2021-11-10, 18:09
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Så S hittade ett avtal med C. Som jag predikterade.

Nu gäller det bara hitta ett avtal med V.

Kommer C acceptera det?
Citera
2021-11-10, 18:20
Medlem
Gudochhanssons avatar
Helt rätt av Nooshi D och vänstern. Jag menar, vilket monumental hybris S lider av. De tror att Vänsterpartiet kommer att acceptera att förvandlas till ett absolut stumt och innehållslöst redskap för Sossarnas ambitioner till makt! Om inte S-Mp-C bjuder in V så ska V fälla dem! Allt annat vore politiskt vansinne av V.
Citera
2021-11-10, 18:22
Medlem
Jag tror V kommer rösta nej, gör de inte det kommer den rödgröna regeringen fortsätta att ignorera dem. I opinionen är ju V större än C, så förstår inte varför S ständigt håller på att tillgodose C:s borgliga krav.
Citera
2021-11-10, 18:30
Medlem
Damortes avatar
Jag begriper verkligen inte det där köret som media och sossarna håller på med om att V kanske kommer stoppa "första kvinnliga statsministern" eller ja klart jag förstår det, det ska verka opinionsbildande Svensson ska tänkla "huvaligen sicka elakingar det där vänstringarna är" men alltså första kvinnliga statsminster, den titeln betyder ingenting om man inte blivit framröstad till titeln av befolkningen och detta har maggan aldrig blivit. All respekt till vänsters svar "Vi representerar arbetarkvinnor, inte nån elit-sossekvinna som praktiserar borgarpolitik"
Citera
2021-11-10, 18:32
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Tänker inte väljarna att det bara är poserande inför valet och efter valet så blir det "business as usual". Kanske inte alltså.

Nej

ND visade vad hon går för när hon fällde groggnäsan. Vs popularitet sköt i höjden. V menar allvar och jag är glad för det, även om jag själv är borgare
Citera
2021-11-10, 18:33
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hörde precis reportage om V:s starkaste fäste, Sofielund Malmö..Vilka snobbar! Inflyttade lantisar allihop plugga "miljö" mm en sa " jag har inte en enda Malmöbo i min bekantskapskrets",,bla bla

Släpp sargen, de lever precis som de gjorde i sina lantishålor och speglar sig bara i sig själva..När de får barn flyttar säkert hela bunten till fiinare områden alternativt till den landsbygd de flyttade från.

Saknar de riktiga vänsterpartisterna!

Haha snyggt försök att misskreditera V.

Det svider rätt najs att V kör över Sossarna va?
Citera
2021-11-10, 18:36
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Jag tror V kommer rösta nej, gör de inte det kommer den rödgröna regeringen fortsätta att ignorera dem. I opinionen är ju V större än C, så förstår inte varför S ständigt håller på att tillgodose C:s borgliga krav.

Det är för att C har mer eller mindre förvandlats till sossarna och sossarna vill vara en del av Annies s.k. "bjeeda mitten" tänk eller med andra ord också kallat Diktatur
Citera
2021-11-10, 18:41
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hörde precis reportage om V:s starkaste fäste, Sofielund Malmö..Vilka snobbar! Inflyttade lantisar allihop plugga "miljö" mm en sa " jag har inte en enda Malmöbo i min bekantskapskrets",,bla bla

Släpp sargen, de lever precis som de gjorde i sina lantishålor och speglar sig bara i sig själva..När de får barn flyttar säkert hela bunten till fiinare områden alternativt till den landsbygd de flyttade från.

Saknar de riktiga vänsterpartisterna!

Ja ska man vara krass så har vi för många grön-vänster-liberala partier. Det är ingen skillnad egentligen mellan S-C-MP-V. Det är mest akademiker (kvinnor mest) i karriären. Arbetarna är borta. De man ser är från Polen eller Moldavien. Plus en och annan svensk elektriker eller rörmokare med egen firma som röstar SD. Sverige är förborgerligat och feminiserat. Även V.
Senast redigerad av stevenstills 2021-11-10 kl. 18:45.
Citera
2021-11-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Om V visar sig som dörrmattor och får kalla fötter pga medial tryck så har Noshi raserat allt hon byggt upp.

Att säga nej en gång och sen köra på som vanligt då är väl inte så mycket som kan raseras kvar. Stödet ökade väl tillfället men gick tillbaka igen (opinionsundersökningar är ett trubbigt verktyg javisst).

Det normala borde ju vara att V får igenom saker, inte att man hindrar 1 sak från att inte ske (?).
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-11-10 kl. 18:49.
Citera
2021-11-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Nej

ND visade vad hon går för när hon fällde groggnäsan. Vs popularitet sköt i höjden. V menar allvar och jag är glad för det, även om jag själv är borgare

Jag hoppas på det också, roligare så men att hon släppte fram S.L tyder ju på motsatsen.
Citera
2021-11-10, 18:51
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Vänsterpartiet har med Noshi vid rodret gjort som de har lovat innan. De fick bort marknadshyrorna och kunde släppa fram Löfven igen.
Nja, det var KD och M som stoppade det lilla naggandet i kanten på den Sovjetiska Hyresregleringen.

Att V+SD skulle rösta nej var givet. De är mer genuina Sovjet-partier.
Att KD skulle sälla sig till Sovjet-partierna var troligt.
Men det hade räckt med att M sagt att de kan sträcka sig till att minska ned graden av Sovjet för att vi skulle få mindre Sovjet i Sverige.

V kan inte få äran av att ha säkrat graden av Sovjet i Sverige.
Här måste den gå till M.

Citat:
Jag tror definitivt att hon inte kommer släppa fram S om inte V får förhandla. Oavsett om det blir extra val eller UK som statsminister.

Hela Nooshis legacy är att V inte ska vara det där dörrmattepartiet.
Det kan bli så att den nya rollen för V är att dra iväg S till läktaren och se till att de båda inte lägger sig i politiken.

Om det är bättre får väl var och en avgöra själva.
Citera
2021-11-10, 18:56
Medlem
DjPuttes avatar
Nooshi dras av Joans Sjöstedt i Vietnam han är den som säger hur hon ska agera och vad hon ska göra don är upplärd av han totalt sett, Att förhandla om vad eg för nu finns det inte att göra det om LAS då LO har godkänt det och likaså pensionen där finns en myndighet redan som gör dyl!

Det var en som sade detta är nya tidens V ledare som kommer rösta ned Magda men sedan då?

Nooshi har sagt klart enda statsministern som hon accepterar är Magda och det parlamentariska läget har inte förändrats sedan sist då Lövet vart återvald, Så dem kommer inte rösta på Kristersson heller och det vet han om så det dem håller på med är ngn form av tuppfäktning för V får inte vara med och leka med dem övriga....

Detta kommer lösa sig och Magda vet förmodligen vad hon ska erbjuda åt V så det följer linjen dvs ngt som inte är viktigt för C eller MP men för V är just den frågan viktig, Så ger det till på Måndag kan även bli klart i helgen också detta för V kommer ge med sig likt C gjorde för dem vet bråkar man förmycket om ngt så kan man se ut som den som orsakar ngt fel!

Så säg Torsdag el Fredag blir Magda vad till Statsminister för INGEN vill ens ha ett extra val nära det ordinarie val för risken finns då L + MP & KD kan ryka ut ur riksdagen vid extra valet, Men vid ordinarie val så lär L ev KD få vika av korten och säga adjö!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in