2021-11-10, 15:24
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så vem blir då statsminister i en sådan och varför inte extraval eller om det nu heter nyval?

Det blir knappast ett extraval med mindre än ett år kvar till ordinarie val. Man får betänka att det tar en hel del tid att organisera ett sådant dessutom.
Citera
2021-11-10, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Han har ju avgått eller fick han inte OK på det ännu? Har han avgått och det inte bara är en ansökan om att få bli entledigad så kan ju även han nekas tillträde och då måste det väl till ett extraval?
Löfven är fortfarande formellt statsminister. Han kan bara inte utlysa extra val.
Citera
2021-11-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Men snälla sluta lev i en fantasivärld. Det kommer inte hända.

Ser ingen anledning till att det inte skulle det logiskt. Jag vet inte hur utfallet blir eller hur V:are tänker. S satsar på att de viker sig ju, media och C verkar utgå från det . Samtidigt vill de inte lägga sig ner i all evighet kan jag tänka mig. (Och vill sluta någon gång). Intressant.
Citera
2021-11-10, 15:37
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Ser ingen anledning till att det inte skulle det logiskt. Jag vet inte hur utfallet blir eller hur V:are tänker. S satsar på att de viker sig ju, media och C verkar utgå från det . Samtidigt vill de inte lägga sig ner i all evighet kan jag tänka mig. (Och vill sluta någon gång). Intressant.

Det är perfekt läge för V att markera nu med mindre än ett år kvar till valet så är det ingen större risk för extraval som kanske slutar med en högerregering som tar över styret i fler år. Fegar de ur nu så är det stor risk att deras väljare tycker att de är patetiska.
Citera
2021-11-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Det är perfekt läge för V att markera nu med mindre än ett år kvar till valet så är det ingen större risk för extraval som kanske slutar med en högerregering som tar över styret i fler år. Fegar de ur nu så är det stor risk att deras väljare tycker att de är patetiska.

Tänker inte väljarna att det bara är poserande inför valet och efter valet så blir det "business as usual". Kanske inte alltså.
Citera
2021-11-10, 16:00
Medlem
Returpappers avatar
Statstelevisionen använder sig av Novus som påtryckning på centern. Väljarna vill ha Magdalena som statsminister påstår dom med en partsinlaga.
Citera
2021-11-10, 16:19
Avslutad
Annie Lööf måste bort från svensk politik på ett eller annat sätt å det snaraste. Hon är Sveriges farligaste politiker som INTE ser till medborgarna och landets bästa.
Citera
2021-11-10, 16:30
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Tänker inte väljarna att det bara är poserande inför valet och efter valet så blir det "business as usual". Kanske inte alltså.

Ja, så kan det förstås vara. Många av vänsterpartiets väljare kan förmodligen inte tänka sig rösta på något annat parti, förutom Fi då kanske, och det betyder att man kan syssla med poserandet för att sedan fega ur i sista sekunden (som vanligt) utan att riskera allt för mycket.
Citera
2021-11-10, 17:28
Avslutad
Citat:
Om V visar sig som dörrmattor och får kalla fötter pga medial tryck så har Noshi raserat allt hon byggt upp.
Citera
2021-11-10, 17:43
Medlem
Hörde precis reportage om V:s starkaste fäste, Sofielund Malmö..Vilka snobbar! Inflyttade lantisar allihop plugga "miljö" mm en sa " jag har inte en enda Malmöbo i min bekantskapskrets",,bla bla

Släpp sargen, de lever precis som de gjorde i sina lantishålor och speglar sig bara i sig själva..När de får barn flyttar säkert hela bunten till fiinare områden alternativt till den landsbygd de flyttade från.

Saknar de riktiga vänsterpartisterna!
Citera
2021-11-10, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Statstelevisionen använder sig av Novus som påtryckning på centern. Väljarna vill ha Magdalena som statsminister påstår dom med en partsinlaga.

Värdelös undersökning, Centerpartiets väljare vill inte ha just Magdalena Andersson som statsminister, dom röstar för och på allt som är emot SD.
Dom väljer hellre vem som helst som statsminister före Ulf Kristersson så länge han kommer ta stöd av SD.
Citera
2021-11-10, 17:47
Medlem
V är den nya socialdemokratin!

Hoppas jag verkligen!

Allt annat börjar bli som blåbrunskiftande giftaalger minsann, inte minst stand in moderaten Annie!
Senast redigerad av rantaplan 2021-11-10 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in