Igår vart det ett jäkla trollande… Men idag tänkte jag bolla en teori som jag har.
https://streamable.com/3c5kby
Filmen:
I scen 1. Jag tror fan det är Einar och Einars vän i den vita Sail Racing-jackan
(vems?) som är ute och går i Hammarby Sjöstad.
Detta har såklart skickats som ett hot till någon.
Flera i tråden har sagt att han hotat folk till höger och vänster, och till sist så fick de nog. Det kan även vara detta som bråket på N&C urartade kring + pengar kanske.
Går ni in på hans Instagram och klickar igenom hans händelser så ser ni att han ”hotar friskt” i de fem sista händelserna.
Som avslutas med en bild på en Glock 17 och en kille i
smutsiga byxor och ”konstig” jacka som då håller i pistolen. Den ser äkta ut. Och varför har han en så ful jacka med smutsiga byxor…
I en annan händelse (av de fem sista) spelas en låt där texten: I bring girls to your location, dyker upp.
Einar har under perioden på sig sin beige-rutiga keps och med tanke på att det är mörkt ute på filmen och detaljer då lätt försvinner / fräts samman. Så är det inte omöjligt att det är samma keps.
Pistolen på filmen kan också vara en Glock.
Einar och vän signalerar helt enkelt ”KOOM DÅÅ”. De är redo, tuffa killar som inte bryr sig. Eller om de retar någon som inte ska retas upp.
I scen 2 i filmen så står det plötsligt 1-0 och en ny person med en hyfsad kran till näsa och gör pang-pang-tecken. Den där mössan är ju lite intressant, vem har en sådan i denna miljö?
1-0 till någon vs. Einar alltså. I scen 2 så behöver det såklart inte vara mördaren men det är ändå intressant.
Den som troligen klippt samman allt är Odee / Dree Lows lillebror.