Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Det är inte bara att ingen "med bestämdhet" kunde peka ut honom. Ingen mindes honom alls. Det är helt omöjligt att han har försökt hjälpa till att rädda OP eller sprungit efter mördaren/poliser. Det är lika omöjligt att han har pratat med poliser som enligt hans utsagor ska ha avvisat honom. Om han inte är GM har han stått och tryckt på avstånd. Hur han då kunde beskriva samt peka ut var LJ stod är ytterst anmärkningsvärt.
I och med hans utstämpling (23:19-23:20) måste han vara ett utav de absolut första på plats.
Jag jobbar precis bredvid Skandiahuset idag och det rör sig om 50 meter från porten till mordplatsen. Jag går sträckan flera gånger varje dag.
Två väktare minns ett samtal om hans stundande semester till Idre innan han lämnade receptionen. Ett samtal har förekommit, hur långt är svårt att veta. SE förnekar detta. Tyder det på att han vill ha alibi, eller tyder det på att han vill få polisen att tro att han var ute på Sveavägen tidigare än han var?
Ingen mindes alls? Jaså, så när AH säger att en man, som hon inte såg ansiktet på, drog i benet och ville vända OP så kan det inte ha varit SE? Och mannen som enligt JA sprang runt och dirigerade kan inte ha varit SE? Och när JA tycker sig minnas SE i en fotokonfrontation kan han inte ha varit på platsen, eftersom han hade varit med i tv? Någon nämnde väl också "en vaktmästare från Skandia" om jag inte minns fel.
SE har förmodligen ljugit och överdrivit, det är de flesta överens om. Frågan är om han gjorde det som vittne eller GM. Om SE stod på trottoaren vid OP en minut efter mordet är det inte konstigt om ingen mindes honom. Det finns som sagt många vittnen som ingen minns och det är helt naturligt med tanke på hur situationen var. Det var inte en gubbe i rock som stod i fokus.