2021-11-09, 20:36
Medlem
HarryManbacks avatar
Om du inte får rätt vård får du be om en second opinion. Vet själv hur det är att strida för sin rätt, långvarig patient inom psykiatrin.

Så stå på dig och be att få saken utredd. Men att konfrontera läkaren om det som står i din journal tror jag är döfött. Har säkert en massa felaktigheter i min journal men kunde inte bry mig mindre. Det som betyder något är att jag får rätt vård och det har jag äntligen fått.
Citera
2021-11-09, 21:05
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag förstår inte vad problemet är exakt. Du kan inte bestämma vad som ska stå i din journal. Det är ju ett arbetsverktyg för vården.
Citera
2021-11-09, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag förstår inte vad problemet är exakt. Du kan inte bestämma vad som ska stå i din journal. Det är ju ett arbetsverktyg för vården.

Att läkarna hittar på saker som de skriver i journalen är problemet.

De flesta läkare har gudskomplex. Men de blir ju sjuka själva en dag. Då får de samma behandling. Du är "psykiskt sjuk". Att du skiter och pissar blod beror på dina "psykiska problem".
Senast redigerad av Juristen08 2021-11-09 kl. 21:48.
Citera
2021-11-09, 21:46
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Att läkarna hittar på saker som de skriver i journalen är problemet.
Hittar på? De skriver väl det som de har uppfattat och TS vill istället att det ska stå det han/hon uppfattat. Men journalen är inte TS arbetsverktyg utan vårdens. Så jag förstår inte, vill du att TS ska skriva sin egen journal? Hur ska vården använda det?

I det här fallet är dessutom TS psykiskt sjuk och förändrad verklighetsuppfattning är mer regel än undantag vid många psykiska sjukdomar.
Citera
2021-11-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
Vad är det för fel på läkaren som sitter och ljuger om detaljer i ens journal ? Vill de bara svartmåla en så man inte ska få rätt vård i form av prover vidare remisser osv samt lättast stämpla en med depression och hänvisa till psykolog trots tydliga fysiska symptom på ens kropp ?

Vad är lösningen tillslut när man be läkaren komplettera felaktigheter hen har skrivit när hen inte har signerat anteckningen men ändå inte ändrar anteckningen och istället signera det i efterhand som det är så det kvarstår massa felaktigheter i ens journal... De tar ingen hänsyn längre och vad kan man göra nu med journalen ansöka om komplettering så det blir sträck över original texten.. ? hur löjligt är inte det ?

Ska man spela in läkare besöket nästa gång och anmäla fanskapet ifall den trots video bevis med ljud och bild skriver massa lögner ?

Hur hanterar ni såna idioter egentligen.. jag är verkligen less på denna diskriminerings metodiken som läkarna tror sig kunna komma undan med för att de sitter på någon sorts makt där ord mot ord står och vill sätta stop för det.

De gör en medicinsk bedömning av dig. Om du inte uppfyller kraven på någon speciell fysisk åkomma, hur ska de då kunna skriva dit det? De har direktiv att förhålla sig till. Att ljuga vore att tro på dina ord när de hittar absolut 0 efter i princip varenda undersökning av värde som de har utfört.

Makes sense? Visst, du kan ha ont exempelvis i magen men gör du en massa undersökningar, prover etc. så finns det ju inget mer att säga där direkt.

Är din läkare dålig? Byt. Skriver läkaren uppenbara felaktigheter om dig? Överväg att anmäla.
Citera
2021-11-09, 22:02
Avslutad
Citat:
Hittar på? De skriver väl det som de har uppfattat och TS vill istället att det ska stå det han/hon uppfattat. Men journalen är inte TS arbetsverktyg utan vårdens. Så jag förstår inte, vill du att TS ska skriva sin egen journal? Hur ska vården använda det?

I det här fallet är dessutom TS psykiskt sjuk och förändrad verklighetsuppfattning är mer regel än undantag vid många psykiska sjukdomar.

Jag har blockerat min journal. Det är en massa lögner i den. Det finns inget där som läkare eller annan vårdpersonal behöver veta. Bara massa lögner.

I Sverige behandlas man bara när det redan är för sent. Det finns ingen läkare i Sverige som "botar" någon. Det är i princip bara palliativ vård. Det mesta av skatteintäkterna går som bekant till andra totalt vansinniga saker.
Citera
2021-11-09, 22:03
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Jag har blockerat min journal. Det är en massa lögner i den. Det finns inget där som läkare eller annan vårdpersonal behöver veta. Bara massa lögner.

I Sverige behandlas man bara när det redan är för sent. Det finns ingen läkare i Sverige som "botar" någon. Det är i princip bara palliativ vård. Det mesta av skatteintäkterna går som bekant till andra totalt vansinniga saker.
Så vad är problemet? Om du inte läser din journal kan du ju inte störa dig på vad som står där.
Citera
2021-11-09, 22:04
Avslutad
Citat:
Så vad är problemet? Om du inte läser din journal kan du ju inte störa dig på vad som står där.

Jag har blockerat den för ANDRA dvs läkare. Jag kan läsa den men läkare med gudskomplex får inte läsa den.
Citera
2021-11-09, 22:06
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Jag har blockerat den för ANDRA dvs läkare. Jag kan läsa den.
Men, är det bara du som kan läsa din journal? Vem skriver i den?
Citera
2021-11-09, 22:10
Medlem
Citat:

Hur fan kom du på att jag är psykiskt sjuk från ingen stans din psykopat jävel ? Bara för att jag är less på att läkaren ignorerar tydliga symptom i förmån att spara på resurser samt vinklar mina ord för att dra ner mitt trovärdighet i min journalen ?! och när jag förslå att spela in såna idioter så de inte kan ljuga i efterhand så är jag helt plötsligt psykisk sjuk ? haha sök vård själv fyfan
Så varje gång man har ont i magen eller blod i avföringen så är man deprimerad..? alltså dra åt helvete gubben och kalla inte folk du inte vet ett skit om för psykiskt sjuk, det kan du vara själv och suga på droger allt du vill kanske du blir normal då.
Citera
2021-11-09, 22:12
Avslutad
Citat:
Men, är det bara du som kan läsa din journal? Vem skriver i den?

Jag har inte varit till sjukvården på 10 år. De hjälper en inte ändå. Bara massa invandrare med falska läkarlegitimationer. Så ingen behöver skriva något där längre.
Citera
2021-11-09, 22:17
Medlem
tazzos avatar
Här om dagen hade jag ett läkarbesök och la märke till att läkaren slängde om mina ord i journalen. Blev chockerad när jag läste det. En liten ordändring kan göra enorm skillnad.

Många läkare är stressade och orkar inte riktigt ta in allt man säger.

Bäst är att hitta en vårdcentral läkarna har så få patienter som möjligt/liten arbetsbörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in