2021-11-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Det är män som ljuger och projicerar för att lugna ner sig själva, precis som i den här tråden. Det är en psykologisk försvarsmekanism.

Frågan är varför män är så bajsnödiga hela dagarna. Inte ett enda inlägg i den här tråden är skrivet av någon som inte verkar vara jävligt bajsnödig.
Vad har män ljugit om? Och vad då "precis som i den här tråden"? Vad är det som är lögn din fjant? Kom inte med diffusa påstående, säg vad du menar i stället.

Verkar snarare vara du som är bajsnödig och full av skit med tanke på dina efterhängsna inlägg.
Citera
2021-11-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckatvarre
Att kvinnor bryr sig om din personlighet över allt annat, att utseende inte spelar så stor roll, att hon inte ser ner på dig om du visar svaghet, att hon vill styra i förhållandet. Att hon aldrig skulle vara otrogen. Att feminism handlar om jämlikhet (och inte övertag för kvinnor över män). Det är många smågrejer. Det är inte en sak.

Många lever i förnekelse.
Allt det där vet ju de flesta om att det inte stämmer. Det är knappast en sanning som vi inte kan hantera. De flesta vet att kvinnor är ytliga, otrogna, ojämlika, svaghetsföraktande, dominanta i förhållandet osv. Så det är ingen ohanterbar sanning.
Citera
2021-11-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dropstone
Allt det där vet ju de flesta om att det inte stämmer. Det är knappast en sanning som vi inte kan hantera. De flesta vet att kvinnor är ytliga, otrogna, ojämlika, svaghetsföraktande, dominanta i förhållandet osv. Så det är ingen ohanterbar sanning.

De flesta män skulle inte hålla med dig om det ute i verkligheten. De skulle kalla dig för sexistisk och misogyn. Alla vet att kvinnor är underlägsna män när det gäller den mentala fakulteten men ändå låtsas vi som att vi är jämlika. Kvinnlig rösträtt bör dras in och förbjud kvinnor att göra karriär. Män måste tävla om positioner och halverade löner i kapitalismens namn. En kvinna ska sitta hemma och hålla käften.
Citera
2021-11-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Nästan alla kvinnor, även när de är helt anonym på t.ex. Flashback eller Familjeliv, ljuger om deras sanna sexuella natur. Varför är det så? Oftast så svarar de med att de visst minsann säger sanningen och att eftersom de själva är kvinnor så känner dem sig själva bäst och vet därför bäst om sin egen sexuella natur. Men trots det så ser vi en stor skillnad på vad kvinnor påstår vilja ha och vad de faktiskt väljer.

Exempel på saker kvinnor ljuger om:
1: Mannens status är extremt viktigt för henne.
2: Att de bara vill "dejta upp" inom alla aspekter. Tjänar kvinnan 20tkr så måste mannen tjäna mer, kan kvinnan lyfta 20kg så måste mannen lyfta mer etc.
3: Att de vill ha en man som är (eller kan vara vid behov) dominant mot henne eller sin omgivning.
4: Att svaghet och osäkerhet hos en man avtändande.
5: Att mannens resurser (eller potential att skaffa resuser) är viktigt för henne.
6: Att muskler eller vältränad kropp är attraherande.

Listan kan försättas, ni fattar.
Män är inte likadan, alla vet exakt vad män vill ha och männen är tydliga med vad de vill ha.

1. Stämmer inte bland kvinnorna i mina kretsar.
2. Jag vet kvinnor som säger att män har svårt att känna sig underlägsna sin kvinna, så det kan ju lika väl vara åt det hållet: kvinnor dejtar "uppåt" för att inte bli dumpade/sårade av en man som känner sig underlägsen sin kvinna.
3. Vara dominant vid behov kan väl ändå både män och kvinnor vara?
4. Ja, det tycks stämma på de kvinnor jag känner. Men de har inga problem att erkänna detta. De vill ha män med god självkänsla som trivs med sig själva.
5. Inga kvinnor jag känner resonerar så. De kvinnor jag känner går mer efter egenskaper hos sina män, än efter vilka resurser de kan skaffa.
6. Det tycker verkligen inte alla kvinnor, vill jag lova! Jag känner gott om kvinnor som anser att en smal kropp med muskler som kommit fram naturligt av testosteron är betydligt läckrare än muskler och vältränade kroppar hos män. Tro mig på mitt ord, jag tränar själv ganska mycket, så den aspekten har jag koll på sas.
Citera
2021-11-09, 20:21
Medlem
HarryManbacks avatar
Tror en man kommer långt genom att:

Ha sin ekonomi i ordning
Inte vara en mespropp
Ta för sig
Charm

Funkat i alla tider. Sen att kvinnor inte berättar rakt ut vad dom vill ha är väl för att det inte är fullt accepterat. Kolla bara hur vi behandlar kvinnors och mäns sexualitet olika: Män som lägrar många kvinnor ät tjur, hingst o.s.v. Medan en kvinna som gör samma sak är madrass, slyna o.s.v.

