2021-11-09, 23:58
Medlem
Gambanteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Detta "överklagande" är orkestrerat av Socialdemokratiska partiets ledning, på Sveavägen 68 i Stockholm-inget annat.

Jag tar det inte alls för otroligt. Denna historia är dock en veritabel straffspark i öppet mål för politiska motståndare. KD behöver inte ha perifera stolpskott som i pseudonym gör bort sig med åsikter på diverse forum. KDs ledare är den som låter oppositionen slugt hugga henne och partiey i ryggen

Har inte Ebba och KD några strategiska rådgivare som inser hur denna affär skadar partiet och faktiskt hela det borgerliga regeringsalternativet? Lekskola på hög nivå!

Och sossarna och Maggan njuter...
Senast redigerad av Gambantein 2021-11-10 kl. 00:07.
2021-11-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gambantein
Jag tar det inte alls för otroligt. Denna historia är straffspark i öppet mål för politiska motståndare. KD behöver inte ha perifera stolpskott som i pseudonym gör bort sig med åsikter på diverse forum. KDs ledare är den som låter oppositionen slugt hugga henne i ryggen

-Så din åsikt är ?
2021-11-10, 00:10
Medlem
Gambanteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Så din åsikt är ?

Har du svårt att läsa?

Min åsikt är att jag håller med om att sossarna gnuggar händerna angående denna prekära historia.

Huruvida sossarna är skyldiga till de senaste turerna, kan vi bara spekulera om.

Eller har du bevis för att det är dirigerat av Sveavägen 68? Fram med de bevisen i så fall tack. Annars är det bara vilda spekulationer utan substans.
Senast redigerad av Gambantein 2021-11-10 kl. 00:14.
2021-11-10, 00:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Kan det inte även ha varit så att juristen insåg att det inte gick att vinna, och han rekommenderade då ESB att skriva under förlikningen, "annars finns det inget mer jag kan hjälpa till med" Förlikningen är nog i Esbjörns bästa intresse.
Alla, utom ett fåtal, kan nog vara överens om att en förlikning var det bästa som kunde ske och att chansen att vinna i rätten var liten. Och att det tillhör god advokatsed att förklara för klienten vad som är bäst för denne.

Men alla visste också att Esbjörn helst av allt ville ha tillbaka sitt hus. Då bör en advokat när den tar sig an ärendet också vara beredd på att bistå hans önskan och inte, som Esb tillstår, vägra att fortsätta företräda honom om han inte skriver på förlikningen.

Men nu tror jag att ett missförstånd har skett här. Esbjörn har snurrat till det på nåt vis.
2021-11-10, 00:20
Medlem
Citat:
Inledningsvis tyckte jag Bushkan var arrogant och hjärtlös. Nu vet i fasiken... Jag måste medge att jag lider litet med henne.

Det som gör att jag är litet kluven är att en person som förmodligen i sina våta drömmar, drömmer om att åtminstone vara en tung minister i en borgerlig regering, eller rent av statsminister en dag, har så litet bondförnuft och känsla för rätt väg att gå.

Måhända att hon blev helt förälskad i detta ruckel en gång, men bromsarna borde skrikit då första bekymrena kom. Hon skulle insett att detta kommer betyda PROBLEM och gråa hår för henne och KD under lång tid.

I stället för att rationelllt inse riskerna, blev Ebba emotionell och principfast i stället. Hon bara SKULLE bo där...

Det är i mina ögon ett bevis för att Ebba faktiskt saknar grundläggande och nödvändiga ledarskapsegenskaper Åtminstone jag vill inte ha politiker som tar beslut genom impulsiva känslor. Sverige i detta prekära läge vi befinner oss i, måste ledas av smarta, balanserade och rationella personer. Ebba Busch har med full tydlighet visat på raka motsatsen.

Vågar ingen Senior Advisor inom KD säga ett par sanningens ord till henne, för att rädda hennes och partiets anseende.

För helskotta Ebba: Det är väl inte det enda pittoreska ruckel som finns att köpa i Sverige. Lämna det här spökhuset och leta efter ett annat bättre hus. Säg till dina ungar: Barn, det här huset är förtrollat och det är inte bra att bo här. Låt oss tillsammans leta efter ett riktigt paradis för vår familj..Glöm det här rucklet!

Vågar ingen öppna ögonen för Ebba?

Exakt! Håller med till fullo (tyvärr). En sann ledare agerar inte på detta vis.
2021-11-10, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Om du läser Esbjörns egen utsago så ville han inte ha den här uppgörelsen, han vet fortfarande inte fullt ut vad den innebär. Aktbilaga 174.

Vad svamlar du om? Esbjörn erbjöd Ebba Busch 1 miljon för att få behålla huset. Det motsäger allt du skriver!
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-erbjuds-over-en-miljon-for-att-riva-kontraktet/

Kan mycket väl bli så, mest troligt så går överklagan inte igenom. Gör den det så finns det så pass mycket fog för att Ebba Busch ska vara riktigt orolig.

Esbjörn påstår att det var under tvång. En extremt allvarlig anklagelse.

Den är inte klar ännu och som jag förstår bör den bli vilande igen tills beslut om överklagan kommit då domen inte vunnit laga kraft.

Va duktig du är!

mycket trams... Varför skulle Ebba vara orolig om överklagan skulle gå igenom? (vilket den inte kommer göra) Ebba hade krossat Esbjörn i rätten, varför tror du hans advokater var desperata att få till en förlikning?... Det enda Esbjörn kan göra i detta läget är att stämma sina egna advokater om han tycker dem misskött sina åtagande...

