2021-11-10, 20:59
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Ligger väl mer nära till hands att GM kommit i kontakt med BO via psykvården? Har det förresten ens bekräftats att BO faktiskt jobbade på någon restaurang eller är det bara spekulationer?
Skall erkänna att jag är osäker på exakt vilken pizzeria hon jobbade på. Både Pizzeria M*rtini och Bistro M*artinelli har nämnts i förundersökningen. Någon med lokalkännedom kan kanske fylla i detaljerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
2016 då troligen i Borås
Stämmer. B*rås, 2016.
Citera
2021-11-10, 21:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag tror att det var anhöriga som gjorde anmälan. Det är väl också troligt eftersom man som anställd behöver uppge en anhörig kontakt, Det är väl vad som skett och det var när hon inte återkom på arbetsplatsen som då arbetsgivaren förmodligen tog kontakt med anhörig som i sin tur gjorde en polisanmälan om ett försvinnande.

https://sverigesradio.se/artikel/pol...alvl2hofzp-j6c

Är det så att arbetsgivaren har NF:s hembesök till BB uppskriven i sin journal då är vi nog väldigt nära en SKANDAL!

Alltså, om arbetsgivaren visste att hon skulle hem till mannen, och hon sedan inte återkom till arbetsplatsen, så borde inte polisen ha behövt leta efter henne i flera dagar. Då hade det ju varit uppenbart var hon måste befinna sig, och vad som måste ha hänt. Så jag drar slutsatsen, att hon av någon anledning fått för sig att gå hem till mannen utanför arbetets krav...
Citera
2021-11-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså, om arbetsgivaren visste att hon skulle hem till mannen, och hon sedan inte återkom till arbetsplatsen, så borde inte polisen ha behövt leta efter henne i flera dagar. Då hade det ju varit uppenbart var hon måste befinna sig, och vad som måste ha hänt. Så jag drar slutsatsen, att hon av någon anledning fått för sig att gå hem till mannen utanför arbetets krav...
Jo det är intressant men det gör också att utredningen får en annan vinkel. Är det vänsterprassel på hög nivå vi diskuterar här eller stalking eller kidnappning?. Man kan väl säga att om det skulle ha varit på yrkesmässiga grunder NF varit i lägenheten har den försvagats betydligt.
Citera
2021-11-10, 21:20
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Alltså, om arbetsgivaren visste att hon skulle hem till mannen, och hon sedan inte återkom till arbetsplatsen, så borde inte polisen ha behövt leta efter henne i flera dagar.
Exakt! Detsamma gäller missing peoples nästintill obefintliga sökinsats. Hade man haft den informationen i ett tidigt stadium så hade man ju kunnat fokusera "söket" till området kring Dotorpsvägen 55A. Frågan som infinner sig: varför var arbetsgivaren så förtegen om saken?
Citera
2021-11-10, 22:04
Medlem
Någon som vet om BO är syskon med N*dim F*yad?
* = a

Den grabben rånade Netto i Tibro och har kopplingar till kriminellt gäng. Lömsk tattar pundare brukar det sägas om honom.

Han kanske har kopplingar med B*jram också, de verkar ju lika sjuka i huvudet i alla fall.

(FB) Rån på netto i tibro 22 september
Citera
2021-11-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Ligger väl mer nära till hands att GM kommit i kontakt med BO via psykvården? Har det förresten ens bekräftats att BO faktiskt jobbade på någon restaurang eller är det bara spekulationer?

BOs familj har haft pizzerian i F-by sen slutet på 90-talet. BO har hjälpt till där. Huruvida hon gjort det sedan barnen
Citera
2021-11-10, 23:48
Medlem
Nja denna satellitlägenhet har jag lite svårt att förstå funktionen av. Vad betyder detta? Från AB:

Nyligen beslutades det att mannen skulle få en så kallad satellitlägenhet i Falköping men att den rättspsykiatriska vården av honom skulle fortsätta där, bland annat genom besök från boendets personal.

