2021-11-10, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag är inte kristdemokrat utan liberal.

Jag menade inte just dig utan de kaxiga postarna som uppenbarligen springer Butch omoraliska ärenden.
2021-11-10, 01:37
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Han rider ju själv på att han är en ömklig åldring. Om han nu inte ska omyndigförklara gubben borde han kunna ta ansvar för sina handlingar vilket inte är fallet. En elak djävel som förmodligen varit sån hela livet. Räcker ju att se rucklet för att förstå att han är en udda prick.

Förlorar ha nu i hovrätten eller medges det ej prövningstillstånd så blir det nog kortslutning i skallen på gubben.

Kommer han ta till våld? Jag skulle nog varit lite nervös. Har han en gammal hagelbrakare blir det otrevligt. Detta känns inte bra. Fan vet vad det slutar i.
2021-11-10, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det vi ser är att hennes löften är inget att ha. Det hade varit så enkelt om hon bara höll vad hon lovade när hon i självömkan skrev på Facebook; "att Esbjörn behöver inte sälja om han verkligen inte vill"...

Den enda fråga som återstår är, hur får man en tjockskalle som Ebba Busch att fatta att Esbjörn verkligen inte vill sälja?

Det mesta tyder väl på att Ebba sedan dag ett vetat att Esbjörn inte velat sälja. Det var antagligen därför hon kopplade in alla innestående tjänster hon hade hos mäklare Theo Dietz och Mari-Linn Stenlund, PR-chef när hon och den tredje väninnan hon senare kallat som vittne, för att få den ensamme gamle Esbjörn att falla för trycket ock skriva på.
Trägen vinner. Kanske hon, med sina experter, lyckas få ner gubben och ta hans hus med hjälp av juridiken. Moraliskt har hon dock förlorat.

"Jag ska såklart inte tvinga honom att sälja om han inte vill"
Dagarna efter stämmer hon honom och lämnar in lagfart på hans hus och mark.

Du har råd att hitta en partyvilla på ett schysstare sätt Ebba...
2021-11-10, 01:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag menade inte just dig utan de kaxiga postarna som uppenbarligen springer Butch omoraliska ärenden.

Det finns ingen omoral i hennes agerande men däremot i gubbens och agerande som först säljer sitt hus och sedan kommer med nya krav efter underskrivna kontrakt. Media har förstås också agerat omoraliskt för deras sneda rapportering av fallet.
2021-11-10, 01:45
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Förlorar ha nu i hovrätten eller medges det ej prövningstillstånd så blir det nog kortslutning i skallen på gubben.

Kommer han ta till våld? Jag skulle nog varit lite nervös. Har han en gammal hagelbrakare blir det otrevligt. Detta känns inte bra. Fan vet vad det slutar i.

Detta är tyvärr fullt realistiskt, gubbfan är nog kapabel till det mesta.
2021-11-10, 01:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej rationellt sett är det knappast en bra för gubben att tillbringa återstoden av sitt liv som en rättshaverist men det motsäger inte att han lyckades orsaka stor skada för Ebba som tvingades göra avsteg från ett underskrivet kontrakt.

Den största förlusten för Ebba är nog de advokatkostnader hon dragit på sig. Esbjörns tidsbegränsade rättigheter kunde hon nog leva med, i vart fall innan de senaste turerna.
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Som vanligt i fallet Ebba Busch så har ju förhandlingar skötts under bordet med hjälp av advokater hittils, och inte till fullo kommit upp i ljuset.

Hade varit väldigt intressant att få offentliga ställningstaganden och vittnesuppgifter om vad som skett i denna affär.

Fallet har fått extremt med mediatid så att be om mer känns bajsnödigt. Tråden bjuder på det mesta och fallet är glasklart för alla som inte har en röd flagga på balkongen till sin hyresrätt.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Han rider ju själv på att han är en ömklig åldring. Om han nu inte ska omyndigförklara gubben borde han kunna ta ansvar för sina handlingar vilket inte är fallet. En elak djävel som förmodligen varit sån hela livet. Räcker ju att se rucklet för att förstå att han är en udda prick.

Han är den han är, och många skulle kanske kalla honom en ömklig åldring. Något spel tror jag inte det är. Många äldre blir bittra när de känner att kroppen och sinnet sviker, och det måste man förstå. En dag står du själv där nära livets slut.
2021-11-10, 01:47
Bannlyst
Ebba Busch borde dra sig ur köpet nu och lägga detta bakom sig. Det är bara dumt att fortsätta bråka om detta.
Hon borde också se detta som en sista chans att dra sig ur en dålig affär.

Har hon ingenstans att bo?
Då finns det säkert människor hon känner som ställer upp.

Hon har väl också annat att tänka på nu än att sköta om ett hus?

Jag kan tänka mig att det här huset har blivit en slags envis besatthet hos Ebba, som har blivit värre med tiden och efter allt som hänt. Men dra dig ur nu Ebba, för din egen skull. Jag vill dig väl
2021-11-10, 01:53
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den största förlusten för Ebba är nog de advokatkostnader hon dragit på sig. Esbjörns tidsbegränsade rättigheter kunde hon nog leva med, i vart fall innan de senaste turerna.

Samt de politiska kostnaderna som media till stor del skapat i symbios med gubbfan, en slags utpressningsmetod.
2021-11-10, 01:55
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Ebba Busch borde dra sig ur köpet nu och lägga detta bakom sig. Det är bara dumt att fortsätta bråka om detta.
Hon borde också se detta som en sista chans att dra sig ur en dålig affär.

Har hon ingenstans att bo?
Då finns det säkert människor hon känner som ställer upp.

Hon har väl också annat att tänka på nu än att sköta om ett hus?

Jag kan tänka mig att det här huset har blivit en slags envis besatthet hos Ebba, som har blivit värre med tiden och efter allt som hänt. Men dra dig ur nu Ebba, för din egen skull. Jag vill dig väl

Inte alls, man ska inte medverka till ett samhälle där underskrivna kontrakt inte betyder något. Det urholkar avtalsrätten och i grunden även äganderätten då en köpare inte kan lita på att han får äganderätten till det han köper.
2021-11-10, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det finns ingen omoral i hennes agerande men däremot i gubbens och agerande som först säljer sitt hus och sedan kommer med nya krav efter underskrivna kontrakt. Media har förstås också agerat omoraliskt för deras sneda rapportering av fallet.
Klart det finns omoral i Butch agerande. Hon har ju på många sätt sidesteppat normal etik och moral,lägger man sedan på att hon är partiledare för ett parti med mestadels pensionärer som framhåller sig ha högre moral och etik än de andra partierna så ligger hon minst sagt pyrt till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in