2021-11-10, 20:31
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Skulle ju kunna vara äldre information som nu läckt till MSM & att kläderna är skickade för länge sedan, men visst är det märkligt.
Man bör nog vara försiktig och vänta på en ny rapportering från Aftonbladet.

Är det kläder från två andra personer som inte nämnts tidigare under utredningen så kommer vi snart få reda på det.

Det jag fann mest intressant i artikeln är källan som säger att det var två facetime-samtal, både före och efter mordet. Nu får vi hålla tummarna att Polisen kommer lyckas få ut loggar från dessa samtal.
Citera
2021-11-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Nytt från Aftonbladet:

Detta trodde jag var gjort för länge sen. Dumle och Adel?

Mer uppgifter kring samtalet som visade sig vara två samtal om man ska tro på Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnGq2A/uppgifter-tva-kartlaggs-av-polis--klader-undersoks
Enligt de första uppgifterna påträffades adel och Dumle på kajen och hördes där. Tror inte kläderna undersöktes, inga uppgifter om det alls. Men att dom var kvar är väl anledningen till att de inte blev misstänkta. Hade dom dragit därifrån hade det varit uppenbart att de var inblandade.
Citera
2021-11-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Man bör nog vara försiktig och vänta på en ny rapportering från Aftonbladet.

Är det kläder från två andra personer så kommer vi snart få reda på det.

Det jag fann mest intressant i artikeln är källan som säger att det var två facetime-samtal, både före och efter mordet. Nu får vi hålla tummarna att Polisen kommer lyckas få ut loggar från dessa samtal.

Uppgiften om FaceTime samtal innan och efter har ju redan pratats om i tråden, ganska långt tillbaka faktiskt. Så det är ju inte ny info direkt.
Citera
2021-11-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ja jag tror också att det är gammal info som nu är läckt

Man tog antagligen kläderna samma kväll och skickade på analys. Allt annat vore tjänstefel

Citat:
Ursprungligen postat av becko
Vilka två kände Einar som var 170 centimeter?

Jo precis, uppgiften gällande 2 män, ca 170cm långa bortspringandes från brottsplatsen är ju något som rör till detta isf, om Adel & Dumle är personer av intresse alltså.
Citera
2021-11-10, 20:38
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Uppgiften om FaceTime samtal innan och efter har ju redan pratats om i tråden, ganska långt tillbaka faktiskt. Så det är ju inte ny info direkt.
Minns jag rätt så har det bara skrivits i media att det funnits källor som sagt att mordet filmades via FaceTime.

Jag har iallafall inte läst tidigare i media att det var ett FaceTime-samtal både innan och efter mordet.

Att folk sedan redan diskurerat detta i tråden är en sak, men nu står det iallafall i media.
Citera
2021-11-10, 20:38
Medlem
Citat:

Z.E och hans brorsa kanske?
Fast å andra sidan skriver de:

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet är två personer som kände rapparen högintressanta i utredningen.

Dels ska husrannsakningar ha gjorts hos dem. Även kläder de burit har skickats för teknisk analys där de ska undersökas bland annat för blod och krutrester, enligt Aftonbladets källor. Något som bland annat kan visa om vapen avlossats i närtid.

Hur kan polisen veta vilka kläder som burits vid tidpunkten av mordet om det inte var A & D?

Att A eller D ringt till en gängkriminell är ju VÄLDIGT förvånande.... hade de däremot ringt sin mormor hade man ju kunnat undra.
Citera
2021-11-10, 20:39
Medlem
Citat:
Det är bekräftat att det är A&D sedan veckor tillbaka..Så ja, det måste vara A&D.

EDIT: Om inte Polisen syftar på två andra, bortsett från A&D (?).

Jag skriver angående senaste artikeln.
Att dumle och adel är iblandade visste jag tidigt.
Citera
2021-11-10, 20:44
Medlem
Citat:
Varken Adel eller Dumme ser ut att vara längre än 170-175 då man kikar på bilder..
Citera
2021-11-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Varken Adel eller Dumme ser ut att vara längre än 170-175 då man kikar på bilder..

Om A & D är 1.70, så är Z.E under 1.60.
Citera
2021-11-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Om A & D är 1.70, så är Z.E under 1.60.
Alltså, ZE är max 170. Absolut inte längre. A och D kan vara max 175 men de är inte kortare än 170
Citera
2021-11-10, 20:53
Medlem
Citat:
Minns jag rätt så har det bara skrivits i media att det funnits källor som sagt att mordet filmades via FaceTime.

Jag har iallafall inte läst tidigare i media att det var ett FaceTime-samtal både innan och efter mordet.

Att folk sedan redan diskurerat detta i tråden är en sak, men nu står det iallafall i media.

Menade inte att låta spydig, men hittade artikeln där de skrivit om samtal innan och efter mordet :
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GW39J/uppgifter-einar-var-radd-innan-mordet--stallde-in-spelning
I underrubriken ”Telefontrafiken högintressant” står det:
” Enligt uppgifter till Aftonbladet ska även en av de personer som befann sig på mordplatsen tillsammans med Einár ha haft telefonkontakt med en person med gängkriminella kopplingar – både före och efter mordet.
De ska ha talat med varandra strax innan skotten avlossades och sedan via Facetime precis efter dådet.”

Så just den delen i nya artikeln är lite av ”recycled news”
Citera
2021-11-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkaka777
Alltså, ZE är max 170. Absolut inte längre. A och D kan vara max 175 men de är inte kortare än 170

På fotot från Hammarby Sjöstad ser ju Z.E ut att vara 5-10 cm kortare, men det kanske inte säger så mycket. Hittar inte bilden, men den finns här nånstans.

Edit: Skumt är ju att han klipptes bort på bilden på Dumles insta, eller om det var på Adels???
Senast redigerad av GangstaVaxxer 2021-11-10 kl. 21:03. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in