Fan om jag var brud hade jag skitit i allt det där och knullat runt, tjejer är det ju trots allt som väljer, om man får tro naturen och forskningen. Tror jag fått metervis med kuk om jag varit framfusig och snackat med män om vad jag tänder på och vill ha. Som man gillar jag det, när en kvinna viskar lite småsexigt i örat vad hon går igång på.
Citera
2021-11-09, 20:41
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dropstone
Exakt. Kvinnor är dominanta i förhållandet. Vore du min pojkvän så hade jag sprutat ner ditt ansikte med vitlökssås varje dag. För det är jag som är kvinnan i huset, JAG.
Citera
2021-11-09, 20:41
Medlem
Män som tjatar om hur kvinnor gillar status och pengar lever i förnekelse över hur fula de är.
"Om jag bara var rik! Då minsann skulle kvinnorna gilla mig!" snyftar de för sig själva. Nej Quasimodo, kvinnor gillar dig inte för du är ful.
Kvinnor är mycket mer medvetna om hur viktigt utseende är. Både för dem själva, andra kvinnor och män. Det enda undantaget är 10/10 kvinnor. De brukar vanligtvis upprepa floskler om hur det är insidan som räknas och att man bara ska va sig själv. Intressant nog brukar supersnygga män göra likadant.
Här har du en video där en snygg turkisk kille visar sitt ansikte på en chattsida och vilka reaktioner han får: How women react to an attractive guy.
Kvinnor kommer aldrig ha samma reaktion inför dig oavsett hur mycket pengar du tjänar eller hur hög din status är.
Citera
2021-11-09, 20:49
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Män som tjatar om hur kvinnor gillar status och pengar lever i förnekelse över hur fula de är.
"Om jag bara var rik! Då minsann skulle kvinnorna gilla mig!" snyftar de för sig själva. Nej Quasimodo, kvinnor gillar dig inte för du är ful.
Kvinnor är mycket mer medvetna om hur viktigt utseende är. Både för dem själva, andra kvinnor och män. Det enda undantaget är 10/10 kvinnor. De brukar vanligtvis upprepa floskler om hur det är insidan som räknas och att man bara ska va sig själv. Intressant nog brukar supersnygga män göra likadant.
Här har du en video där en snygg turkisk kille visar sitt ansikte på en chattsida och vilka reaktioner han får: How women react to an attractive guy.
Kvinnor kommer aldrig ha samma reaktion inför dig oavsett hur mycket pengar du tjänar eller hur hög din status är.
Nej, det stämmer inte heller. Många incels ser bra ut. Det är deras odrägliga personligheter och narcissism som är problemet.

Sedan så projicerar du din egen ytlighet och utseendefixering på andra människor. Du kallar det för floskler enbart för att du själv inte klarar av att föreställa dig hur det känns att inte vara utseendefixerad.
Citera
2021-11-09, 20:55
Medlem
asploevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Exakt. Kvinnor är dominanta i förhållandet. Vore du min pojkvän så hade jag sprutat ner ditt ansikte med vitlökssås varje dag. För det är jag som är kvinnan i huset, JAG.

Haha stackars din pojkvän.
Den som är fysiskt överlägsen är den dominanta (mannen) att som man bli dominerad av en kvinna låter som en sjuk fetisch som jag inte är förvånad över att många sk. Män har idag.
Är hon dominant i sättet men naturligt underlägsen, det skapar en onaturlig konflikt.
Det är då du plockar ner henne på jorden (verkligheten) och visar henne sakers ordning.
Varsågod för tipset och ha nu en riktigt härlig kväll där ute 👌
Citera
2021-11-09, 20:56
Medlem
Citat:
Nästan alla kvinnor, även när de är helt anonym på t.ex. Flashback eller Familjeliv, ljuger om deras sanna sexuella natur. Varför är det så? Oftast så svarar de med att de visst minsann säger sanningen och att eftersom de själva är kvinnor så känner dem sig själva bäst och vet därför bäst om sin egen sexuella natur. Men trots det så ser vi en stor skillnad på vad kvinnor påstår vilja ha och vad de faktiskt väljer.

2: Att de bara vill "dejta upp" inom alla aspekter. Tjänar kvinnan 20tkr så måste mannen tjäna mer, kan kvinnan lyfta 20kg så måste mannen lyfta mer etc.
3: Att de vill ha en man som är (eller kan vara vid behov) dominant mot henne eller sin omgivning.
5: Att mannens resurser (eller potential att skaffa resuser) är viktigt för henne.

Män är inte likadan, alla vet exakt vad män vill ha och männen är tydliga med vad de vill ha.

De punkter du har radat upp är säkert viktigt för många kvinnor, men knappast för alla och inte alla punkter.

Det jag försöker säga är att det du beskriver är önskelistan för någon slags kombination av karriärskvinna och förvuxen fjortis med injecterade läppar.

Finns tyvärr ganska många av den sorten, men gör dig själv en tjänst (och resten av mänskligheten) och sluta leta bland dem.
Citera
2021-11-09, 21:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Jag har inte hört kvinnor ljuga om detta irl.
Citera
2021-11-09, 21:15
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asploevet
Haha stackars din pojkvän.
Den som är fysiskt överlägsen är den dominanta (mannen) att som man bli dominerad av en kvinna låter som en sjuk fetisch som jag inte är förvånad över att många sk. Män har idag.
Är hon dominant i sättet men naturligt underlägsen, det skapar en onaturlig konflikt.
Det är då du plockar ner henne på jorden (verkligheten) och visar henne sakers ordning.
Varsågod för tipset och ha nu en riktigt härlig kväll där ute 👌
Det fetade håller jag med dig om, byt ut ordet hon till han istället bara.

Män känner sig så underlägsna att det är skrattretande. Annars så skulle de givetvis inte skapa 10000 nya trådar i ämnet varje dag (som denna) för att försöka övertyga sig själva om en massa nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in