2021-11-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Hur är det självförsvar att beväpna sig med ett automatvapen du ej har licens för, medvetet söka upp kravaller och skydda egendom som du inte har med att göra? Han har själv suttit sig i den här sitsen, han borde få 20 till life.

Nu får vi urskilja lite begrepp här.

Först och främst så yrkar åklagaren på ”First degree homicide”. I det avseendet spelar det ingen roll om han fick bära vapnet eller inte. Mord är mord. Vi vet att det var självförsvar, således kommer Kyle att frias från det.

Om han fick ha vapnet eller inte har ingenting o göra med mord.

Kyle agerade föredömligt. Han såg att hans medmänniskor var i knipa och att polisen inte gjorde något, så han tog saken i sina egna händer och riskerade sitt egna liv för att skydda oskyldiga medborgare.

Om du blir rånad på stan, skulle du inte vilja att någon från allmänheten griper in och hjälper dig när polisen inte är på plats?
2021-11-10, 20:32
Bannlyst
Det verkar som att Domaren är lite upprörd?
Någon som vet varför han tar detta så personligt?
2021-11-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3
Han lyssnar inte på domaren och försöker att dra upp bevis som domaren redan sade inte kommer att tas up i rättssalen
2021-11-10, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
Han lyssnar inte på domaren och försöker att dra upp bevis som domaren redan sade inte kommer att tas up i rättssalen

Tackar
2021-11-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jag ser inget konstigt med att döda någon som attackerar dig. Det spelar fortfarande ingen roll huruvida han fick bära vapen eller inte.

Om du dödar någon som attackerar mig, så är det inte självförsvar...men tack för omtanken.

Tycker definitivt det är en försvårande omständighet om man bär vapen olagligt.

Ingen hade dött om Kyle hålla sig hemma och inte försökt leka polis.

Påminner om ett annat fall i USA där någon utnämnt sig själv till parkeringsvakt vid mataffären, hamnade i en vad han upplevde som en "hotfull" situation, och därefter sköt ihjäl personen.
2021-11-10, 20:36
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:

Tror inte att domaren tar det personligt, snarare är han förbannad att åklagaren spelar dum och går bortom gränserna vad som är tillåtet i en domstol när han vet reglerna då detta inte direkt är hans första åtal.
2021-11-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Om du dödar någon som attackerar mig, så är det inte självförsvar...men tack för omtanken.

Påminner om ett annat fall i USA där någon utnämnt sig själv till parkeringsvakt vid mataffären, hamnade i en vad han upplevde som en "hotfull" situation, och därefter sköt ihjäl personen.
Det är det visst. Nödvärn kan utföras av andra än den som utsätts för att förhindra skada/brott.

För övrigt hur vet du att de beväpnade terroristerna inte gett sig på och försökt döda någon annan?
2021-11-10, 20:38
Medlem
drvinds avatar
Citat:
För att han leder rättegången?
2021-11-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Vilket ynkligt tankesätt.

”Ingen blir skadad om vi bara låter ligister från BLM göra som dom vill.”

Om man rånar och bränner ner städer så får man vara redo att dö. Det ska vara kostsamt att vara ligist.
2021-11-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Är väl att undvika en snöplig förlust. Jag gissar att en ny åklagare då tar över och det blir en ny rättegång.

Hur det än går så tror jag att åklagarens karriär har fått sig en törn av det här fiaskot. Ännu så länge har vi inte hört NÅGONTING som talar emot att det rörde sig om självförsvar. Det måste bedömas som grovt tjänstefel för en åklagare att åtala någon utan en tillstymmelse till bevis.

Kan ju också ha något att göra med att Det inte är kul att försöka försvara en pedofil som fem gånger sexuellt misshandlat barn mellan 9-12 år men men
2021-11-10, 20:39
Bannlyst
Då K.R var 17 vid tillfället för sina gärningar , räknar jag med att hans mor kommer åtalas med för att ha hjälpt honom till kenosha och undanfallit att meddela att hennes minderårige son bär på vapen?
2021-11-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latinonilund
Då K.R var 17 vid tillfället för sina gärningar , räknar jag med att hans mor kommer åtalas med för att ha hjälpt honom till kenosha och undanfallit att meddela att hennes minderårige son bär på vapen?
Det var aldrig olagligt för honom att bära vapnet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in