Citat:
Nej, det instämmer jag inte i. Drog bara till med något. Jag kan förstå att äldre, 70+, samt personer i riskgrupp tar vaccinet. Övriga förstår jag inte men jag respekterar varje människas vilja. Jag kan inte förstå att en fullt frisk 40-åring tar vaccinet. Kan du snälla länka till minst en studie som visar på att vaccinet hjälper 12-åringar men inte 11-åringar?
Någonstans måste gränsen dra vad gäller risk-nytta balansen. För 40 plusarna verkar t.o.m du instämma i att den väger över till vaccinens fördel. När det kommer till 12-15 åringarna så väger det bara över lite till vaccinens fördel. Därför är det ytterst troligt att risk-nytta balansen väger över till vaccinens nackdel i åldergruppen 0-11 år . Därför är jag motståndare till att vaccinera de minsta barnen, oavsett vad EMA eller FHM kan tänkas komma med.
Vaccin är inget smågodis, utan de som får/tar det måste ha någon nytta av det. Jag hävdar t.ex att, även, de som har haft en SARS-COV2 infektion har nytta av vaccinet. Detta därför att vaccinet skyddar emot svår sjukdom, om, de råkar ut för en återinfektion som, brukar kunna, vara värre än den första infektionen. Men det är små tal vi talar om här. Men ifrån 40 plus så blir de genast större!
En annan effekt är den hybridimmunitet som tidigare SARS-COV2 infekterade får genom vaccinering, vilket kan vara orsaken till att vi, nu,klarar oss så bra i Sverige jämfört andra europeiska länder. För de flesta som haft Covid-19 är nu också vaccinerade. Snart tillkommer 12-15 åringarna till denna grupp.
Vaccin är inget smågodis, utan de som får/tar det måste ha någon nytta av det. Jag hävdar t.ex att, även, de som har haft en SARS-COV2 infektion har nytta av vaccinet. Detta därför att vaccinet skyddar emot svår sjukdom, om, de råkar ut för en återinfektion som, brukar kunna, vara värre än den första infektionen. Men det är små tal vi talar om här. Men ifrån 40 plus så blir de genast större!
En annan effekt är den hybridimmunitet som tidigare SARS-COV2 infekterade får genom vaccinering, vilket kan vara orsaken till att vi, nu,klarar oss så bra i Sverige jämfört andra europeiska länder. För de flesta som haft Covid-19 är nu också vaccinerade. Snart tillkommer 12-15 åringarna till denna grupp.
, D- vitaminet är växeln i , 122 om ingen svarar i växeln så kommer inte brandkåren och ditt hus brinner ner.