2021-11-10, 16:44
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Tesla snälla sluta! Gå röd igen för i helvete. Vissa av oss har inte köpt färdigt än
Nej, det här var inte roligt. Hoppades på en bit under 1000 innan mer köp för att jämna ut priset lite, men det sket sig såklart.
Nu sitter jag bara på 1230 aktier sen i torsdags

Men än är ju inte dagen slut
Citera
2021-11-10, 16:55
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Nej, det här var inte roligt. Hoppades på en bit under 1000 innan mer köp för att jämna ut priset lite, men det sket sig såklart.

Haha "bara"
Jag önskar att jag hade 1230 st
Citera
2021-11-10, 17:29
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Shortare/hedgrefonder äger media och LA times tex skrev en skitartikel om Tesla dagligen i ett par år.
Tesla betraktades på samma bnivåp som Bonniers/SVT/SR bevakar SD. Renodlad PsyOps för att hedgefonder ville ha ännu fler miljarder dollar till sin narcisstiska hög. - Tom Bill Gates övertalades att försöka shorta Tesla. Gates fötrlotrade betydande belopp och bör byta ekonomisk rådgivare. - Att Musk är hyllad av media har jag inte sett nåt av bara att han inte har pressavdelningar. Tidningar/Media som skriver till Tesla med frågor brukar få ett "?" som svar i bästa fall. Musk vet exakt vem det är för typer som äger/styr medierna och fackföreningarna och han vet hur man skall hantera dem. Anställda hos Tesla får veta "Ignore media"

Klassiska konspiratoriska tankar. Du glömde väl inte Sorros planer att ta över världen och att Bonniers styrs av judar.

Blundar du inför det faktum att det skrivs spaltkilometer om Musk i "gammelmedia". Det är inte bara Tesla som styr sina anställda vad man får uttala sig om och inte. Det gör alla företag.

;Musk är onekligen ett mediageni. Han kan ducka för alla kritiska frågor och släpper bara in de frälsta som får göra långa intervjuer. Tror du dom skulle bli inviterad till honom i timslånga intervjuer om dom inte var hans lärjungar?
Senast redigerad av raskens 2021-11-10 kl. 17:34.
Citera
2021-11-10, 17:35
Medlem
illuminas avatar
Citat:

Eller menade du att du köpte för $1230? Jag kanske missförstod dig
Citera
2021-11-10, 17:36
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Haha "bara"
Jag önskar att jag hade 1230 st
Jag oxå.
Dessvärre är det inte 1230st utan $1230 aktier.
Citera
2021-11-10, 17:40
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Jag oxå.
Dessvärre är det inte 1230st utan $1230 aktier.
Okej då förstår jag. Vi kanske ser en dipp till. Beror på om Elon sålde igår eller inte. Sålde han så är nog det värsta över. Sålde han inte så kommer det nog en stor dipp när han väl säljer. Men vem vet egentligen, allt kan hända.
Citera
2021-11-10, 18:13
Medlem
Citat:
Okej då förstår jag. Vi kanske ser en dipp till. Beror på om Elon sålde igår eller inte. Sålde han så är nog det värsta över. Sålde han inte så kommer det nog en stor dipp när han väl säljer. Men vem vet egentligen, allt kan hända.

Tror Elon säljer lite i taget, eller?
Iallafall köpte jag in mig vid börsöppningen igen.
+4% idag än så länge.
Vi förlåter nu Elon och går tillbaka till att hålla handen och sjunger Kombaya runt lägerelden.
Faran är över. Vi blev lite skrämda och är nu åter i Musks trygga famn.
Citera
2021-11-10, 19:01
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Tror Elon säljer lite i taget, eller?
Iallafall köpte jag in mig vid börsöppningen igen.
+4% idag än så länge.
Vi förlåter nu Elon och går tillbaka till att hålla handen och sjunger Kombaya runt lägerelden.
Faran är över. Vi blev lite skrämda och är nu åter i Musks trygga famn.
Hahaha precis
Citera
2021-11-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Klassiska konspiratoriska tankar. Du glömde väl inte Sorros planer att ta över världen och att Bonniers styrs av judar.

Soros är en samvetslös psykopat. Bonniers media är en narcisstisk medeltida klankonstruktion där man måste ha samma blod. Precis som klanerna i Malmö. Smarta klaner äger media. Dumma klaner bygger vägspärrar i GBG och skjuter i Malmö. - Vart fick du judereflexen ifrån? Var kommer "juden" in i bilden. Är du reflexstyrd och programmerad likt pavlows hundar att blanda in "jude" när du leker Klanen Bonniers monopols frivilliga advokat. - Tror du att man kan se på DNA om nån är jude, scientolog, kristen eller muslim? Eller är du "tränad" av DN.
Citera
2021-11-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thalamus
Vad har Flashback att säga till om angående detta företag??
Avancerade elbilar känns ju något som borde växa starkt de kommande åren. När oljan stiger i pris och vi möter en eventuell peak oil måste helt enkelt andra lösningar komma.

Tesla verkar ligga väldigt långt framme i utvecklandet av bilar. Speciellt deras Model S ser lovande ut. Den ska dessutom släppas på marknaden nästa år.
http://www.teslamotors.com/models

Ska man vara orolig för oljebolag eller att amerikaner älskar sina högljudda bensinslukare? Kalifornien, där företaget härstammar från, är däremot rätt långt framme när det gäller miljövänligt tänkande.

Tesla är ett fantastiskt företag och aktien är fantastisk.
Jag har tjänat massor av pengar på bolaget.
Men jag har förlorat också.
Det gäller att hänga med i svängarna och vara "ett-steg-före".
Citera
2021-11-11, 00:41
Medlem
Powrs avatar
Nu har sec dokumenten släppts. Elon sålde strax över 2 miljoner aktier i måndags. Jag tror han sålde resterande i tisdags när kursen dök 12%. De dokumenten får vi i så fall imorgon efter börsen stänger. Jag hade det fan på känn
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1318605/000089924321044060/xslF345X03/doc4.xml

Edit: Korrektion, verkar som att han köpte strax över 2 miljoner aktier. Äh är för trött nu. Vi får veta på morgonen.
Senast redigerad av Powr 2021-11-11 kl. 01:20.
Citera
2021-11-11, 00:42
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Soros är en samvetslös psykopat. Bonniers media är en narcisstisk medeltida klankonstruktion där man måste ha samma blod. Precis som klanerna i Malmö. Smarta klaner äger media. Dumma klaner bygger vägspärrar i GBG och skjuter i Malmö. - Vart fick du judereflexen ifrån? Var kommer "juden" in i bilden. Är du reflexstyrd och programmerad likt pavlows hundar att blanda in "jude" när du leker Klanen Bonniers monopols frivilliga advokat. - Tror du att man kan se på DNA om nån är jude, scientolog, kristen eller muslim? Eller är du "tränad" av DN.

Du missade poängen att jag var ironisk eftersom konspirationsteoretiska personer ofta länkar samman världsherravälde judar Sorros Bonnier mfl i en salig mix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in