sites. All data kontrolleras och vägs samman, skulle det förekomma slarv på just den siten så blir avtrycket i det stora hela minimalt på slutsumman.
Citera
2021-11-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Faktiskt så är det ju ofta patienternas andra sjukdomar som lett till sjukdomsbesöket och ibland döden. Inte det coronsvirus som de flesta som får det knappt ens blir sjuka utav. Sen så är 15000 döda med ovid överdrivet eftersom många bland de även dött av morfinöverdoser, cancer och annat.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-11 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in