2021-11-09, 22:01
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Detta tycker jag ger upprättelse till oss som påstått att Esbjörn inte pressats till något av Ebba utan tvärtom är betald av politiska motståndare.

För mig är det solklart att detta varit planen från början. De vill dra ut på detta så länge det bara går utan att saken avslöjas. Mycket cyniskt gjort. Men helt säkert handlar detta om att skada Buschan politiskt.
2021-11-09, 22:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDalton
Har det framkommit här vem Esbjorns "vän" är? Denne VÄN ska ha skjutsat honom till förlikningsmötet och är den ene av två som där pressat Esbjorn till att skriva på.

Esbjörns inlaga är en smutskastning i spridd skur. Alla får sig en släng av sleven. Vänner, ombud, grannen, köparen - Alla.

För mig är det tydligt att det inte är Esbjörn själv som funderat ut och sedan formulerat detta papir. Tidigare tycker jag absolut inte han pratar som han skrivit, utan jag misstänker att det är någon som dikterat detta. Förslagsvis en släkting med intresse av kåken tillika påverkan på Esbjörn.
Nu ska även sägas att Esbjörn givetvis är klart mottaglig, och med på tåget sas.

Angreppet på "vännen" är förmodligen genuint. Den där Monika P är förmodligen en sund person som talar reson med Esbjörn.
Apropå vänner, så är jag mer nyfiken på vem den som omnämns som Ulf Lööf är?
Det är ju denne Esbjörn uppger sig velat läsa avtalet tillsammans med. Någon slags bevandrad?
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Överklagan kan väll inte rimligtvis godkännas? Det måste ju nu vara tydligt att han är förvirrad gubben

Hovrätten kommer inte ens att bevilja prövningstillstånd. Inte därför att Esbjörn är förvirrad (det kanske han är) utan därför att överklagandet saknar grund.
Medlem
ceyifam2s avatar
Gubben är säkert rekorderlig och klarar sig bra när han handlar med kontanter på Konsum.

Men eftersom han uppenbarligen inte har nära släkt som på ett vettigt sätt kan styra upp större affärer är det tydligt att han skulle behöva en God man.

Även om Ebba Busch skulle råka ha rätt i sak är det fel att utnyttja situationen, speciellt som välbeställd politiker kan hon ju faktiskt rentav köpa en jäkla tomt nånstans i krokarna och bygga ett nytt hus (alternativt hitta en annan äldre kåk)).

Ska hon köpa ett hus från en gubbe som inte har en God man, men som uppenbarligen behöver en?

Är Busch rättshaverist? Okänslig? Gravt otaktisk? Är det en lämplig ledare för KD, vad säger deras medlemmar? Och är det en lämplig minister i en kommande borgerlig regering?

Riktig trampmina för Busch under kommande valår, den här affären.
Senast redigerad av ceyifam2 2021-11-09 kl. 22:05.
2021-11-09, 22:04
Medlem
Esbjörn är en vanlig snurrig farbror. Det är inte konstigt att det är äldre som blir lurade av telefonförsäljare, om någon säger att detta är det bästa för dig så tror de på det.
Vill man sälja sitt hus lägger man väl ut det på försäljning. Det gjorde han inte. Han ville inte sälja sitt hus. Normala människor försöker inte köpa hus som inte är till salu utan accepterar att det som ligger ute till försäljning är det som man får välja mellan. Varför är det så svårt för politiker att köpa hus på normala sätt?? Är det inte hem avsett för utsatta kvinnor är det en gammal gubbe som inte ens ville sälja.
2021-11-09, 22:05
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nu säger ju han själv att man inte ska ta hans namnteckningar på allvar.

Han har även begärt att hans vän Monika Pernroth Lullmaa( som mot hans önskan körde honom till undertecknandet av förlikningen samt övertalade honom att skriva på) skulle bli hans goda man. Överförmyndarnämnden godkände inte detta då det inte fanns något stöd ifrån vården. Efter avslaget så skrev han och återtog sin önskan om god man.

Vi skall nog inte ta Esbjörn på allvar, mycket trixande.
2021-11-09, 22:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Apropå vänner, så är jag mer nyfiken på vem den som omnämns som Ulf Lööf är? Det är ju denne Esbjörn uppger sig velat läsa avtalet tillsammans med. Någon slags bevandrad?

En annan inneboende på pensionatet. Han lånade ut sin bil till Esbjörn när denne körde på en flicka.

P.S. Han heter Lööv, inte Lööf.
2021-11-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast är det verkligen etiskt rätt av advokaten att långt in i processen säga att skriver du inte under förlikningsavtalet så hoppar jag av? Bör man inte tidigt i processen göra klart vilka villkor som gäller? Esbjörn trodde väl att han hade två val när deras samarbete påbörjades: förlikning eller process. Precis det som en av advokaterna stod och sa till media där i början, vill jag minnas.

Om Esbjörn bara har ett val så ska det vara klart från början. Givetvis ska advokaten tillvarata klientens intressen så långt det är möjligt.
Som alltid inom juridiken: Det beror på.
2021-11-09, 22:08
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Intressant att läsa på svt.nyheter - artikeln är skrivet på ett sådant sätt att man lätt kan få uppfattningen att Ebba och hennes advokat tvingat Esbjörn skriva på
Säljaren menar att han tvingats skriva på förlikningsavtalet med Ebba Busch
”Jag fick enbart avtalet med Ebba uppläst för mig och både advokaten och en till sa att jag var tvungen att skriva på och godkänna.”

och så var det väl inte
Snacka om att svt går MP,S och C:s ärenden.......
Det var likadant på Rapport att lyssnare lätt kunde få uppfattningen att Ebba låg bakom något tvång som fick han att skriva under förlikningsavtalet. Oerhört fult av SVT.
2021-11-09, 22:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En annan inneboende på pensionatet. Han lånade ut sin bil till Esbjörn när denne körde på en flicka.

P.S. Han heter Lööv, inte Lööf.

Ok, blir lite nyfiken på honom. Tror det är han som hållit i pennan här.

Förövrigt, rätt intressant att se denna gamla intervju med Esbjörn, nu i ljuset av denna inkomna inlaga:
https://www.youtube.com/watch?v=45dLHCTfPWw

Detta är ingen liten mjuk gubbe såsom hejarklacken försöker påvisa. Han är ju ett ärkesvin.
2021-11-09, 22:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Som alltid inom juridiken: Det beror på.
Det kan ju vara så enkelt att advokaten sagt till Esbjörn att om det inte blir förlikning så tar min kompanjon över målet eftersom hen är bättre än jag på den biten, exempelvis, men att Esbjörn missuppfattat situationen. För jag tycker att det låter konstigt och Esbjörn verkar ha tappat det lite.
2021-11-09, 22:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Jag tror att Esbjörn inbillat sig, att han skulle vinna denna tvist.
Han såg hur hur pengarna rann i väg, men trodda att "detta vinner jag, Ebba får stå för alla kostnader".

Nu har han fått ett bryskt uppvaknande, en jävla massa pengar förslösade till ingen nytta, hoppet att Ebba skall stå för alla kostnader finns dock kvar, nu genom en högre köpeskilling.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in