2021-11-10, 22:42
Medlem
Fan vad trött jag blir på mig själv varför skulle jag börja kolla på detta nu... jag ska ju jobba I morgon..
2021-11-10, 22:46
Medlem
Vi är nog ganska många som både hatar upploppsivrarna i AFA och 17-åriga högerextremister med automatvapen. Var många på båda sidor som åkte långväga för att få vara med, Rittenhouse var en av dem. Förutom att han inte ens var hemmahörande i delstaten så lyckades han döda två människor när han var där. Det är ingen solskenshistoria.
2021-11-10, 22:47
Medlem
Core.s avatar
Större delen av åtalet tror jag kommer handla om de första skotten.

De andra är garanterat självförsvar enl amerikansk lag, hur du än vrider på det.

Men med otydliga inspelningar på första, blir det där avvägningen ska göras
2021-11-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Vi är nog ganska många som både hatar upploppsivrarna i AFA och 17-åriga högerextremister med automatvapen. Var många på båda sidor som åkte långväga för att få vara med, Rittenhouse var en av dem. Förutom att han inte ens var hemmahörande i delstaten så lyckades han döda två människor när han var där. Det är ingen solskenshistoria.
Var bodde han och hur långt var det från hans hem till platsen, samt hade han anknytning till den fastighet han försvarade?
2021-11-10, 22:48
Medlem
Scrip7s avatar
Dessa frågor just nu från åklagaren är ett väldigt tydligt exempel på hur man inte ska göra om man vill vinna över juryn.
2021-11-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Var bodde han och hur långt var det från hans hem till platsen, samt hade han anknytning till den fastighet han försvarade?

Anhörigas fastighet.
Kyle blir jagad av AFA, hotad till livet och skjuter! Solklart självförsvar. Inget dödsfall om inte de jagat Kyle! Han springer förihelvete iväg över parkeringen och försöker ta sig bort.
2021-11-10, 22:52
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Han bodde 15 minuter från den platsen. Angående platsen han försvarade vet jag inget om det fanns någon anknytning.
2021-11-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegbun
Anhörigas fastighet.
Kyle blir jagad av AFA, hotad till livet och skjuter! Solklart självförsvar. Inget dödsfall om inte de jagat Kyle! Han springer förihelvete iväg över parkeringen och försöker ta sig bort.
Det vet jag. Mitt inlägg med frågor till GregLestrade gällde om skribenten var medveten om hur fel han hade och hur han sprider missinformation genom att ändra fakta så att det ser ut som om Kyle åkt långt bara för det stora nöjet att få skjuta BLM-aktivister.
2021-11-10, 22:54
Medlem
Hahah vad är det här! Åklagaren säger att han som jagar Kyle sträcker upp händerna i luften för att visa att han är obeväpnad medan på nästa video ser man att offret (han som springer efter) viftar upp och ner med armarna för att verka större och läskigare!

Edit: I den situationen hade de flesta beväpnade med en AR-15 och någon kastar grejer och försöker få tag i en hade de nog också skjutit om inte de som attackerar en vänder om när man siktar på dem.
Senast redigerad av Smegbun 2021-11-10 kl. 23:00.
2021-11-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Hur är 20 minuter att åka långväga?
Vad snackar du om

Och Kyle växte upp o jobbade o var där under hela sitt liv

De skjutna dock.. hade åkt från 3-4 stater bort, packet

Solskenhistoria?
Nej, ändock en inte helt pjåkig utgång
2021-11-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Han bodde 15 minuter från den platsen. Angående platsen han försvarade vet jag inget om det fanns någon anknytning.
Yes, vet detta. Men skribenten GregLestrade ville få det att se ut som att han åkte mycket lång väg för att få nöjet att skjuta aktivister.
2021-11-10, 22:57
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Yes, vet detta. Men skribenten GregLestrade ville få det att se ut som att han åkte mycket lång väg för att få nöjet att skjuta aktivister.
Jepp såg det, men tyckte det var värt att nämna i tråden så att uppgiften är synlig för folk som bara läser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in