När det gäller lagfarten, så har Esbjörn nu undertecknat köpebrevet, så domen behövs inte för att få lagfart, den kommer inte heller blir vilande igen pga överklagan.
2021-11-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Alla, utom ett fåtal, kan nog vara överens om att en förlikning var det bästa som kunde ske och att chansen att vinna i rätten var liten. Och att det tillhör god advokatsed att förklara för klienten vad som är bäst för denne.

Men alla visste också att Esbjörn helst av allt ville ha tillbaka sitt hus. Då bör en advokat när den tar sig an ärendet också vara beredd på att bistå hans önskan och inte, som Esb tillstår, vägra att fortsätta företräda honom om han inte skriver på förlikningen.

Men nu tror jag att ett missförstånd har skett här. Esbjörn har snurrat till det på nåt vis.

Det är nog inte något missförstånd, Esbjörn var helt chanslös om det gått till rätten, strategin från dag ett har varit att smutkasta Ebba i media tills hon ger med sig. Pedofilen körde på det, advokaterna och nu den nya "juristen".

Kan tänka mig att advokaterna förklarat för Esbj att dem ansåg att det var 0 sannolikhet att han skulle vinna i tinget och att dem inte tänkte företräda honom i rätten. Advokater har riktlinjer att följa, pedofilen däremot hade garanterat kört linan ut för att maximera debiterade timmar, trots att han visste att det var hopplöst...
2021-11-10, 00:30
Medlem
Kan ju också vara så att Esbjörn medvetet gärna processar bort alla sina pengar, så att ingen av personerna i hans närhet får ärva en spänn när han dör.
2021-11-10, 00:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Inledningsvis tyckte jag Bushkan var arrogant och hjärtlös. Nu vet i fasiken... Jag måste medge att jag lider litet med henne.

Det som gör att jag är litet kluven är att en person som förmodligen i sina våta drömmar, drömmer om att åtminstone vara en tung minister i en borgerlig regering, eller rent av statsminister en dag, har så litet bondförnuft och känsla för rätt väg att gå.

Måhända att hon blev helt förälskad i detta ruckel en gång, men bromsarna borde skrikit då första bekymrena kom. Hon skulle insett att detta kommer betyda PROBLEM och gråa hår för henne och KD under lång tid.

I stället för att rationelllt inse riskerna, blev Ebba emotionell och principfast i stället. Hon bara SKULLE bo där...

Det är i mina ögon ett bevis för att Ebba faktiskt saknar grundläggande och nödvändiga ledarskapsegenskaper Åtminstone jag vill inte ha politiker som tar beslut genom impulsiva känslor. Sverige i detta prekära läge vi befinner oss i, måste ledas av smarta, balanserade och rationella personer. Ebba Busch har med full tydlighet visat på raka motsatsen.

Vågar ingen Senior Advisor inom KD säga ett par sanningens ord till henne, för att rädda hennes och partiets anseende.

För helskotta Ebba: Det är väl inte det enda pittoreska ruckel som finns att köpa i Sverige. Lämna det här spökhuset och leta efter ett annat bättre hus. Säg till dina ungar: Barn, det här huset är förtrollat och det är inte bra att bo här. Låt oss tillsammans leta efter ett riktigt paradis för vår familj..Glöm det här rucklet!

Vågar ingen öppna ögonen för Ebba?

Detta är också vad som främst oroar mig. Ebba är inte den skurk som en del vill utmåla henne som, men hon tycks ha dåligt omdöme och inser det inte riktigt själv. Ger lite Mona Sahlinvibbar utan några jämförelser i övrigt.

Detta sagt så skulle hon säkert bli en bättre statsminister än Löfven, men det säger ju tyvärr inte så mycket.
2021-11-10, 00:43
Medlem
Mycket BS.
Ebba har visat ryggrad och att hon inte viker ner sig, oavsett vad media skriver och folk viskar.
Precis såna politiker vi behöver.
Och då jämförs hon med Mona Sahlin? Hon är Monas motsats. Anti-Mona.
Gubben har nu visat att han är otillräknelig och processen snart i mål.
Alla nöjda.
2021-11-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Detta är också vad som främst oroar mig. Ebba är inte den skurk som en del vill utmåla henne som, men hon tycks ha dåligt omdöme och inser det inte riktigt själv.
Hon är en större skurk än hon utmålas som, bara i det här fallet har hon överträtt många trösklar som en folkvald inte bör överträda. Att den här tråden är full med kaxiga KD-kommenterare är ingen slump. säkert hitbeordrade av Butch eller hennes närmaste. Men sorry ni lyckas inget vidare.
2021-11-10, 00:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priffe
Mycket BS.
Ebba har visat ryggrad och att hon inte viker ner sig, oavsett vad media skriver och folk viskar.
Precis såna politiker vi behöver.
Och då jämförs hon med Mona Sahlin? Hon är Monas motsats. Anti-Mona.
Gubben har nu visat att han är otillräknelig och processen snart i mål.
Alla nöjda.

Nu skrev jag utan några jämförelser i övrigt. Det finns många skillnader mellan Ebba och Mona, men de har det gemensamt att de agerat ogenomtänkt vilket skadat både dem själva och partiet.

Som politiker ska man välja sina strider, och en strid som man iofs kan vinna är inte alltid rätt strid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in