2021-11-02, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Ja det gör det ju, men jag undrar om det inte blir en liten dip i år, har vart ganska lugnt ett tag nu. Så det kan nog mycket väl stanna på 43 - 45 st.

Nja, 3 skjutningar igår kväll exempelvis. Lär vara igång för fullt i Stockholms ghetton igen om snar framtid. Att det varit enorm bevakning och uppmärksamhet kanske hindrar skottlossningar några dagar, men inte mer än så.

Det är ju 43 redan nu, skulle det ske färre än 50 totalt för året är mindre troligt skulle jag säga. MINST 2 per månad blir 47 och jag tror inte på det ens, någon månad lär bli värre som det brukar vara.
Citera
2021-11-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Nja, 3 skjutningar igår kväll exempelvis. Lär vara igång för fullt i Stockholms ghetton igen om snar framtid. Att det varit enorm bevakning och uppmärksamhet kanske hindrar skottlossningar några dagar, men inte mer än så.

Det är ju 43 redan nu, skulle det ske färre än 50 totalt för året är mindre troligt skulle jag säga. MINST 2 per månad blir 47 och jag tror inte på det ens, någon månad lär bli värre som det brukar vara.

Det har ju varit över 150 skjutningar i år
Citera
2021-11-02, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steroidpundare
Det har ju varit över 150 skjutningar i år

Ja, men det är dödsskjutningar vi syftar på gällande kring 50 för i år som nytt rekord år för antalet dödsskjutningar.

Det har varit hela 287 skjutningar fram till 31 oktober för övrigt.

Polisen har uppdaterat sin statistik idag gällande sakerna som diskuteras i tråden.

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/sprangningar-och-skjutningar/
Citera
2021-11-02, 22:16
Avslutad
Fram till 31 oktober:

287 skjutningar.

43 döda, 93 skottskadade.

4 skjutdöda i oktober.

Oktober månad är den månad för året hittills med överlägset flest antal skottskadade också, nämligen hela 16 stycken.
Senast redigerad av Krimkoll 2021-11-02 kl. 22:21.
Citera
2021-11-04, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Fram till 31 oktober:

287 skjutningar.

43 döda, 93 skottskadade.

4 skjutdöda i oktober.

Oktober månad är den månad för året hittills med överlägset flest antal skottskadade också, nämligen hela 16 stycken.

Minst tio bekräftade skjutningar, varav (minst) fyra med dödlig utgång hittills i en småstad som Linköping. (Drygt 1/100 av Sveriges befolkning.) Det är inte bra.
Citera
2021-11-07, 07:51
Medlem
Har polisen lyckats hålla många bättre skyttar inlåsta några veckor eller vad beror de på att de snart är 3 veckor sedan senaste dödsskjutningen?

Skulle även varit intressant att veta hur många gm det finns till senaste årens dödsskjutningar?
Vem har lyckats skjuta ihjäl flest och hur många har denne skjutit tro?

Men nog måste de väl bli mer än 5 ihjälskjutna fram till nyår? Annars kommer politikerna ösa på ordentligt med att nu har trenden börjat vända och regeringens arbete börjar ge utdelning genom skärpta straff och fler poliser.
Citera
2021-11-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Har polisen lyckats hålla många bättre skyttar inlåsta några veckor eller vad beror de på att de snart är 3 veckor sedan senaste dödsskjutningen?

Skulle även varit intressant att veta hur många gm det finns till senaste årens dödsskjutningar?

Men nog måste de väl bli mer än 5 ihjälskjutna fram till nyår? Annars kommer politikerna ösa på ordentligt med att nu har trenden börjat vända och regeringens arbete börjar ge utdelning genom skärpta straff och fler poliser.

Hur det än går kommer politikerna ösa på ordentligt med att nu har trenden börjat vända och regeringens arbete börjar ge utdelning. "Alla" vet att det är borgarnas fel, från 1991 och framåt är alla problem i samhället borgarnas fel. Dags för Grotesco att göra en låt: 🎶 Det är borgarnas fel, det är borgarnas fel... 🎶
Citera
2021-11-07, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2an

Det har ju dock minst sagt skjutits väldigt mycket i inledningen av november månad. Tror det kan bli rekordmånaden för året i antalet skottlossningar. Det är ju bara slumpen som gjort att skjutna i ansikte och huvud inte har dött.

Det är bara att invänta fler skjutningar och dödsskjutningar. Det kan gå ett par veckor, särskilt efter ett uppmärksammat mord som det var senast, men sedan är det igång igen. Det är ju även bara ren tur och slump att folk som har svåra skador i huvud och liknande kan räddas i vissa fall.
Citera
2021-11-08, 11:00
Medlem
Erik Östs avatar
Det verkar som skjutningarna har normaliserats och folket kommer fortsätta rösta för ytterligare eskalering nästa år är jag rädd för tyvärr!
Citera
2021-11-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det verkar som skjutningarna har normaliserats och folket kommer fortsätta rösta för ytterligare eskalering nästa år är jag rädd för tyvärr!

Tror du har rätt, och en sak som jag reagerat på är att det skrivs en massa om trafikolyckor numera, eller kanske bara jag som får den känslan att msm flyttar fokus?
Citera
2021-11-10, 21:45
Medlem
knark-kungens avatar
Var det inte ganska länge sedan någon sköts ihjäl nu?
Citera
2021-11-11, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Var det inte ganska länge sedan någon sköts ihjäl nu?
Jo möjligtvis men idag: "En person har hittats skjuten i Gävle. Strax innan klockan halv tre på natten larmade flera personer om skottlossning på Söder och en polispatrull hittade den skadade utomhus".

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/person-skjuten-i-gavle

(FB) En person skjuten i Gävle, 2021-11-11
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in