Fetade. Vilka är det? vilka är boendets personal?. Den som äger fastigheten är FALKÖPINGS HYRESBOSTÄDER AKTIEBOLAG. Mig veterligen har väl inte ett hyres aktiebolag tillsyn av en psyksjuk person.

Det går inte att tolka på något annat sätt än att någon som redan bor i fastigheten skulle ha hand om "besök" till denne BB.

Då är ju i så fall socialtjänsten inblandade i detta. Frågan är då om NF hade något uppdrag av socialtjänsten. Det skulle ju kunna vara lika möjligt som att en boende i fastigheten skulle ha hand om tillsynen av BB. Eller har vi något vårdbolag här som socialtjänsten anlitat. Då är ju i så fall frågan om NF haft en anställning där såsom timvikarie och fungerat som någon assistent.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-den-snallaste
Senast redigerad av leosurvey 2021-11-10 kl. 23:54.
Citera
2021-11-10, 23:51
Medlem
adenosintrifosfats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlotoMashid
Någon som vet om BO är syskon med N*dim F*yad?
* = a

Den grabben rånade Netto i Tibro och har kopplingar till kriminellt gäng. Lömsk tattar pundare brukar det sägas om honom.

Han kanske har kopplingar med B*jram också, de verkar ju lika sjuka i huvudet i alla fall.

(FB) Rån på netto i tibro 22 september

N*dim är brodern, han har tidigare bott i Floby men är numera skriven i Örebro. Han ska ha haft en nära relation till GM.
Citera
2021-11-11, 00:39
Medlem
Pilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Skall erkänna att jag är osäker på exakt vilken pizzeria hon jobbade på. Både Pizzeria M*rtini och Bistro M*artinelli har nämnts i förundersökningen. Någon med lokalkännedom kan kanske fylla i detaljerna.
Stämmer. B*rås, 2016.

BO's man som äger pizzerian i Floby och hon har jobbat där men sedan hon började jobba
på Rättspsyk så hoppade hon bara in och hjälpte till lite då och då.
Kände inte BO men bor i trakten och har väl träffat på henne nån gång, väldigt trevlig, snäll och glad
och uppskattad av alla.
Allt känns bara så jävla tragiskt och onödigt.
Citera
2021-11-11, 01:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Jag ställde precis samma fråga för ett antal timmar sen.

(FB) Försvunnen kvinna hittad död - misstänkt mord Falköping 2021-11-08

Kan hon ha känt sig lockad av GM?

Att vissa kvinnor dras till denna typ av klientel har vi tidigare sett i ett antal fall.
Citera
2021-11-11, 01:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilkington
BO's man som äger pizzerian i Floby och hon har jobbat där men sedan hon började jobba
på Rättspsyk så hoppade hon bara in och hjälpte till lite då och då.
Kände inte BO men bor i trakten och har väl träffat på henne nån gång, väldigt trevlig, snäll och glad
och uppskattad av alla.
Allt känns bara så jävla tragiskt och onödigt.

Varför skiljde dom sig? Var det på hennes initiativ? Jag antar att det är han som är pappan till sönerna?
Citera
2021-11-11, 02:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Hon var inte där i tjänsten.

Det hade man kunnat ge sig fan på, jag gissade rätt från första början. Kvinnor måste börja ta hand om sig själva mer och inte umgås med kriminella, psykiskt sjuka och rent patrask. Vad gjorde hon där, hade dom någon typ av relation?

Citat:
Betänk att arbetsgivaren uppmärksammade hennes frånvaro från arbetet och rapporterade detta.

Ja det verkar logiskt, hon har tydligen legat död i lägenheten i flera dagar fram till i måndags när polisen anlände. Hemskt.

Citat:
En utslussningslägenhet innebär i praktiken att rättspsyk lämnat över ansvaret för tillsyn till annan part, dvs kommunal eller privat omsorgsenhet. NF var således frikopplad från mgm ur yrkesmässigt hänseende.

Tack för info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in